خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چین هم «سرمایه‌گذاری خارجی» در این کشور را تسهیل می‌کند

نشریه سازمان بورس چین اعلام کرد این کشور به زودی سرمایه گذاری در بخش های بیشتری را برای سرمایه گذاران خارجی ممکن خواهد ساخت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این اقدام جدیدترین اقدام از برنامه گسترده چین برای آزادسازی بیشتر بازار سرمایه و کاستن از قوانین سختگیرانه سرمایه گذاری به شمار می رود.

طبق نسخه جدید، محدودیت‌های سرمایه‌گذاران خارجی در بخش هایی چون انرژی، منابع طبیعی، زیرساخت‌ها، حمل و نقل، لجستیک و خدمات حرفه‌ای کمتر خواهد شد. وزارت بازرگانی چین به زودی دو فهرست جدید منتشر خواهد کرد که یکی از آن ها در بر دارنده مناطق آزاد تجاری و دیگری سایر مناطقی است که درهای آن‌ها بر روی سرمایه گذاران خارجی گشوده خواهد شد. پکن و واشنگتن اخیرا وارد دور تازه‌ای از منازعات تجاری شده اند و مذاکرات برای حل و فصل اختلافات شکست خورده است.

طرف آمریکایی به کمبود سطح دسترسی به بازارهای چین و کسری ۳۷۵ میلیارد دلاری با این کشور معترض است. نخستین بار در ماه اوریل بود که چین اعلام کرد پس از سال ها ممنوعیت دسترسی فعالان خارجی به بازارهای مالی این کشور، مالکیت اتباع خارجی بر شرکت های چینی از ۴۹ درصد به ۵۱ درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا