خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع ترامپ از سیاست جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدین‌شان

رئیس‌جمهوری آمریکا از جدا کردن کودکان از والدین در مرزها دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ با تأکید بر وفای خود به وعده انتخاباتی‌اش مبنی بر توقف مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده، گفت: از آنجا که نمی‌شود بچه‌ها را با همراهان بزرگسالشان به زندان فرستاد، مجبوریم آن‌ها را از بزرگ‌ترها جدا کنیم.

دولت آمریکا اعلام کرده است از پنجم ماه مه، یعنی زمان اجرای رویکرد «تحمل صفر» در قبال پناهجویان تا نهم ژوئن، ۲۳۴۲ کودک را از سرپرستانشان جدا کرده است.

انتشار تصاویر گریان و صدای ضجه کودکانی که از والدینشان جدا شده‌اند، انتقادهای گسترده‌ای را نه تنها در میان مخالفان سیاسی دونالد ترامپ بلکه در حزب جمهوری‌خواه هم در پی داشته است.

ترامپ اما به نظر می‌رسد که چندان به اعتراض‌ها کاری نداشته و می‌گوید، نمی‌خواهد آمریکا “اردوگاه پناهندگان” شود.

او در سخنرانی خود تاکید کرده که نمی‌خواهد مهاجران به داخل آمریکا سرازیر شوند.

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حمایت گسترده بخش اعظم شهروندان آمریکایی از سخت‌گیری بیشتر در مساله مهاجرت، از هم حزبی‌هایش که در کنگره اکثریت را در دست دارند خواست تا به سرعت به لایحه اصلاح قوانین مهاجرت و ساخت دیوار در مرز با مکزیک رأی دهند.

او گفت که هیچ دلش نمی‌خواهد فرزندان را از والدینشان جدا کند اما این قانون است.

مهاجرانی که بدون مدارک لازم به آمریکا می‌‌روند، اگر بازداشت شوند تا زمان تشکیل دادگاه به زندان می‌روند و چون فرزندان اجازه ندارند با والدینشان در زندان باشند، تا دوره دادرسی از فرزندان جدا می‌شوند.

ترامپ گفت: وقتی که شما والدین را به دلیل ورود غیرقانونی به آمریکا محاکمه می‌کنید که باید هم چنین بکنید، باید فرزندانشان را از آنها جدا کنید.

جف سشنز، وزیر دادگستری آمریکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی شبکه فاکس نیوز، مقایسه جدا کردن فرزندان مهاجران غیرقانونی از والدین در آمریکا با آلمان نازی را «مبالغه‌آمیز» توصیف کرد.

سشنز با انتقاد از موج اعتراض‌ها نسبت به شباهت رویکرد جدید دولت آمریکا و نازی‌ها گفت: واقعا مبالغه است. در آلمان نازی، آن‌ها تلاش می‌کردند تا یهودیان را از کشور خودشان اخراج کنند. وی با دفاع مجدد از «تحمل صفر» در قبال مهاجران غیرقانونی افزود: این نگرانی‌ها جدی هستند و ما باید به آن‌ها فکر کنیم و جواب بدهیم. می‌خواهیم به افرادی که شرایطش را دارند، حق پناهندگی بدهیم.

سشنز این ادعا را رد کرد که محل نگهداری کودکان مهاجران مانند اردوگاه‌های آلمان نازی است.

مایکل هیدن، یکی از روسای پیشین پلیس فدرال آمریکا در توییتر اردوگاه کودکان مهاجر را با آشوویتس مقایسه کرده بود.

سشنز گفت: در اصل ما داریم قانون را اجرا می‌کنیم. امیدواریم که مردم این پیام را بشنوند و غیرقانونی وارد مرزهای ما نشوند.

کنگره آمریکا قرار است این هفته درباره یک قانون جدید در مورد مهاجرت تصمیم بگیرد. طرحی که نمایندگان تهیه کرده‌اند از شدت جدا کردن خانواده‌ها از هم می‌کاهد و راهی پیش پای کسانی می‌گذارد که در کودکی وارد آمریکا شده بودند و بنا به دستورالعملی دیگر اجازه کار و زندگی در آمریکا را داشتند.

محافظه‌کارانی که این طرح را نوشته‌اند، همچنین پولی هم برای ساختن دیوار مورد نظر ترامپ کنار گذاشته‌اند.

ترامپ از زمانی که برای انتخاب شدن به ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کرد تا همین حالا درباره ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک صحبت کرده است. حالا جمهوری‌خواهان می‌خواهند ۲۵ میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی از بودجه بدهند.

کاخ سفید گفته که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری آمریکا با طرح نمایندگان موافق است.

طرح دیگری هم از سوی محافظه‌کاران تندرو در کنگره دست به دست می‌شود که به نظر می‌رسد حمایت کافی از آن وجود ندارد.

همزمان ۲۱ دادستان ایالتی که به حزب دموکرات نزدیک هستند، از دولت خواسته‌اند که سیاست جدیدش را کنار بگذارد. آنها گفته‌اند که این سیاست حقوق و محذوریات اخلاقی را به خاطر سیاست‌های حزبی کنار می‌گذارد و هزینه‌اش را کودکان می‌پردازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا