خرید تور تابستان ایران بوم گردی

17 ملوان ایرانی از زندان سومالی آزاد شدند

«17 ملوان ایرانی اهل‌سنت بلوچ که توسط دولت سومالی به 2 سال حبس و پرداخت 1500 دلار جریمه محکوم شده بودند، با پادرمیانی و سفارش مولوی عبدالحمید از گذراندن دوران حبس و پرداخت جریمه معاف و از زندان آزاد شدند».

به گزارش انصاف نیوز، کانال پایگاه اطلاع رسانی مولوی عبدالحمید در تلگرام با اعلام این خبر نوشت: این 17 ملوان ایرانی مهرماه 1396 پس از ورود غیرقانونی به آب‌های سومالی توسط دولت این کشور بازداشت و اردیبهشت سال جاری از حبس آزاد شدند. این ملوانان که اهل شهرستان کنارک در استان سیستان‌وبلوچستان هستند، صبح امروز (پنجشنبه 31 خرداد 97) از طریق فرودگاه دبی وارد تهران شدند.

جمعه وارد چابهار می شوند

از طرف دیگر معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید: 17 ملوان زندانی در سومالی با تلاش وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنیا و پیگیریهای استانداری سیستان و بلوچستان آزاد شده و جمعه وارد چابهار می شوند.

محمد هادی مرعشی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:

17 ملوان زندانی که مهرماه سال گذشته به اتهام ورود غیرمجاز به آبهای سومالی بازداشت شده بودند به کشور بازگشتند. این ملوانان سال گذشته با یک فروند لنج صیادی ندانسته وارد آبهای سرزمینی سومالی شده و هنگامی که نیروهای آن کشور قصد توقیف لنج را داشتند به گمان اینکه دزدان دریایی هستند فرار کردند اما در جریان تیراندازی نیروها به سمت ملوانان، ناخدای لنج کشته شده و 17 ملوان دستگیر و زندانی شدند.

این افراد پس از دستگیری در یک دادگاه محلی به تحمل 2 سال حبس و پرداخت جریمه مالی محکوم شده بودند که با پیگیریها، تلاش‌ها و اقدامات چند ماه گذشته وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کنیا، آزاد و پس از انتقال به نایروبی پایتخت کنیا، تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران شدند.

این ملوانان پنجشنبه از طریق مرز هوایی به کشور بازگشته و وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شدند و جمعه وارد فرودگاه چابهار می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حالاازادی ملوانان فوق اززندان سومالی؟باپادرمیانی وسفارش مولوی عبدالحمیدامام جمعه اهلسنت زاهدان بوده؟یاباتلاش وزارت امورخارجه بوده؟لذاگزارش خبر دوپهلو ومبهم تنظیم شده!؟

  2. درودبرمولانا عبدالحمیدامام جمعه محترم ومحبوب اهلسنت زاهدان،خداوند حفظ تان کند؟

  3. انصاف چرا؟گزارش خبری فوق دوپهلو ومبهم تنظیم شده؟ازادی موانان زندانی سومالی باپادرمیانی وسفارش مولوی عبدالحمیدازادشدند؟لذدرادامه امده؟باتلاش های وزارت خارجه وپیگیری استاندارسیستان وبلوچستان ملوانان ازادشد؟واقیعت امرخبربسیارمبهم وگیچ کننده وباعث سردرگمی مخاطبین شده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا