خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر معصومه ابتکار درباره‌ی نامه‌ی پیشنهاد مذاکره با آمریکا

«معصومه ابتکار»، معاون رئیس‌جمهور گفت: دورانی داشتیم که متأسفانه اقدامات به طور مخفیانه انجام می‌شد، مردم و حتی خیلی از ارکان نظام در جریان نبودند و بعدها متوجه می‌شدیم که مذاکراتی مخفیانه برای حل مسائل انجام شده است.

معصومه ابتکار درباره نامه فعالان سیاسی منتسب به جریان اصلاحات برای مذاکره مستقیم با آمریکا به خبرآنلاین گفت: دولت این را قبول دارد که در جامعه سالم فضا باید یه گونه ای باشد تا همه طیف ها دلسوزانه دیدگاه های خود را مخصوصا در شرایط حساس مطرح کنند؛حالا طیفی از دلسوزان نیز جمع شدند و علنی نظر خود را دادند و کار مخفیانه هم نکردند.

وی افزود: دورانی داشتیم که متأسفانه این اقدامات به طور مخفیانه انجام می شد، مردم و حتی خیلی از ارکان نظام در جریان نبودند و بعدها متوجه می شدیم که مذاکراتی مخفیانه برای حل مسائل انجام شده است؛ بنابراین فارغ از آنکه بخواهم راجع به محتوای و جهت گیری نامه قضاوت کنم، معتقدم آنها دیدگاه های خود را باز و آزادانه مطرح کردند و همین با ارزش است.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: آقای روحانی و دولت تمام تلاش خود را می کند تا بتوان با عزت و رعایت مصالح ملی و لحاظ دیدگاه ها و نظرات مقام معظم رهبری به مسائل کشور رسیدگی و آسیب های شرایط جدید مهار شود.

وی درباره نقد عباس عبدی به نامه درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا که گفت «این موجب میدان‌داری تندروها و به حاشیه رفتن عقلا می شود» اظهار کرد: مردم با رأی خود به دولت، اعتمادشان را نشان دادند و حالا عده ای تلاش می کنند، این اعتماد بین دولت و مردم را خدشه دار کنند. دیدگاه آقای عبدی شاید این باشد که نباید میدان برای این عده که قصدشان برهم زدن اعتمادعمومی نسبت به دولت است، فراهم شود.

وی درباره سوءاستفاده تندروهای جریان اصولگرا از نامه درخواست مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: ممکن است خیلی موارد مورد سوءاستفاده قرار گیرد ولی نفس طرح دیدگاه ها در جامعه متکثر می تواند ارزشمند تلقی شود. در نهایت ممکن است با این دیدگاه مخالفت شود و به مصالح کشور تشخیص داده نشود اما مهم این است که نویسندگان نامه دیدگاه شان را علنی مطرح کردند و دنبال این نبودند، کسانی را تخریب کنند، آبروی عده ای را ببرند یا پشت پرده کارهایی کنند و ارتباطاتی بگیرند که خلاف مصالح کشور باشد.

ابتکار یادآور شد: حالا گروهی نظر خود را دادند، البته نظرشان قابل نقد و ارزیابی است اما چون طرح نظرشان علنی و خیلی شفاف بود، نفس این کار نباید هدف قرار گیرد چرا که مرجع تشخیص نهایی در کشور مشخص است. رئیس جمهور نظر خود را گفت و قطعا در چارچوب مصالح نظام و دیدگاه مقام معظم رهبری و سیاست خارجی کلان کشور راجع به موضوعات تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا