خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ایران به بیماری اوتیسم دچار شده»

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: وقتی آموزش در ایران به صورت اوتیسمی باشد مهندسانی پرورش خواهند یافت که گمان می‌کنند جادوگر سیندرلا هستند.

به گزارش ’چمدان‘،  سید محمّد بهشتی در سی و پنجمین نشست تخصصی توسعه با موضوع «امتناع از زمینه» با اشاره به اینکه ایران از کشورهای کهن جهان محسوب می‌گردد، افزود: کهن‌ترین سند در مورد ایران نامه‌ای است از تنسر که به شاه مازندران نوشته شده است و این نامه از مهد و سنای ایران گفته می‌شود. این تنها سندی است که می‌توان گفت ایران تا زمان مشروطه جزو بهترین کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به جنگ ایران و روس گفت: پس از جنگ ایران و روسیه اتفاقات زیادی رخ داد و گویی همه مشکل را خود ایران می‌دانستند و تمام نعمت‌های این سرزمین تبدیل به لکه ننگ شد.

بهشتی اظهار کرد: بعد از جنگ ایران و روسیه سرزمین ما به رویا هرگز رکاب نداد و گویی ایرانیان نمی‌خواهند توسعه پیدا کنند و از سعادتمندی امتناع دارند.

ایران به بیماری اوتیسم دچار شده است

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور با بیان مثالی در مورد عقب افتادگی ایران گفت: بیماری اوتیسم مثالی است که می‌توان برای عقب افتادگی کشور عنوان کرد زیرا این بیماری به گونه‌ای است که دارای اختلالات روانی هستند که نمی‌توانیم با محیط ارتباط برقرار کنند و ایران به بیماری اوتیسم دچار شده است.

بهشتی با بیان اینکه نظام آموزشی ما از دبستان همه افراد را به اوتسیم مبتلا می‌کند، افزود: در سال ۸۳ برف سنگینی بارید و ۲۷ هزار سقف فرو ریخت. در دنیا آیین نامه‌هایی تنظیم می‌شود تا حوادث، خسارت به بار نیاورند در حالی که در کشور ما حادثه‌ها هستند که باید خود را منطبق با آیین نامه تنظیم کنند. در سال های ۲۱ و ۵۱ هم چنین برفی آمده بود در حالی که چنین خسارتی به بار نیاورد.

وی گفت: کارخانه فولاد کارخانه‌ای است که نیاز به آب دارد و باید در استان‌هایی احداث شود که فراوانی آب باشد در حالی که در میانه کشور و استان‌هایی است که از کمبود آب رنج می‌برند. کشوری هستیم که بیشترین محصولات کشاورزی پر آب را صادر می‌کنیم در حالی که می‌دانیم ایران کشوری کم آب است.

بهشتی یادآور شد: وقتی آموزش ما به صورت اوتیسمی باشد، مهندسانی پرورش خواهند یافت که گمان می‌کنند جادوگر سیندرلا هستند. یعنی با چوب جادوی تکنولوژی همه چیز را می‌توانند درست کنند.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور ادامه داد: در زمان‌های قدیم همه مالیات می‌دادند و این را وظیفه خود تلقی می‌کردند و هیچ پولی از مردم گرفته نمی‌شد مگر آنکه مردم از سرنوشت خرج کرده آن آگاهی داشته باشند. در همان زمان‌های قدیم گیلان ۴ درصد از مالیات کشور را تامین میکرد و همان زمان کاشان ۵ درصد مالیات می‌داد و این به این علت بود که صنعت در کاشان بیشتر انجام می‌شد و این امار برای زمانی است که ما به بیماری اوتیسم دچار نشده بودیم اما متاسفانه مردم در زمان‌های بعد چون نظراتشان با حکومت و دولت یکی نبود مالیات پرداخت نمی‌کردند.

الگوی توسعه اروپا در ایران قابل اجرا نیست

وی گفت: تمام موجودیت ایران فروش مواد خام است و اگر بر مدار تولید ارزش کار می‌کردیم اصلا نمی‌توانستند که ما را تحریم کنند اما اکنون باید زنگ‌های خطر را برای حفظ منابع به صدا در بیاوریم.

بر اساس گزارش پایگاه خبری دیارمیرزا، بهشتی متذکر شد: نانو تکنولوژی از مواردی است که ایران حرفی برای گفتن در آن دارد اما آن هم به این علت است که دنیا اکنون اینگونه می‌پسندد و این همان بیماری اوتیسم است ما نمی‌توانیم رویای توسعه داشته باشیم تا زمانی که بیماری اوتیسم درمان نشود.

وی افزود: اساس زندگی ایران مبتنی بر تجارت و صنعت بوده است زیرا بازارهایی در ایران بود که دارای منبع تولید بودند مانند بازار کفاشان، بازار اهنگران. اگر از توسعه منظورمان سعادتمندی باشد غلط خواهد بود زیرا توسعه یعنی وسعت دادن.

بهشتی گفت: ایران سرزمین است که در کمربند بیابانی و کوهستانی قرار دارد و سرزمین داینامیک است و دارای تنوع اقلیمی است. این سرزمین‌ها دارای حوادثی مانند سیل و زلزله و برف هستند و باید همیشه آماده باشیم. سرزمین ایران سرزمین و منابع زیستی ما بالقوه است و هنر ما به بالفعل کردن است. نمی‌توانیم الگوهای اروپا را که با ایران که از همه نظر متفاوت است در این سرزمین ارایه کنیم.

این چهره فرهنگی گفت: برای توسعه کشور دو راه وجود دارد، اول اینکه اهل سرزمین خود باشیم یا اینکه بمیریم و این انتخاب سختی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا