خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بمب خبری جدید ترامپ!

«احمد زیدآبادی» روزنامه‌نگار، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «بمب خبری جدید ترامپ!» نوشت:

پس از شوکی که توافق سریع آمریکا و کرۀ شمالی به محافل سیاسی جهان وارد کرد؛ به نظرم ترامپ در صدد ترکاندن بمب خبری تازه ای است!

به زودی ترامپ از طرح خود برای «معاملۀ قرن» بین اعراب و اسرائیل پرده برمی‌دارد. این طرح شوکی به مراتب قوی‌تر از توافق با کره به جهان وارد می‌کند؛ شوکی در حد زلزله که تا ماهها سیاستمداران و تحلیل گران و افکار عمومی جهان و منطقه را به خود مشغول خواهد کرد. همچنان معتقدم که طرح ترامپ با آنچه نتانیاهو در پی آن است؛ تفاوت جدی خواهد داشت و طمع راستگرایان افراطی در اسرائیل را برای بلعیدن کرانۀ باختری به باد خواهد کرد.

به گمانم روزهای خوش خیالی رهبران حزب «خانۀ یهود» و جناح افراطی لیکود نسبت به تبعیت ساکنان کاخ سفید از طماعی‌های آنان رو به پایان است. طرح تـرامپ آنان را مأیوس خواهد کرد!

نکته‌ای در بارۀ بیانیۀ درخواست مذاکره

زیدآبادی در یادداشت دیگری در تلگرام خود نوشت:

جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی مقیم داخل و خارج، طی بیانیه‌ای خواستار مذاکرۀ بدون قید و شرط ایران با آمریکا شده‌اند. [لینک]

این نوع بیانیه‌ها طبعاً در فضای عمومی و رسانه‌ای بی تأثیر نیست؛ اما در عمل به نظرم کمکی به تسهیل آغاز مذاکره نمی‌کند و از جهاتی آن را سخت تر و پیچیده‌تر می‌سازد.

آنچه احیاناً جمهوری اسلامی را به پشت میز مذاکره با آمریکا خواهد کشاند؛ “شرایط عینی” است که به نظر می‌رسد در حال فراهم شدن است!

به گمانم اگر فعالان سیاسی اجازه دهند در این مورد، جمهوری اسلامی خود رأساً تصمیم بگیرد و خود نیز مسوولیت عواقب و پیامدهای آن را بپذیرد؛ کمک بیشتری به حل مشکلات فراروی کشور خواهد شد!

اگر هم فرض شود که جمهوری اسلامی خود هرگز و در هیچ شرایطی وارد مذاکره با آمریکا نخواهد شد؛ طبعاً این نوع بیانیه‌ها اگر جناح تندرو آن را به لج‌بازی بیشتر نیاندازد؛ بدین کار ترغیب هم نخواهد کرد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا