خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزانه نزدیک 19 هزارنفر مال باخته می شوند

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در جلسه اخیر ستاد، بانک مرکزی گزارشی درباره آمار بالای چک های برگشتی در کشور ارائه داد که بر این اساس سالانه حدود هفت میلیون فقره چک در کشور برگشت می خورد که یکی از دلایل آن این است که بانک ها تنها به کسب سود بیشتر فکر می کنند. یوسفیان ملا تصریح کرد: در کشور روزانه در حدود 19 هزار فقره چک برگشت می خورد که این موضوع به این معنی است که روزانه حدود 19 هزارنفر مال باخته می شوند و به همین بر تعداد زندانی های افزوده می شود بنابراین باید به این وضعیت رسیدگی شود.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از خانه ملت عزت‌الله یوسفیان ملا گفت: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی  مسائل اقتصادی جاری کشور بررسی شد که مهترین موضوع آن در رابطه با آمار بالای چک های برگشتی بود.
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس ادامه داد:  بانک مرکزی در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گزارشی از آمار چک های برگشتی شبکه بانکی کشور ارائه داد که بر اساس آن سالانه حدود 7 میلیون فقره چک بلا محل در کشور برگشت می خورد. این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه میزان بالای چک های برگشتی با معیارهای اقتصادی مطابقت ندارد، گفت: بانک های کشور تنها به کسب سود بیشتر فکر می کنند که نتیجه آن وجود آمار بالای چک های برگشتی و ضرر زیان و مردم است.
یوسفیان ملا تصریح کرد: در کشور روزانه در حدود 19 هزار فقره چک برگشت می خورد که این موضوع به این معنی است که روزانه حدود 19 هزارنفر مال باخته می شوند و به همین بر تعداد زندانی های افزوده می شود بنابراین باید به این وضعیت رسیدگی شود.  وی افزود: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره رسیدگی به پروند بابک زنجانی مطالبی بیان شد و مشخص شد که موضوع جمع آوری اموال خارج از کشور بابک زنجانی از سوی یک نفر صحت ندارد. عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی یادآور شد: در پایان جلسه ستاد مقرر شد که بانک مرکزی موضوع کاهش آمار چک های برگشتی را پیگیری کند و همچنین قوه قضائیه به موضوع پرونده بابک زنجانی بطور دقیق رسیدگی کند.
لازم به ذکر است جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، در این جلسه  طیب نیا وزیر اقتصاد، پورمحمدی وزیر دادگستری،سیف رئیس بانک مرکزی، باهنر نایب رئیس مجلس ، یوسفیان ملا نماینده مجلس و نمایندگان قوه قضائیه حضور داشتند.
انتهای پیام./

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا