خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: نمی‌توانند کشور را «چراگاه حیوانی خود» کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: واقعه غدیر خم در واقع خط حرکت و راهبرد سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی سه شنبه شب در مراسم شام عید بزرگ غدیر در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: غدیر به معنای حاکمیت امامت و تز سیاسی و فکر اعتقادی شیعیان است که به عنوان یک جریان اعتقادی و فکری و دکترین سیاسی به دنیا عرضه شده است.

وی بیان کرد: غدیر جریان حاکمیت را در تمام فراز و نشیب ها و در تمام پیچ و خم های زندگانی اجتماعی و سیاسی شیعیان مشخص کرده است، به طوری که آنان در مسیر تحقق غدیر؛ ولایت امامت را تحت عنوان ولایت فقیه و به عنوان خط امامت و حاکمیت حجت امام زمان (ع) را پذیرفته اند.
وی اظهار کرد: امروز مظهر غدیر بر روی کره زمین، نظام مقدس جمهوری اسلامی و در حقیقت ماهیت اصلی و قطعی این نظام ولایی است که تمام تهاجم دشمن هم به همین نقطه است.
امام جمعه مشهد گفت: اینکه شیعیان امروز به عنوان پیروان اسلام ناب محمدی غدیر را بزرگترین عید در ایام سال اعلام می کنند، تنها تجدید خاطره یک حادثه تاریخی در 1400 سال قبل و اظهار یک سند در حقانیت امیر مومنان علی (ع) و مبانی اعتقادی یک فرقه و طایفه در امت اسلام نیست بلکه غدیر یک فکر، فرهنگ، خط ثابت قطعی سیاسی و راهبرد عظیم حاکم بر زندگانی اجتماعی امت اسلام در همه شرایط و اقلیم ها و زمانها است.
وی بیان کرد: مساله اصلی شیعیان در بزرگداشت غدیر این نیست که در بین مسلمانان بگویند در حوادث صدر اسلام آنچه واقع شد بر حق بوده یا باطل و به عنوان یک قضاوت تاریخی از حقانیت ضایع شده افرادی که در صدر اسلام در جریان های قدرت یابی و فرصت طلبی بسر بردند، احقاق حق کنند بلکه این مهم یک مساله فرعی در حاشیه مبانی اعتقادی آنان است.
وی بیان کرد: آنچه امروز به عنوان یک اصل فکری و یک دکترین سیاسی در جهان مطرح است و شیعیان به عنوان پیروان اسلام ناب محمدی این اصل را به عنوان هدیه اسلام و راهبرد دینی قرآن به دنیا اعلام کرده اند، این است که رهبری در امت اسلام در تداوم وحی است و باید در جریان تداوم وحی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام (ص) آنچه درباره برنامه تدوینی زندگی بشر بود، به مردم رساند اما پیامبر رسالت مدیریت زندگی اجتماعی و سیاسی مردم را داشت و در 70 روز باقیمانده از عمر خود در حالی که دین را از نظر ابلاغ قوانین و حلال و حرام کامل کرده بود، تداوم رسالت پیامبر در مدیریت اجتماعی و سیاسی را در غدیر خم متذکر شد و امامت مرا معرفی کردند.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: غدیر یک فکر مبنی بر این است که هر حاکمیتی جز حاکمیت الله بر مردم طاغوت و غیر قابل پیروی می باشد و فقط حاکمیت الله با مظهر الهی قابل تحقق است و مظهر خدا هم وجود اقدس امام معصوم (ع) است.
وی بیان کرد: خداوند متعال در پنج نقطه از قرآن کریم، دکترین سیاسی و مدیریت و حکومت را در جامعه اسلامی مشخص کرده و در کنار خدا هر جریان سیاسی غیرالهی که بخواهد مدیریت جامعه را به دست بگیرد را طاغوت دانسته است.
وی اظهار کرد: اکنون حاکمیت حق و الهی، حاکمیت معصوم و وجود اقدس امام زمان (عج) است که چون آن حضرت رسالت جهانی سازی دارد و نمی تواند در دسترس مردم قرار گیرد، نائب بر حق ایشان، مجتهد جامع الشرایط یعنی ولی فقیه است که حجت آن حضرت و فرد مورد مراجعه مردم می باشد.
وی خاطر نشان کرد: پس از فوت پیامبر، افرادی جمع شدند و مسیر رهبری امت را از خط امامت و غدیر به خاطر مطامع خود منحرف کردند چون می دانستند اگر رهبری امت در خط وحی تداوم پیدا کند و عدالت پیغمبری در عرصه مدیریت اجرا شود، قدرتمندان و فرصت طلبان در این حکومت و در این دولت سهمی نخواهند داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخانش گفت: امروز مشکل نظام اسلامی ایران دشمن خارجی نیست زیرا دشمن می خواهد کشور را پایگاه استکباری خود قرار دهد و تمام و امکانات و ظرفیتهای اجتماعی و سیاسی آن در هژمونی جهانی را برای خود به خدمت بگیرد.
آیت الله علم الهدی افزود: مشکل اصلی نظام اسلامی در داخل کشور و از محل عناصر و جریان هایی است که می دانند اگر ولایت فقیه در این کشور ادامه یابد، نمی توانند به نفع خود از ظرفیتها و ثروت های داخل بهره گیرند و آن را چراگاه حیوانی خود قرار دهند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه نظام اسلامی مانند قلعه ای است که دیوار خیلی بلند دارد و هیچ دزدی نمی تواند از آن بالا رود که این دیوار بلند، مقام ولایت است که هیچ قدرت مداری از آن نمی تواند بالا رود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: قلعه نظام اسلامی یک دروازه باز مردم سالاری دارد که اگر از این دروازه محافظت نشود عناصر نفوذی دشمن که ولایت و حاکمیت الله را باور ندارند، سرسپرده لیبرال دموکراسی انگلیس و آمریکا هستند و غرب گرایی در درون مغزشان جاگرفته است، می توانند از این دروازه وارد شوند و نظام را از درون فرسوده و ستون ولایت فقیه را واژگون کنند.
وی افزود: پاسدار این دروازه مردم هستند که در جایگاه های مختلف مدیریتی و اجرایی می توانند از آن پاسداری می کنند لذا غدیر باید در این کشور باقی بماند و مردم نگذارند غدیر از این کشور بیرون رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. حاج آقا خواب تشریف داشتند آن زمانی که برخی کشور را چراگاه حیوانی کرده بودند و هزارهزار میلیارد می دزدیدند؟ وقتی عده ای دکل نفتی می دزدیدند؟ وقتی عده ای دست در کلاه شعبده می کردند و چند روزه دلار هزارتومانی را می کردند سه هزار تومان و به این ترتیب از هر سه نان سر سفره مردم دوتایش را می دزدیدند؟

  2. “آیت الله علم الهدی افزود: مشکل اصلی نظام اسلامی در داخل کشور و از محل عناصر و جریان هایی است که می دانند اگر ولایت فقیه در این کشور ادامه یابد، نمی توانند به نفع خود از ظرفیتها و ثروت های داخل بهره گیرند و آن را چراگاه حیوانی خود قرار دهند.”
    حق با علم الهداست ، ظرفیت تکمیل است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا