خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه‌ی چند دانشجوی دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران

چند دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران که در هفته‌ی گذشته در تجمع اعتراضی حضور داشتند، انتشار ادعای پایان اعتراضات را تکذیب کردند. طبق اطلاع انصاف نیوز، این متن مورد تایید همه‌ی شرکت کنندگان در آن تجمع نیست.

متن واکنش آنها که به انصاف نیوز ارسال شده در پی می‌آید:

چندی است که دانشجویان اعتراض‌های قانونی خود نسبت به برخی سیاست‌ها و طرح‌های دولت را از سر گرفته‌اند. محور این آغاز مجدد، به‌رسمیت شناختن یک خواسته است: تمامی اقدامات دانشجویان تا کنون، در چهارچوب قانون بوده است؛ لذا دانشجو مجرم نیست و هرگونه صدور حکم قضایی برای دانشجویان محکوم است. بدیهی است که آنان در این میان، نه تنها هیچ‌گونه نیازی به ابراز ندامت و پشیمانی ندارند، بلکه تمام فعالیت‌ها و مطالباتشان در این مسیر برحق است. مطالباتی از قبیل: دفاع از آموزش رایگان، حقوق برابر تمامی ادیان، اقوام، مذاهب و …، حق تحصیل برای همگان، حق تشکل‌یابی، دانشگاهی امن و به دور از برخوردهای امنیتی، لغو سیاست‌های اجتماعی که سبب تبعیض جنسیتی می‌شود، لغو سیاست‌های اقتصادی که سبب شکاف طبقاتی می‌شود و چیزهایی از این دست که بارها بیان شده است.

لازم به ذکر نیست که تمامی این فعالیت‌ها حاکی از روحیه‌ی دغدغه‌مند و سرشت پویای دانشجویی است و هر گونه برخورد امنیتی و جرم‌انگارانه با این‌گونه فعالیت‌ها محکوم است و کسانی باید ابراز ندامت کنند که بر طبل جرم‌انگاری هرگونه فعالیت صنفی و دانشجویی می‌کوبند. ادامه‌ی این روند جرم‌انگاری منجر به سرکوب هر گونه فعالیت صنفی و دانشجویی می‌شود.

طی اعتراضات اخیر، برخی رسانه‌ها اقدام به نشر اخبار سوگیرانه و تحریف‌شده کرده‌اند و تصویری غیر واقعی از آن‌چه در بطن دانشگاه در جریان است، ارائه کرده‌اند. از مضحک‌ترین این اخبار، خبر پایان یافتن اعتراضات دانشجویی نسبت به احکام قضایی بوده است، از این رو ما دانشجویان اعلام می‌داریم، انتشار هر گونه اخبار متناقض و غیرواقعی شدیداً محکوم است.

پس از بازداشت دانشجویان از زمستان گذشته، با وجود قضایی شدن پرونده‌های دانشجویان، تشکیل دادگاه‌ها و صدور احکام قضایی سنگین، متأسفانه شاهد سکوت بلند مدت اساتید و اهالی دانشگاه نسبت به تعرض به حریم دانشگاه و سرکوب دانشجویان بوده‌ایم. اما خوشبختانه، در چند روز اخیر، به موجب فشار اعتراضات دانشجویان، اساتید این سکوت را شکستند، بر اهمیت استقلال دانشگاه و دفاع از حریم دانشجو و دانشگاه تأکید کردند و هم‌چنین وعده‌ها و قول‌هایی در جهت همکاری با دانشجویان و پیگیری پرونده‌ی ایشان دادند.

از دیگر سو، شاهد برخی کارشکنی‌ها و یا حتی بهره‌برداری‌هایی از سوی کسانی هستیم که به‌نظر می‌رسد در جهت کسب مشروعیت از دست‌رفته‌ی خود هستند. از این رو، ضروری است عموم دانشجویان آگاهانه نسبت به چنین بهره‌برداری‌هایی حساس بوده و واکنش نشان دهند.

در پایان تأکید بر این نکته ضروری به‌نظر می‌رسد که این اعتراضات تا تحقق کامل مطالبات مطرح‌شده ادامه خواهد داشت و پایان فصل امتحانات، ابداً به‌معنای پایان پیگیری‌هایمان نیست و ما تابستان مصرانه به پیگیری‌های خود ادامه خواهیم داد و در صورت محقق نشدن مطالبات، سال تحصیلی جدید را هم‌چنان با اعتراض آغاز خواهیم نمود.

اعتراض ۲۰ نشریه‌ی دانشجویی در دانشگاه تهران

تجمع در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا