خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمپانی نایکی: ندادن کفش به تیم ملی ایران یک انتخاب نبود

کمپانی کفش نایکی اعلام کرد که نفرستادن کفش برای بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران یک انتخاب برای این شرکت نبوده و سال‌ها است که قانونی برای این مساله وجود دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سایت USA TODAY در مکاتبه‌ای با شرکت نایکی از محروم شدن بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از کفش‌های این  شرکت جویا شد.

شرکت نایکی در ایمیلی به این سایت اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا به این معنا است که این شرکت به عنوان یک کمپانی آمریکایی نمی‌تواند به بازیکنان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران کفش بدهد و ندادن کفش یک انتخاب برای این شرکت نبوده است،‌ بلکه قانونی است که سال‌هاست وجود دارد.

در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی از شرکت نایکی شده است و حتی سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و بازیکنان به این مساله اعتراض کردند و آن را بی‌احترامی نایکی به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران خواندند.

شرکت نایکی در ایمیل خود به USA TODAY هم‌چنین اظهار کرده است که این تصمیم تغییر ناگهانی در قوانین این شرکت در قبال ایران نبوده است و اخبار منتشر شده منحرف کننده بودند.

کریم انصاری فرد، فوروارد تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران درباره این اتفاق به ساکرنت، گفت‌: آن چه که نایک انجام داده است بسیار اشتباه بود. می‌توانم به عنوان یک فوتبالیست بگویم ما مشکلات سیاسی و دیپلماتیک را وارد ورزش نمی‌کنیم. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز پیش از این درباره این اتفاق گفته بود، بگذارید این بازیکنان مانند دیگر فوتبالیست‌های دنیا از فوتبال لذت ببرند. آن‌ها مخالف هیچ کس یا هیچ چیزی نیستند و تنها می‌خواهند فوتبال بازی کنند. این اتفاق ناعادلانه است. با آن‌ها باید مانند دیگر فوتبالیست‌های دنیا رفتار شود.

کمپانی نایک اعلام کرده است که اقدامش در قبال تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به دلیل قانون گذاری‌های ترامپ نیست،‌ بلکه تحریم‌ها علیه ایران از سال‌ها قبل وجود داشته است. نایکی اعلام کرده است که هر بازیکنی می‌تواند محصولات این شرکت را خریداری کند و حتی این کمپانی می‌تواند ‌اسپانسر ورزشکاران ایرانی که در خاک ایران زندگی نمی‌کنند، باشد. ۹ بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در این کشور بازی می‌کنند و دیگر بازیکنان این تیم در باشگاه‌های خارجی فعالیت دارند.

پیراهن‌های تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران از سوی شرکت آدیداس تامین شده‌اند. کسپر رورستد، مدیرعامل اجرایی کمپانی آدیداس اعلام کرده است که ایران یکی از ۱۲ تیمی است که ‌اسپانسر آن آدیداس ایران است.

او در این باره، اظهار کرد: ما لوازم تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را تامین می‌کنیم، زیرا ایرانیان به فوتبال علاقه دارند و به ورزش باور داریم. ما معتقد هستیم که با ورزش می‌توان زندگی مردم را تغییر داد. اگر بخواهیم مسائل سیاسی را در نظر بگیریم آزادی برای آن چه که می‌خواهیم انجام دهیم را نداریم. به ‌این‌ ترتیب با رویه فعلی زندگی مردم بهتر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا