خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شنیده‌ها درباره‌ی توافق پوتین و نتانیاهو درمورد سوریه

لقدس العربی چاپ لندن نوشت: مسئولان اسرائیلی از ارتباطات جدید نتانیاهو با پوتین در خصوص تفاهم هایی در مورد سوریه خبر دادند. علاوه بر این، مشخص شد که پسر نتانیاهو علت بحران دیپلماتیک اسرائیل با مکزیک بوده است.

به گزارش «انتخاب»، این رسانه عرب زبان ادامه داد: به گفته نخست وزیر اسرائیل، وی در خصوص مسائل منطقه ای با پوتین و وزیر خارجه آمریکا صحبتهایی داشته که موضوع سوریه در محوریت این گفتگوها بوده است.

لازم به ذکر است کرملین در بیانیه ای که در روز جمعه گذشته منتشر شد اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در مورد تقویت هماهنگی ها در مورد سوریه، با نتانیاهو به توافق رسیده و به بررسی تلاشهای مشترک در مورد تضمین امنیت مرزهای بین سوریه و اسرائیل پرداخته اند.

اما منابع سیاسی اسرائیل وجود تفاهم هایی در مورد موافقت اسرائیل با حضور نیروهای نظام سوریه به مرزهای آن در مقابل تعهد روسیه برای محو وجود ایران و حزب الله در منطقه را تکذیب کردند.

در اواخر ماه می، وزیر امنیت اسرائیلی، لیبرمن، با همتای روسی خود دیدار کرده و در ضمن آن وجود ایران در سوریه را بررسی کردند و لیبرمن در این باره تصریح کرد: باید به مذاکرات ادامه داده و تلاش کنیم ارتباط بین ارتش اسرائیل و روسیه در مورد تمام مسائل مهم حفظ شود.

این در حالی است که در چارچوب روابط خارجی،خبرگزاری «واینت» فاش کرد که پسر نتانیاهو در پشت پرده توئیتی قرار دارد که پدرش در حمایت از رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد دیواری با مکزیک، منتشر کرده است.

براساس اعلام این خبرگزاری، این اقدام نتانیاهو تحت فشار پسرش انجام شده و طوفانی دیپلماتیک را در رابطه با مکزیک برانگیخته؛ چرا که این مساله دخالت در مسائل داخلی آمریکا محسوب شده است.

برخی تحلیلگران این موضع گیری نتانیاهو را تلاشی برای ورود به میدان سیاسی آمریکا می دانند و بر این عقیده اند که نخست وزیر اسرائیل با این اقدام خود را وارد بحران دیپلماتیکی کرده، که بین واشنگتن و مکزیک ایجاد شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا