خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افتتاح ۱۰ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور تا پایان سال

به گزارش انصاف نیوز، مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه تمام تمرکز خود را با توجه به ظرفیت کم هتل‌های کشور برای پذیرش توریست‌ها روی توسعه این بخش گذاشته‌ایم، گفت: تلاش می‌کنیم تا هتل‌های نیمه‌کاره‌ای که بعضا به دلایل مختلف عملیات اجرایی‌شان 3 تا 4 سال متوقف شده بود را به اتمام برسانیم.

وی افزود: در گام اول، هتل‌هایی که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند را در دستور کار قرار داده‌ایم و با استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی که تسهیلات ارزان قیمتی است، آنها را به تحرک کشانده‌ایم.

معاون رییس جمهور درباره برنامه زمانی رونمایی از هتل‌های جدید حداقل تا پایان سال جاری نیز عنوان کرد: سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که تا پایان سال حداقل 8 تا10 هتل چهار و پنج ستاره به بهره‌برداری رسانیم؛ در این زمینه یکسری هتل را هدف‌گذاری کرده‌ایم که باید ببینیم کدام سرعت بیشتری دارد و آن را حمایت کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره هتل‌هایی که قرار است در تهران افتتاح شود نیز ابراز کرد: در تهران طی چند ماه آینده حداقل سه هتل خوب افتتاح می‌شود که دو مورد از آنها فرودگاهی و دیگری هتل اسپیناس بهرود است.

او با اشاره به اینکه امروز هم در یزد هتلی پنج ستاره افتتاح می‌کنیم درباره دیگر اقدامات اظهار کرد: در هفته دولت هم افتتاح دو سه هتل دیگر را خواهیم داشت.

سلطانی‌فر درباره تعداد هتل‌های کشور عنوان کرد: هم‌اکنون هزار و 56 هتل داریم که 130 مورد از آنها چهار و پنج ستاره است درحالیکه اگر بخواهیم به اهداف پیش‌بینی شده در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور برسیم باید تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره را طی 11 سال باقیمانده از این سند به 2.5 تا 3 برابر برسانیم.

وی درباره منابع صندوق توسعه ملی که قرار است برای حمایت از پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یابد گفت: منابع صندوق توسعه ملی برای بخش ما محدودیتی ندارد ولی فعالان این بخش باید با تسلط بر ضوابط استفاده از این منابع، اقدام به استفاده از تسهیلات کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا