خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مقایسه سخنان روحانی و شاه از جانب حسینیان

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس‌‌جمهور در جمع سفرای کشورمان، اینگونه سخنان را توهین به نمایندگان مجلس عنوان کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از فارس، روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان و پس از پایان جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت در تشریح جزئیات این جلسه اظهار داشت: امروز در نامه‌ای خواستیم در واکنش به اظهارات رئیس‌‌جمهور جلسه غیرعلنی برگزار شود.

وی با بیان اینکه پس از نامه نمایندگان، هیأت رئیسه با برگزاری این جلسه موافقت کرد، افزود: عده‌ای از نمایندگان در این جلسه صحبت کرده و انتقادات خود را از سخنان رئیس‌ جمهور در جمع سفرا بیان کردند.

نماینده تهران در پاسخ به این سؤال که قرار است در انتهای این جلسه چه تصمیمی اتخاذ شود گفت: به نظر می‌رسد هیأت رئیسه اینگونه تصمیم می‌گیرد که به رئیس‌ جمهور تذکر داده شود، در واقع باید از سخنانی که باعث تنش در جامعه شده و توهین به نخبگان است، پرهیز کنند.

حسینیان در پاسخ به این سؤال که احمدی‌نژاد در دوره ریاست ‌جمهوری خود توهین‌هایی به نمایندگان می‌کرد، چرا در آن زمان واکنشی نشان داده نشد، تصریح کرد: احمدی‌نژاد اینگونه زشت و کریه صحبت نکرد.

نماینده تهران در بیان جزئیات بیشتری از جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت گفت: در این جلسه تذکراتی داده شد مبنی بر اینکه مقام ریاست جمهوری مطابق قانون اساسی مقام دوم کشور است، حرمت امام زاده را باید متولی نگه دارد، اگر قرار باشد رئیس ‌جمهور در واکنش به مخالفان و منتقدان خود الفاظ رکیک به کار ببرد، قطعا جایگاه رئیس‌ جمهور تضعیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه رئیس ‌جمهور باید در بیان گفته‌های خود برخی مسائل را مراعات کند، تصریح کرد: چنین مباحثی در واقع یک نوع بدعت است، زیرا هیچ دولتی تاکنون با مخالفان و منتقدانش اینگونه رفتار نکرده است که از منتقدان بخواهند به جهنم بروند، من تذکر دادم که شاه زمانی که با مخالفان صحبت می‌کرد از آنها خواست پاسپورتشان را گرفته و از ایران خارج شوند، اما از آنها نخواست به جهنم بروند.

حسینیان با بیان اینکه ادبیات رئیس ‌جمهور دیکتاتورمآبانه است، گفت: آقای روحانی باید از چنین الفاظی پرهیز کند و با استفاده از این الفاظ بدعت دیکتاتوری را در کشور به وجود نیاورد، آقای رئیس ‌جمهور پیشتر گفته‌ بود ما مسئول بهشت رفتن مردم نیستیم، حال من می‌پرسم حال چه طور شده مسئول جهنم رفتن مردم وی است و قصد دارند مخالفان را به جهنم بفرستد.

نماینده تهران با انتقاد از عصبانیت رئیس‌ جمهور بیان داشت: آقای روحانی قول داد که 100 روزه مشکلات مردم را حل کند و تحول اساسی در عرصه اقتصادی به وجود آورد، اما به دلیل عدم تحول در این حوزه عصبانی است، آقای روحانی عصبانی است که تورم چندان مهار نشده است.

حسینیان با بیان اینکه دولت در سیاست خارجی چندان موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: ما به آقای روحانی حق می‌دهیم که عصبانی باشد، اما راه عصبانیت فحش دادن نیست، راه آزاد شدن از عصبانیت کمک خواستن از دانشگاه‌ها به خصوص در حوزه‌های اقتصادی است.

وی از لزوم استفاده از جوانان در دولت سخن گفت و استفاده از نیروهای جوان و دانشگاهی را عاملی برای چابک شدن دولت برشمرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک دولت پیر نمی‌تواند تکان بخورد و به همین دلیل در بسیاری از مسائل ناکام خواهد ماند، اضافه کرد: دولت باید از فضاهای دانشگاهی و دانشگاه‌های اقتصاد بهره برده و از نیروهای اقتصادی بهره ببرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا