خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خروج قریب‌الوقوع آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل

منابع خبری اعلام کردند مطالبات واشنگتن در مذاکرات بر اصلاح شورای حقوق بشر سازمان ملل برآورده نشده و پیش بینی کردند دولت آمریکا به زودی این شورا را که از دوشنبه آینده دور جدید نشست‌هایش آغاز می‌شود ترک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع آمریکایی که نامش را فاش نکرد به رویترز گفت: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل «قریب الوقوع» خواهد بود اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

منابع دیپلماتیک گفتند: دیگر اکنون مسئله انجام شدن یا نشدن خروج آمریکا از این شورا نیست بلکه مسئله مربوط به زمان وقوع این خروج است. این در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل از دور جدید نشست‌هایش به مدت سه هفته و تا ۶ ژوئیه خواهد بود.

یک مقام دیگر آمریکایی نیز در ژنو گفت: ما فعلا به تعامل خود برای دور بعدی نشست‌های این شورا ادامه می‌دهیم.

وی گفت که اطلاعی از نزدیک بودن خروج آمریکا از این شورا ندارد. آمریکا پیشتر در زمان دولت جورج دبلیو بوش شورای حقوق بشر را به مدت سه سال تحریم کرد؛ چرا که این شورا را متهم کرده بود به اینکه در کنترل مخالفان اسرائیل است.

ماه گذشته میلادی این شورای ۴۷ عضوی رای به تحقیقات درباره خشونت‌های اسرائیلی‌ها در غزه کرده و اسرائیل را متهم به استفاده افراطی از زور کرد. در رای گیری بر سر این قطعنامه تنها آمریکا و استرالیا رای منفی دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا