خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا «برادر رییس جمهور» جایگاه حقوقی دارد؟

حضور «حسین فریدون»، برادر حسن روحانی رییس جمهور، در تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران در نشست وزرای ایران و 5+1 در نیویورک، این سوال را پیش آورده که آقای فریدون با چه عنوان حقوقی در این تیم قرار گرفته است؟

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، تا امروز هیچ حکمی رسمی از سوی رییس جمهور برای حسین فریدون صادر نشده و اگر صادر شده علنی نشده است؛ خود او نیز چندی پیش تاکید کرده بود که سمتی در دولت ندارم.

این در حالی است که حسین فریدون در مدت انتخاب حسن روحانی، در بسیاری از مراسم های رسمی برادر خود را همراهی می کند؛ اما نه رسانه ها نیز هر بار از او به عنوان «برادر رییس جمهور» نام برده اند.

حسین فریدون، با 8 سال فعالیت به عنوان سفیر ایران در مالزی و نیز سالها فعالیت به عنوان عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل، سابقه ای دیپلماتیک دارد.

دلیل تفاوت نام فامیلی حسین فریدون با برادر خود، حسن روحانی این است که برادر بزرگتر نام فامیلی خود را از «فریدون» به «روحانی» تغییر داده است.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر خارجه، امیری از سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون؛ محمدجواد ظریف را در نشست وزرای ایران و 5+1 همراهی کردند.

در این نشست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سرگئی لاوروف، جان کری، ویلیام هیگ، لوران فابیوس، گیدو وستروله و وانگ یی وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و چین حضور داشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا