خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اسپانیا به قدرت فوتبال خود درقبال ایران اعتماد نکند

«فرانسیسکو دیئز ایبانیئز» رئیس فدراسیون فوتبال ایالت مادرید معتقد است که فوتبال ایران دارای ویژگی‌ های مثبت زیادی‌ است و اسپانیا نباید به قدرت فوتبال خود در مصاف با ایران اعتماد کند.

به گزارش ایرنا، ‘دیئز ایبانیئز’ Diez Ibañez سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مادرید در مورد بازی چهارشنبه ایران و اسپانیا در کازان روسیه تصریح کرد:من به عنوان یک اسپانیایی و همچنین به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایالت مادرید، امیدوارم شاهد جشن بزرگ ورزشی بین این دو تیم باشیم، هرچند منطقی‌ است آرزو کنم که اسپانیا پیروز این دیدار باشد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم رقابت های جام جهانی 2018 روسیه با تیم های مراکش، اسپانیا و پرتغال هم گروه است. تیم ایران در دیدار نخست خود موفق شد مراکش را با نتیجه یک بر صفر از پیش رو بردارد و فردا چهارشنبه ساعت 22:30 به مصاف اسپانیا می رود.

وی ادامه داد: معتقدم در فوتبال امروز، حریف کوچک وجود ندارد افزون بر اینکه تیم هایی‌ که ما آنها را کوچک فرض می‌ کنیم، در سال های اخیر به طور بسیار مثبتی پیشرفت کرده ا‌ند.مثال آن را در بازی یکشنبه بین آلمان که قهرمان جهان است و مکزیک دیدیم و برهمین اساس نمی‌ توان گفت ایران یک تیم از پیش باخته است.

رئیس فدراسیون فوتبال مادرید در مورد دیدار اسپانیا و پرتغال که جمعه گذشته برگزار شد خاطرنشان ساخت: بازی اسپانیا و پرتغال ، دیدار بین دو قدرت فوتبال اروپا و جهان و به عبارتی بازی قدرت در برابر قدرت بود.

وی افزود : من امیدوار بودم که دیدار را ببریم اما باید به این مورد نیز توجه داشت که پرتغال یک تیم قدرتمند است.

‘دیئز ایبانیئز’ در رابطه با متزلزل بدون بازی اسپانیا در مقابل پرتغال گفت که دو روز قبل از بازی ، یک مساله حساس پیش آمد و «یولن لوپتگی» سرمربی تیم تغییر یافت و منطقی‌ است که این امر بر فضای تیم تاثیر گذاشت و به رغم اینکه «فرناندو هیه رو» سرمربی جدید آنها را در اردو همراهی می‌ کرد، بخواهیم یا نخواهیم ، شرایط را تغییر داد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایالت مادرید تصریح نمود: بازیکنان تیم ملی‌ ، زمان بسیاری بود که با ‘لوپتگی’ تمرین می‌ کردند و یک دفعه با وضعیتی روبرو شدند که مربی خود را از دست دادند و منطقی‌ است که تمرکز خود را از دست بدهند. گرچه آنها بازیکنان حرفه ای هستند ولی انسان هستند و تحت تاثیر شرایط قرار می‌ گیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اسپانیا به فینال مسابقات راه خواهد یافت؟ گفت: اسپانیا یکی‌ از امیدها برای رسیدن به فینال است .من امیدوارم که به فینال برسد اما تاکید دارم که فوتبال امروزه پیشرفت بسیاری کرده و دیگر حریف کوچک وجود ندارد. به طور مثال ایران شانس پیروزی در مقابل مغرب را نداشت و دیدیم که در پایان، پاداش تلاش خود را گرفت.

به گفته وی، یادگیری فنون فوتبال از کشورهای دیگر و اعزام بازیکنان به لیگ های قدرتمند اروپا کمک می‌ کند که سطح کیفی فوتبال بازیکنان کشورهای ضعیف افزایش یابد.

دیئز ایبانیئز در پاسخ به این پرسش که وی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایالت مادرید چه شناختی‌ از «کارلوس کی‌ روش» دارد، گفت: سرمربی پرتغالی را از قبل از دوران مربی‌ گری او در تیم رئال مادرید می‌ شناسم.وی یک مربی‌ بین المللی است که در نقاط مختلف جهان فعالیت داشته و هر کجا رفته، عملکرد بسیار خوبی‌ برجا گذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازی ایران و مغرب را دیده و نظرش در مورد تیم کشورمان چیست؟ افزود : بازی را دیدم و باید بگویم در آغاز ، مغرب بهتر از ایران در زمین حضور یافت و فرصت های بیشتری داشت اما به رغم آن ، من شاهد تلاش، نظم و تعهد و تسلیم نشدن ایران بودم و به همین دلیل ، ایران پاداش خود را در این بازی دریافت کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا