خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا دیدار بعدی ترامپ با روحانی است؟!

سیدمحمد آل‌طاها، نویسنده و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

«‏اگر برگردیم به گفته های یک ماه پیش ترامپ که اعلام کرده بود می‌خواهد نیروهایش را از سوریه برگرداند. ‏پیش شرط این عقب نشینی برای کشورهای عربی و در راس آنها عربستان بود، یا اینکه آنها نیروی جایگزین بفرستند یا پول ماندن نیروی های آمریکایی را بدهند یا هردو!
با این توضیح الان شاید بتوان علت دیدار ترامپ و اون را شرح داد!

مردی که ترامپ تا چند ماه قبل او را مرد موشکی کوچک ‏یا حیوان می‌دانست ترامپ حملات خود را سمت کره شمالی بشدت زیاد کرد تا زمینه ساز عقب نشینی نیروهای خود از کره جنوبی باشد !
در حقیقت ترامپ عقب نشینی ۳۰ هزار سرباز خود را در گرو موشک های بالستیک وکلاهک های هسته‌ای کره شمالی قرار داد!
و این وسط هزینه را باید کره‌جنوبی و ژاپن بدهند

‏خیلی از کارشناسان خارجی و عربی و حتی داخلی پیش بینی کردند که دیدار بعدی سنگاپور ترامپ با روحانی یا حتی رهبری باشد !
اما این پیش‌بینی یا مقایسه اصلا درست نیست
زیرا کره شمالی ایران نیست که اولین تهدید بزرگ اسرائیل باشد و از افغانستان تا لبنان و سوریه و عراق نفوذ داشته باشد

‏و‌ بال های نظامی مانند حزب الله و الحشد الشعبی و النجباء و الزینبیون و فاطمیون و…..را نیز ایران در اختیار دارد که حلقه محاصره اسرائیل را تنگ‌تر کرده است !

ترامپ در حقیقت با امضای یک توافق عجولانه و‌فاقد شروط حقوق بشری و خلع سلاح موشکی و…با کره شمالی فقط خواست ‏نگاه‌ها از شکست های خود با اروپا و‌کانادا و مکزیک …به سمت موفقیت خود با اون ببرد و این توافق را به نام خود در تاریخ آمریکا ثبت کند ،توافقی که بندهای آن کاملا گنگ و عمومی هستند!

‏نگاه‌ها از شکست های خود با اروپا و‌کانادا و مکزیک …به سمت موفقیت خود با اون ببرد و این توافق را به نام خود در تاریخ آمریکا ثبت کند ،توافقی که بندهای آن کاملا گنگ و عمومی هستند!

در دیدار سنگاپور چیزی جز یک توافق بسیار ضعیف دیده نمیشود که ترامپ میخواهد همه شکست های ‏سیاسی و پرونده های فساد جنسی و عدم توافق با جهان را با آن پاک کند و ذکر این نکته الزامی است که در انتخابات پاییز آمریکا نیز نیاز به رای دارد ،با این اوصاف میتوان دید بهتری به داستان سنگاپور داشت.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا