خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست عمار حکیم برای رسیدگی فوری به شکایات انتخاباتی

رهبر جریان “الحکمة” عراق به شدت از عملکرد پارلمان عراق در زمینه اجرای اصلاحیه سوم قانون انتخابات انتقاد کرده و از دادگاه فدرال این کشور خواست فورا به شکایات مطرح شده درباره این اصلاحات رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز عراق، عمار حکیم، رهبر جریان الحکمة‌ عراق در دفتر خود در بغداد اظهار داشت: روند انتخابات با شکایات، اعتراضات، اتهام‌زنی‌ها و انتقادات بسیاری مواجه شده است و مسئولان سیاسی عراق به دو گروه حامی انتخابات و کسانی که در صحت انتخابات تردید داشته و خواستار بازنگری جدی در آن و حتی لغو نتایج انتخابات هستند، تقسیم شده‌اند.

عمار حکیم گفت: پارلمان در نشست ویژه خود با حضور برخی نمایندگان که بیشترشان از بازندگان انتخابات بودند، برای سومین بار اصلاحیه‌ای بر قانون مورد تردید انتخابات در قانون اساسی زده و اقداماتی خودسرانه و تکان‌دهنده را در پیش گرفته و در رسیدگی به خواسته خود به شکلی جانبدارانه عمل کردند و به جای اینکه پارلمان به حل بحران کمک کند، موجب پیچیدگی اوضاع شده است.

رهبر جریان الحکمة‌ عراق افزود: در راستای خروج از بحران فعلی از دادگاه فدرال می‌خواهم به سرعت به اصلاحیه سوم قانون انتخابات رسیدگی کرده و حکم نهایی خود را در این زمینه صادر کند تا امور به روال عادی قانونی خود بازگردد و اعتماد مردم از بین نرود.

وی در ادامه میزان پایین مشارکت در انتخابات پارلمانی را نشان‌دهنده خشم دموکراتیک دانست و حفاظت از کشور و پیروزی‌های محقق شده را خواستار شد.

پارلمان عراق در جلسه اخیر خود اصلاحیه سوم قانون انتخابات مبنی بر بازشماری دستی آراء را تایید کرد.

طبق این اصلاحیه شورای کمیساریای انتخابات از این کار کنار گذاشته شده و ۹ قاضی مسئول انجام آن شدند.

همچنین استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی برای شمارش آراء لغو شد.

دادگاه عالی فدرال عراق به عنوان عالی‌ترین دستگاه قضایی این کشور روز چهارشنبه مخالفت خود را با درخواست‌ها برای صدور حکمی جهت توقف اجرای سومین اصلاحیه قانون انتخابات که از سوی پارلمان تایید شده بود، اعلام کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا