خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دوشنبه؛ تصمیم‌‌‌گیری نهایی رییس‌جمهور برای گرانی خودرو

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: خودروسازان خودروها را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود واعظی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه امروز کابینه گفت: موضوعات مختلفی در هیات دولت بررسی شد و مصوباتی هم داشتیم که این مصوبات انجام خواهد شد. مهمترین بحث گرانی بود. تاکنون شاهد این هستیم که بخش‌‌‌هایی که ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می‌‌گیرند، محاسباتی برای فروش با ارز بالاتر انجام می‌‌دهند. آقای رئیس‌‌جمهور خواستند که تمام دستگاه‌‌‌های ذی ربط به این موضوع رسیدگی کنند و از طرف دیگر، آن اجناسی که در انبار است، به سرعت باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

رئیس‌‌‌جمهور دوشنبه آینده جلسه‌‌‌‌ای برای تصمیم‌‌‌گیری نهایی درباره گرانی خودرو دارد

وی با اشاره به گرانی خودرو اظهار داشت: بحث خودرو در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد. در چند روز گذشته یک فضای احساسی و روانی در این باره به وجود آمده است. بحث شد خودروسازان با همان قیمتی که هست، خودرو را در اختیار مردم قرار بدهند. در نتیجه موضوع گرانی یکی از موضوعات جدی است که آقای رئیس‌‌‌جمهور امروز نسبت به آن تاکید کردند و همه دستگاه‌‌‌های ذیربط را مسئول کردند و قرار شد کار کنند. رئیس‌‌‌جمهور دوشنبه آینده هم جلسه‌‌‌‌ای برای تصمیم‌‌‌گیری نهایی خواهند داشت.

ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را به همه آنهایی که ثبت سفارش می‌‌‌کنند، واگذار می‌‌‌کنیم

رئیس دفتر رئیس‌‌‌‌جمهور در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص ارز و سکه هم دستوراتی صادر شد یا خیر؟ تصریح کرد: ما ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را به همه آنهایی که ثبت سفارش می‌‌‌کنند، واگذار می‌‌‌‌کنیم و درباره سکه هم صحبت شد. قرار شده درباره این موضوع هم بحث و تصمیم‌‌‌گیری شود.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا دولت دستورالعمل خاصی برای مقابله با موج گرانی‌‌‌هایی که موضوع جلسه هم بود صادر کرد یا سرفصل اولویت‌‌داری برای دستگاه‌‌‌ها تعیین شد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: اولویت‌‌‌ها تعیین شد. این مسائل از موضوعاتی است که باید با اصناف، تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی مشورت شود که آنچه ما تصمیم می‌‌گیریم اجرا شود.

دستور رهبری برای تشکیل جلسه سران قوا برای موضوعات اقتصادی

وی درباره گفت‌‌‌وگوهای مشترک ابراز داشت: از هفته گذشته که این موج به وجود آمد، این گفت‌‌وگوها آغاز شده است و تا امروز آقای رئیس‌‌‌‌جمهور می‌‌‌خواستند که آقایان وزرا همت جدی داشته باشند و این کار را خودشان برعهده بگیرند.

عضو دولت دوازدهم درباره صحبت‌‌‌های سخنگوی دولت درباره FATF و به حداکثر رساندن مطالبات مردم بیان کرد: من اول باید از طرف دولت از مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کنم که دستور دادند جلسه سران قوا برای موضوع اقتصادی تشکیل شود و تا الان دو جلسه تشکیل شده و جلسه سوم آن هم در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

اختلاف نظرها نباید ابزاری در دست مخالفان کشور شود

واعظی افزود: ما در این جلسات باید به همه این گونه موارد رسیدگی کنیم و حرف آقای نوبخت درست است که بالاخره الان شرایط کشور به گونه‌‌ای است که اتاق‌‌‌های فکری در خارج از کشور، هم در منطقه و هم در امریکا و رژیم صهیونیستی تشکیل داده‌‌اند که از این فرصت که امریکا خروج از برجام را اعلام کرده مرتب پالس‌‌های منفی را به افکار عمومی بفرستند.

وی با بیان اینکه قرار بر این است که انسجام و هماهنگی در کارها بیشتر باشد، یادآور شد: اگر تا دیروز برخی اختلاف سلیقه‌‌ها و اختلاف‌‌نظرهایی بود، امروز این اختلاف نظرها نباید ابزاری در دست مخالفان کشور شود. درباره تصمیمات باید ابعاد مختلفی را در نظر بگیریم و اگر اقداماتی به نفع کشور است، نباید به دلیل برخی مسائل سیاسی یا دیدگاه‌‌‌‌های جناحی، نادیده گرفته شود.

لایحه پولشویی در دولت دهم مطرح شد

رییس دفتر رییس‌‌‌جمهور با بیان اینکه مطالبی که در مجلس درباره لایحه پولشویی مطرح شد، درست نیست، عنوان کرد: اینکه کسی بخواهد صفت‌‌‌هایی را به دیگری بدهد، در شان مجلس نیست و البته این سخن هم سخن مجلس نیست و برخی از نمایندگان بودند، اما در شان آن نمایندگان هم نیست.

واعظی با بیان اینکه این درخواست در دولت دهم مطرح شده و هیچ ارتباطی هم با این دولت ندارد، گفت: آقایانی که الان مخالفت می‌‌‌‌کنند، همان‌‌‌هایی هستند که در دولت دهم حامی آن دولت بوده‌‌اند و چطور شده که آن موقع سکوت کردند و امروز با همین لایحه مخالفت می‌‌‌کنند؟ به نظر می‌‌‌رسد که اینگونه اقدامات سیگنال‌‌‌‌های منفی است که هم به جامعه و هم به خارج داده می‌‌شود و لازم است که ما سران قوا، فعالیت‌‌ها و هماهنگی‌‌هایمان بیشتر شود.

تردید نداریم که اروپا از نظر اراده سیاسی تلاش می‌‌کند که برجام را حفظ کند

وی در پاسخ به سوالی درباره تماس تلفنی روحانی و مکرون پس از دیدار کیم جونگ اون و ترامپ اظهار داشت: تماس تلفنی دیروز که مفصل بود؛ اروپایی‌‌‌ها تماس‌‌های تلفنی از طریق رئیس‌‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان و نخست‌‌‌وزیر انگلیس داشته‌‌‌اند و تماس‌‌‌هایی هم که آقای ظریف با همتایان خود در اروپا داشته؛ ما تردید نداریم که اروپا از نظر اراده سیاسی تلاش می‌‌کند که برجام را حفظ کند و خواسته‌‌‌های ایران را محقق کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به دنیای درهم تنیده امروز تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌‌هایی که به اسم شرکت‌‌های اروپایی هستند، ممکن است سهامداران یا کارکنان آمریکایی داشته باشند و در نتیجه محدودیت دارند؛ اینها مسائلی است که به عنوان یک مشکل بر سر راه قرار دارد، ولی به هرحال خود آقای ماکرون و اتحادیه اروپا هم از ما خواسته‌‌‌اند که مذاکرات فشرده‌‌ای داشته باشیم و پیش برویم.

گام‌‌‌هایی با اروپا برداشته شده اما توافقی انجام نشده است

واعظی افزود: باید بین وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌‌‌‌کننده و طرف‌‌های خودشان تبادل نظر صورت گیرد و دوطرف را به نقطه‌‌‌ای قابل قبول برسانند. ما در این چند هفته مرتبا مذاکره می‌‌‌کنیم و گام‌‌‌‌هایی هم برداشته شده و صحبت‌‌‌هایی هم شده است. همین که شما می‌‌‌بینید رئیس جمهور فرانسه و دیگران مرتب تماس می‌‌‌گیرند، نشاندهنده این است که در این مدت کوتاه گام‌‌‌هایی برداشته شده اما توافقی انجام نشده است. قرار بر این است که بسته اجرایی همکاری‌‌‌های اقتصادی را هرچه زودتر به ما بدهند.

رییس دفتر رییس‌‌‌جمهور در خصوص مکان‌‌‌های تعیین شده برای برگزاری تجمعات و اینکه آیا اخذ مجوز تجمعات تامین‌‌‌کننده نیاز مردم هست یا خیر؟ خاطرنشان کرد: شما هیچ کشوری را در دنیا سراغ دارید که بخواهند راهپیمایی کنند و مجوز نگیرند؟ نه در قانون اساسی و نه در هیچ قانون دیگری چنین چیزی نیست و هرکسی در هرجای دنیا در امریکا و اروپا و هرجای دیگری که بخواهد راهپیمایی کند، اجازه می‌‌‌گیرد، مسیر را مشخص می‌‌‌کنند و اینطور هم نیست که هرکسی حضور داشته باشد؛ آن کسی که مجوز می‌‌‌گیرد باید کانون یا حزب و گروهی شناخته شده و ثبت شده باشد و ما هم مقدمات این کار را فراهم می‌‌‌کنیم.

مجلس جای مناسبی برای طومار پهن کردن نیست

واعظی درباره پیامک‌‌‌های تهدیدآمیزی که برای نمایندگان مجلس ارسال شده بود، ابراز داشت: در مجلس ما بین موافق و مخالف، از این نوع پیامک‌‌ها رد و بدل می‌‌‌‌‌شود. اینکه صبح اول وقت این تعداد افراد را جلوی مجلس جمع کردند و مشخص هم هست که چگونه جمع شده‌‌‌اند و اینکه آنجا تابلو آویزان کردند و طومار جمع کردند، برای مجلس کار مناسبی نبود.

واعظی افزود: نماینده مجلس، نماینده مردم است و در رابطه با همه طرح‌‌‌ها و لوایح بررسی‌‌ها انجام می‌شود و رای می‌‌دهند؛ این فضاسازی برای این که کاری انجام نگیرد، پسندیده نیست.

امیدوارم بتوانیم یک بر هیچ، مراکش را ببریم

وی درباه پیش‌بینی اولین بازی ایران در جام جهانی مقابل مراکش ابراز داشت: شما می‌‌‌‌دانید، گروه ما گروه سختی است و دیگران گفته‌‌‌اند که گروه مرگ است. اسپانیا و پرتغال هر دو جزو مدعیان جام هستند و ما در این گروه هستیم. امیدواریم که تیم ما آبرومند بازی کند و بتواند یک بازی شرافتمندانه ارائه دهد و توانایی خود رانشان دهد. در رابطه با بازی اول امیدواریم که بتوانیم یک بر هیچ، مراکش را ببریم.

این عضو دولت تدبیر و امید خطاب به رسانه‌‌‌ها و مردم بیان کرد: مطالبات را بالا نبرید. اینطور نباشد که اگر تیم ما با یک مساوی و دو باخت برگشت، فکر کنند که شکست بزرگی است. بدانند که با چه تیم‌‌‌هایی بازی می‌کنیم. به یاد دارم که ما همیشه تا لحظه آخر دلهره داشتیم. ما اگر با همین روحیه از تیم مان استقبال کنیم، ان‌شالله چهار سال دیگر نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا