خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرنوشت چهار میلیون یوروی بقایی

«پارسا زمانی»، خبرنگار انصاف نیوز: بیش از سه ماه از زندانی شدن «حمید بقایی» معاون اجرایی دولت احمدی نژاد، در پرونده‌ی جرایم مالی می‌گذرد، از جمله به جرم اختلاسی چهار میلیون یورویی. وکیل او و همچنین یکی از مشاوران نزدیک احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش در مصاحبه‌‌هایی جداگانه هریک نظراتی کاملا متضاد در این باره ارایه کرده‌اند که در زیر می‌خوانید.

ادعاهای وکیل بقایی، همینطور انکارهای احمدی نژاد در این باره و جنجال بقایی در زندان که از ابتدای اجرای حکم حبس مدعی اعتصاب غذا شده است، می‌تواند نشانه‌های آن باشد که احتمالا این مبلغ از سوی این جریان به راحتی به بیت المال برنخواهد گشت

اصلا پولی وجود نداشت| کدام پول برادر من؟

abdollahpoor«مهران عبدالله پور» وکیل حمید بقایی در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز در پاسخ به این پرسش که آیا تا بحال اقدامی برای بازگرداندن چهار میلیون یورو اختلاس حمید بقایی صورت گرفته است یا خیر گفت: کدام پول‌ها؟ برادر من کدام پول؟ پولی وجود ندارد. اصلا پولی وجود داشت؟ این اتهامات بی‌اساس بوده.

آقای عبدالله پور درباره‌ی میزان اطمینان خود هم گفت: من وکیل آقای بقایی هستم. ما تقاضای اعاده‌ی دادرسی دادیم و ان‌شاءالله پذیرفته می‌شود. ما خیلی وقت است تقاضای اعاده‌ی دادرسی دادیم و هنوز این تقاضا تایید یا رد نشده است. ضمن اینکه اول محکوم باید دوران حبس خود را بگذراند بعد درمورد مجازات مالی او اقدام می‌کنند.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این پرسش که آیا مطمئنید هیچ اتهام مالی وجود نداشته هم اینطور جواب داد: ما عرض نکردیم اتهام مالی وجود نداشته، عرضمان این بوده که حکم، حکم عادلانه‌ای نبوده و موکل بنده پولی اختلاس نکرده است و اصلا تخلف اداری هم مرتکب نشده. این چیزی که شما می‌فرمایید یعنی اینکه موکل بنده باید پولی را اختلاس کرده باشد و پولی را جایی گذاشته باشد و به نفع خودش برداشت کرده باشد و الان باید آن را پس بیاورد. شما حکم را بخوانید و ببینید کجا چنین موردی گفته شده.

وی افزود: ما درخواست اعاده‌ی دادرسی کردیم چون این حکم خلاف مدارج و مستندات پرونده بوده و ایمان راسخ داریم که آقای بقایی یک یورو هم ندیده و یک یورو هم از هیچ نهاد انقلابی نگرفته است و هیچ مدرکی هم ارائه نداده‌اند که ما آن را پرداخت کردیم.

هیچ شاهدی وجود ندارد

عبدالله پور درباره‌ی اینکه یک شاهد دراین ماجرا بوده است گفت: نخیر هیچ شاهدی هم وجود نداشته. یعنی شما یک شاهد بیاورید که گفته باشد این نهاد انقلابی یک یورو به آقای بقایی پول داده یا ما دیده‌ایم که پول داده، اصلا ما می‌دانیم که پول داده.

او ادامه داد: ادعایشان این بوده که به آقای بقایی پول دادند و در دادگاه بدوی هم بر همین اساس آقای بقایی را محکوم کردند که نهاد انقلابی گفته من به بقایی 4 میلیون یورو پول دادم که فلان جا خرج کند. اما ما گفتیم که آن نهاد اصلا چه رابطه‌ای با آقای بقایی داشته که پول بدهد؟ کدام عقل سلیمی باور می‌کند بدون سند و مدرک به بقایی پول بدهند و او هم برود برای کاری خاص خرج کند؟ بقایی چه کاره بوده است؟

این وکیل دادگستری در ادامه گفت: بعد در حکم تجدید نظر این را گفتند که فلان نهاد پول را به دکتر احمدی نژاد داده و بعد آقای بقایی از آقای احمدی نژاد گرفته و اختلاس کرده است.  یکی از موارد اعاده‌ی دادرسی‌مان همین است که شما تا الان می‌گفتید پول را به بقایی دادید اما چرا در حکم گفتید پول را به فلانی دادید؟

کل ثروت بقایی یک میلیارد تومان هم نیست

عبدالله‌پور از اقدام احتمالی احمدی نژاد در صورت رد اعاده دادرسی اظهار بی اطلاعی کرد و در جواب اینکه آیا بعد از رد اعاده دادرسی مبالغ محکوم شده را برمی‌گردانند یا نه گفت: کل ثروت بقایی که الان بازنشسته است و اینها هم زندگی بقایی و هفت جدش را شخم زدند یک میلیارد تومان نیست. یک آپارتمان در نارمک که یک میلیارد بیشتر نیست و خیالتان راحت. کل اموال بقایی یک میلیارد هم نیست. همه‌ی وزرا و آقای بقایی که در دولت بودند حداکثر هفت میلیون تومان گرفتند. از سه و نیم میلیون شروع شد تا هفت میلیون تومان.

وی افزود: برای سفرهای استانی نه حق ماموریتی گرفتند نه پاداشی گرفتند و نه وامی گرفتند. در طول هشت سال یک وام خودرو به مبلغ 40 میلیون تومان گرفتند که خیلی از کارمندان عادی هم می‌گیرند که یکی از اتهام‌های آقای بقایی که به 15 سال حبس محکوم شده همین وام 40 میلیون تومانی است که قسط‌های آن را هم داده. ببینید آقای بقایی یک آدم پاکدست و بی گناه و شریف است. ان‌شاءالله واقعیت‌ها یک روز رو خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اعاده دادرسی قبول خواهد شد یا نه، گفت: قضات دیوان هم قضات باسوادی هستند و هم مستقل‌ترند. ما امیدمان از دادگاه بدوی و تجدیدنظر بیشتر است و انتظار ما از دیوان عالی کشور که قضات شریف و باسواد و بااخلاقی در آن است، بیشتر است.

نظر نزدیک‌ترین روحانی به احمدی‌نژاد درباره‌ی 4 میلیون یوروی منتسب به بقایی

عباس امیری فر و محمود احمدی نژاد
عباس امیری فر و محمود احمدی نژاد

در همین رابطه عباس امیری‌فر مشاور نهاد و نزدیک ترین روحانی به احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری او، در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز درباره‌ی اینکه مبلغ 4 میلیون یورو اختلاس حمید بقایی در کجا صرف شده و آیا در ایران است یا  در خارج از کشور و یا اینکه در جای دیگری خرج شده گفت: من نمی‌دانم و درجریان جزییات پرونده نیستم شما باید از دادستانی کیفرخواست او را بگیرید و بخوانید و آن را منتشر کنید. من چون ارتباطی با اینها ندارم نمی‌دانم با پولها چه کرده‌اند. به نظر من برای شفاف‌سازی آن متن کیفرخواست قوه قضاییه که  محرمانه هم نیست را منتشر کنید و اطلاع‌رسانی کنید، بعد معلوم می‌شود که اینها چه کار کرده‌اند و جرمشان مشخص می‌شود. این بهترین کار برای شفاف‌سازی است.

مثل آب خوردن دروغ می‌گویند

آقای امیری فر در پاسخ به این پرسش که چقدر ادعای نبود هیچ پولی در این ماجرا را صحیح می‌داند  جواب داد: این‌ها مثل آب خوردن دروغ می‌گویند. همین اعتصاب غذایی که می‌گویند، مگر می‌شود آدم 100روز اعتصاب غذا کند.

مسلم است که کلا راه بدی را علیه نظام و رهبری و خون شهدا انتخاب کرده‌اند و مضحکه‌ی عام و خاص شده‌اند. این دیگر اظهر من الشمس است که چون حذف شده‌اند و خلاف‌های گسترده دارند که بیّن و روشن است، فقط می‌خواهند تضعیف کنند و جار و جنجال راه بیندازند و مثلا بخواهند مراکز قانونی کشور را زیر سوال ببرند.

42 میلیارد را باید برگردانند

او درباره‌ی اخلاقی بودن برگرداندن این مبالغ به بیت المال هم گفت: بله وقتی حکم صادر شد که 42 میلیارد هم بود باید آن را برگردانند. قوه قضاییه باید برای برگرداندن اقدام کند. اگر اقرار دارد به شخص دیگری داده یا کسی خرج کرده بروند از آنجا بگیرند و برخورد کنند و حکم را اجرا کنند.

امیری فر درباره‌ی سخنان وکیل حمید بقایی مبنی بر اینکه کل دارایی او به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد گفت: من جزییاتش را نمی‌دانم اما این وکیل هم بی‌تجربه است و آدم تازه به دوران رسیده‌ای است و بعد هم اصلا اطلاعاتی ندارد. در واقع برای مشهور شدن این کارها را می‌کند و الا اصلا در این دستگاه نبوده و نمی‌دانم چه زمانی پیدایش شده است.

این روحانی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید اموال بقایی بیش از آن چیزی است که می‌گویند هم پاسخ داد: بله قطعا! شما بدانید که باید بررسی کنند که داخل کشور است یا خارج از کشور است، اینها را باید بررسی کنند.

بقایی دو همسر دارد و می‌تواند اموال را به نام همسر اول یا دوم خود کند

آقای امیری فر به گفته‌ی مهران عبدالله پور وکیل بقایی که عنوان کرده بود «اموال بقایی و نزدیکانش را شخم زدند اما چیزی بدست نیاوردند» واکنش نشان داد و گفت: اینکه مسلم است، شما از فردی طلب دارید و شکایت می‌کنید. آن فرد اموالش را به نام این و آن می‌کند، به نام همسر اولش می‌کند یا به نام همسر دومش می‌کند. بالاخره ایشان دو همسر دارد و می‌شود اموال آنها را هم بروند و بررسی کنند. قوه قضاییه بررسی کند و ببیند مثلا شاید به نام فرزندانش یا همسر اول و دومش یا به نام پدر و برادرش و… باشد.
وی افزود: قانون شفاف است و مشخص می‌کند. اینگونه نیست که مثلا من از شما شکایت دارم فقط اموال شما را بررسی کنند بلکه اموال خانواده‌ی شما را هم بررسی می‌کنند که ببینند به نام برادرت کردی با به نام خواهرت یا همسرت.

قوه‌ی قضاییه باید به دنبال اموال بقایی برود

این مشاور سابق احمدی‌نژاد در ادامه گفت: وقتی قوه قضاییه حکمی را صادر کرده و بعد هم به طور قانونی تجدید نظر رفته و بعد هم اینها جار و جنجال جهانی کردند و آبروی نظام را هم بردند که قبل از اینکه حکم صادر شود می‌گویند بی‌گناه است؛ اما خب الان دیگر قضات شریف نمی‌آیند دین خود را بخاطر دنیای من و شما بفروشند. او هم بالاخره آینده دارد.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه تایید کرده و بعد هم باید دنبال اموالش برود. متاسفانه آقای احمدی نژاد آبروی خود را برای اینها گذاشته و خودش هم از صحنه روز به روز محو می‌شود. آدمی که هشت سال رییس جمهور بوده الان مضحکه‌ی عام و خاص شده و همه دارند جک و طنز می‌گویند. خب اینها بد است و برای خودش هم بد است. لذا شما باید از قوه قضاییه و آقای اژه‌ای سوال کنید که این 42 میلیارد کجا رفته و به نام چه کسی شده است. اینها بیت المال است و بالاخره باید همه ی آن پول به بیت المال بازگردد.

باید با وکیل بقایی برخورد کنند

امیری فر درباره ی ادعای وکیل حمید بقایی مبنی بر اینکه وی حتی یک یورو هم نگرفته است گفت: به نظر من قوه‌ی قضاییه باید با ایشان هم برخورد کند. ایشان نشر اکاذیب می‌کنند و خلاف قسمی که وکلا خورده‌اند عمل می‌کند. همانطور که با آقای حیدری برخورد کردند باید با ایشان هم برخورد کنند. به نظر من اینها کسانی هستند که می‌خواهند در قبال این پرونده شهرت بدست بیاورند و پول کلانی بگیرند و مثلا بروند نظام را زیر سوال ببرند.

امیری فر درباره‌ی اینکه آیا احتمال دارد اختلاس‌های دیگری هم صورت گرفته باشد گفت: من نمی‌دانم و قوه قضاییه هم نیستم اما دیگر نه. اینها دیگر مرده‌ی سیاسی‌اند. این دو شخص که دیگر مطرح نیستند. خودشان هم دیگر دفاع نمی کنند مثلا از آقای مشایی حرفی هم نمی‌زنند و دفاع هم نمی‌کنند.

پرداختن به اینها وقت تلف کردن است

وی تاکید کرد:بحث سر آنها نیست آنها دیگر تمام شده اند، اما شخص آقای احمدی نژاد است که شاید نظام می‌خواهد با رافت اسلامی او را سر عقل بیاورد که از مجمع اخراجش نمی‌کند، بالاخره هشت سال رییس جمهور بوده است.

اما اینها دیگر تمام شده‌اند و خودشان هم خود را حذف کردند. اگر اینها بعد از دوران ریاست جمهوری سکوت می‌کردند شاید الان اقبالی به اینها می‌شد، اما با دروغ و تهمت و شانتاژ و تضعیف قوه قضاییه و مسوولین نظام و… باید دیگر اینها را تمام شده فرض کنیم.  اگر کمی هم کسی کاری به آنها ندارد بخاطر سعه‌ی صدر و درایت مقام معظم رهبری است که کاری با این‌ها ندارند. پرداختن به اینها اشتباه و وقت تلف کردن است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. در دادگستری دوران ستم شاهی پرونده های زندانی دار خارج از نوبت رسیدگی میشد !

    5
    1
  2. میگم حالا این 4.000.000یورو کی داد به این اقا سند ش کو با چه حسابی وبه چه منظوری داده شد چرا نفرات اصلی که بی حساب وکتاب پول این مملکتو دست هر کس وبی کسی میدن محاکمه نشدند به این دیگه میگن حسینقلی خانی

  3. اقای امیری فر تا زمانی که احمدی نژاد سر کار بود با او بود و حالا که دیگر سرکار نیست. بر ضد او صحبت می کند و کاسه از آش داغ تر شده و انتقاداتی را می کند که تا حالا اصلاح طلبها هم نکرده اند!!!!!!! فکر می کند هر چه از احمدی نژآد دورتر شود، پیش جناح قدرت جایگاه پیدا می کند!!!! برادر من چرا اون موقع که پیش احمدی نژاد بودی یک دهم این انتقادات را نمی کردِی ؟!!!!!!!!! هان؟ !!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا