خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش «واشنگتن پست» از تیم ملی ایران

یک رسانه آمریکایی در گزارشی ایران را مستعد شگفتی سازی در این دوره از مسابقات جام جهانی خوانده و نوشت: روی باخت ایران شرط بندی نکنید. سرمربی پرتغالی ایران در کمپ ایرانیان، یک وضعیت روانی «ما در برابر جهان» ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا، «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: «ماموریت غیرممکن در جام جهانی ممکن است برای ایران ممکن شود.»

«واشنگتن پست» در این گزارش نوشت: برد امتیاز در استادیوم بازی ایران و مراکش نتیجه را یک-صفر به نفع ایران نشان داد و این نشانه زیبایی برای هزاران ایرانی اعم از زن و مرد بود که در روسیه منتظر پیروزی تیمشان در جام جهانی بودند که دومین پیروزی آنها در تاریخ شرکت در جام جهانی بود.

این رسانه آمریکایی به تساوی مهم اسپانیا و پرتغال هم اشاره کرد و نوشت: با این تساوی، ایران در صدر گروه و بالاتر از دو تیم از بهترین تیم‌های جهان قرار گرفت.

«واشنگتن پست» به شادی مردم ایران در خیابان‌ها در جشن پیروزی بر مراکش نیز اشاره کرده و نوشت: «عزیز بوهادوز» بازیکن مراکشی که گل به خودی را در بازی با ایران به تیم خود زد در ایران محبوبیت زیادی پیدا کرد. ایران به خوبی دفاع کرد، فشار آورد و در نهایت موفق به کسب امتیاز شد.

«واشنگتن پست» با تاکید بر اینکه این اولین بار است که ایران در دور اول مسابقات جام جهانی بعد از ۲۰ سال به پیروزی می‌رسد، نوشت: پیروزی قبلی در مقابل آمریکا بود. با این اوصاف تیم «کارلوس کیروش» برای بازی در مقابل اسپانیا شانس بیشتری دارد.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: بر روی باخت ایران شرط‌بندی نکنید. کیروش تنها یک تیم دفاعی سرسخت درست نکرده است. آنها ۹ شوت تمیز در ۱۰ بازی مقدماتی داشتند. سرمربی پرتغالی ایران در کمپ ایرانیان، یک وضعیت روانی «ما در برابر جهان» ایجاد کرده است. دلیل او تحریم‌هایی است که اغلب تیم را از برگزاری بازی‌های دوستانه با سایر تیم‌های قوی جهان بازداشته و مانع پوشیدن لباس ورزشی نایک توسط بازیکنان ایرانی شده است.

این رسانه به اظهارات کارلوس کیروش در مورد عدم تامین کفش ورزشی از سوی کمپانی نایک برای بازیکنان ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا هم اشاره کرد و نوشت: او گفته که وظیفه من است که بگویم بگذارید بچه‌های ما بازی کنند. به آنها اجازه دهید از فوتبال لذت ببرند. آنها علیه هیچ کس نیستند.  ارزش اصلی فیقا این است که سیاست را کنار بگذارد و این اتفاقی نیست که افتاده. بازیکنان ما در بازی با مراکش نشان دادند مستحق این هستند که با آنها مانند همه بازیکنان جهان رفتار شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا