خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از نامه رانت خواهی یک نهاد تا درخواست استیضاح وزیر (+سند)

سند پیوست، نامه ی بسیج دانشویی یکی از دانشکده های دانشگاه تهران در اسفند ماه 91، یعنی چهار ماه پیش از انتخابات 24 خرداد 92 است که درخواست بورسیه و استفاده ی رانتی به عنوان عضو آن نهاد را داشته است؛ نهادی که هفته ی گذشته از مجلسی ها خواسته است که هر چه زودتر وزیر علوم را استیضاح کند!
به گزارش انصاف نیوز، به نظر می رسد ریشه ی موضع گیری های برخی تشکل های اصولگرا علیه وزارت علوم و به ویژه نامه ی اخیر بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس – که در پی به آن اشاره می شود، ایستادگی وزارت علوم در مقابل روندهای گذشته از جمله بورسیه های رانتی و توصیه ای باشد.
در نامه ی شماره ی شماره نامه 2033/ک225 در تاریخ 16/11/1391، مسوول بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران خطاب به دکتر مسلمی نائینی، مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، وی در توضیح معرفی 11 نفر برای بورسیه شدن می نویسد:
«سلام علیکم. با احترام، نظر به فراخوان بورس دکتری خارج از کشور وزارت علوم، به استحضار جنابعالی می رساند دانشجویان نامبرده در نامه، از دانشجویان نمونه ی بسیجی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بوده و از نظر اخلاقی و اعتقادی مورد تایید می باشند».
در این نامه در بخش «اسامی خواهران» نام شش نفر و در بخش «اسامی برادران» نیز نام پنج نفر درج شده است.
استیضاح برای اصلاح روند آموزشی؟
18 مرداد ماه، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به عملکرد وزارت علوم انتقاد کرد و نوشت: «با توجه به فرصت چندماهه دکتر فرجی دانا جهت خاتمه دادن به عملکرد غلط و جبران نمودن آن، همچنین با در نظر داشتن به بی توجهی مطلق وزیر در جهت اجرای صحیح قوانین نظام آموزش عالی و عدم تاثیر صحبت دلسوزان، انتقاد ناصحان و اتمام مهلت آخر مجلس محترم، این بار دانشجویان و بدنه دانشگاهی کشور خواستار استیضاح وزیر علوم و برگرداندن ریل نظام آموزشی کشور به مسیر صحیح است. از همین رو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان یکی از بزرگترین تشکل های دانشجویی کشور خود را ملزم به مطالبه از نمایندگان ملت و پیگیری برگزاری هرچه سریعتر جلسه استیضاح وزیر علوم می داند. امید است که هرچه زودتر شاهد پاسخ عملی نمایندگان و اصلاح روند آموزش عالی کشور باشیم».
اسامی نمایندگان امضا کننده ی استیضاح دکتر فرجی دانا، وزیر علوم را که انصاف نیوز برای اولین بار منتشر کرده می توانید در این لینک ببینید [لینک]

دو پرسش

آیا منظور از «اصلاح روند آموزشی کشور»، بازگشت به دوره ی احمدی نژاد است که با توصیه نامه های آنچنانی، اعضای بسیج دانشجویی به صورت رانتی بورسیه شوند؟
آیا بهتر نبود که این نهاد نیز همراه با پیام 24 خرداد ماه، ضمن ابراز انزجار از روندهای غیرعلمی، از فراهم شدن بستر عادلانه در سیستم آموزشی حمایت کند تا برای هیچ کسی از جوانان این مرز و بوم تبعیض و رانتی وجود نداشته باشد؟

برای مشاهده ی تصویر در اندازه بزرگتر، روی آن کلیک کنید
بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا