خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کتمان واقعیت چرا؟

«میترا شیخی»، کارشناس ارشد مدیریت، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

بالاخره موعد ملاقات رهبران کره شمالی و آمریکا رسید و متاسفانه مردم ایران شاید تنها ملتی بودند که در انتشار خبر و تصویر این رویداد نیز دچار سانسور شده و صدا و سیما بسیار غیر حرفه‌ای از این رخداد بین المللی و به تصویر کشیدن آن عبور کرد.

در اینکه دولت آمریکا ظلم‌های فراوان به ملت ایران کرده تردیدی نیست، در بدعهدی دولت امریکا و در راس آن در مساله‌ی خروج از برجام توسط ترامپ هم هیچ جای شکی نیست. ولی آیا تمامی اینها باعث می‌شود اگر ما از اتفاق یا رخدادی خوشحال نباشیم و خوشایندمان نباشد بیننده را نابالغ تصور کرده و هر آنچه صلاح می‌دانیم را از او پنهان کنیم.

ظاهرا مسوولان صداوسیما فراموش کرده‌اند که دنیای امروز به لطف فضای مجازی با گذشته تفاوت بسیارداشته و اخبار و تصاویر در کسری از ثانیه در تمامی دنیا پخش می‌شود. حالا ببینده‌ای که در شبکه‌های صداوسیما چیزی ملموسی از این اتفاق مهم ندیده و یکدفعه با صحنه‌ی خوش و بش و مصاحفه ترامپ و رهبر کره شمالی در شبکه‌های خارجی مواجه می‌شود چه حالی دارد؟ آیا گمان‌ نمی‌کند از آنجایی‌که در ظاهر دولت مردان ایران از ملاقات و توافق ناخشنود بوده‌اند،صداوسیمای دولتی هم به تبع آن تصاویر این توافق را سانسور کرده‌اند؟

ایراد کار در این است که اگر صداوسیما به صورت حرفه‌ای و واقعی تصاویر مستند را نشان می‌داد شاید ببیننده رغبت بیشتری پیدا می‌کرد که تفسیر رسانه ملی از عواقب بدعهدی احتمالی آمریکا در جهت تخریب زیر ساخت‌های کره شمالی و عواقب این توافق برای مردم شبه جزیره را نیز گوش دهد ولی با این شیوه ببیننده‌های فراوانی با مراجعه به شبکه‌های ماهواره ای قطعا به این تفسیر برخورد کردند که با خروج کره شمالی از لیست محور شرارت امریکا پس فقط این ایران است که در این لیست مانده و خطرات احتمالی فروانی در آینده نصیب ایران خواهد شد. ببینده گمان می‌کند با پیوستن کره شمالی به fatf و دپارتمان جهانی مبارزه با پولشویی، ایران تنها کشوری است که به این پادمان ملحق نشده و هزاران تصور دیگر که با تفاسیر خاص احتمالا ببینده را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قطعا با این شیوه‌ها اصلا شرایط جذب بیننده برای صدا و سیما متصور نیست و چه بسا شنوندگان قدیمی اخبار صدا و سیما هم دیگر تمایل چندانی به پیگیری کسب خبر از صداوسیما، که به قول بنیان گذار جمهوری اسلامی باید دانشگاه باشد، دیگر نداشته باشند و قطعا می‌توان گفت با این دافعه‌ها آینده‌ی روشنی برای این رسانه‌ی ملی که از پول مردم هم‌ ارتزاق می‌کند نیست‌.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سند این ادعاها که گفته اید

    >>>>>پیوستن کره شمالی به fatf و دپارتمان جهانی مبارزه با پولشویی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!

    چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا