خرید تور تابستان ایران بوم گردی

11 نکته برای ایجاد محتوایی که خوانندگان شما واقعاً بخوانند

رپورتاژ آگهی

قبل از اینکه مطالب شما را خوانندگان بخوانند، شما باید اعتماد داشته باشید که مخاطب معتبری هستید و خود را جای خواننده بگذارید. اگر می‌توانید خودتان را راضی کنید، باید اعتماد کنید که به اندازه‌ی کافی افراد دیگر نیز راضی خواهند بود.

حتی در تجارت، این توصیه درست است. شما باید اعتماد کنید که در صنعت خود متخصص هستید تا اطلاعات ارزشمندی را که مردم می خواهند بخوانند ارائه دهید. تولید محتوای جذاب برای نویسندگان محتوا، صاحبان مشاغل کوچک و هر کسی که از وبلاگ خود برای جذب خوانندگان احتمالی استفاده می کند، یک چالش است.

برای کمک به شما در ایجاد محتوای معنادار، در اینجا به برخی از نکاتی که در دوره تولید محتوا به صورت جامع به آموزش آن می پردازیم، اشاره می کنیم.

11 نکته برای تولید محتوا برای مخاطبان هدف

در اینجا چندین استراتژی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند محتوای ارزشمندی برای وب سایت خود تولید کنید.

  1. گوگل بهترین دوست شما است
  2. برای یافتن ایده‌های موضوعی جدید در پینترست جستجو کنید
  3. نظارت کنید که محتوای شما چگونه بر تبدیل ها تأثیر می گذارد
  4. بهترین عملکردهای خود را بسازید
  5. با مخاطبان هدف خود مصاحبه کنید
  6. از ابزارهای شنیداری جستجو استفاده کنید
  7. با استفاده از “AIDA” روی نقاط درد مشتری تمرکز کنید
  8. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با هدف جستجوی کاربر هماهنگ باشند
  9. یک منبع موثق باشید
  10. از فضاهایی بازدید کنید که مشتریان شما در آن سوال می پرسند
  11. شکاف های محتوا و رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید

در زیر، شما فرصتی خواهید داشت تا توصیه های ما را بخوانید و ببینید که چرا بسیاری از این نکات برای تولید محتوا بسیار موفق هستند.

1. گوگل بهترین دوست شماست

یک محتوای خوب با تحقیقات کلمات کلیدی شروع می شود. اما محتوای عالی با تحقیق “سوال کلیدی” شروع می شود.

همانطور که هدف خود را بررسی می کنید، روی سؤالاتی که آنها در مورد محصول، خدمات یا دسته شما دارند تمرکز کنید. یک ابزار عالی برای فهمیدن اینکه این سوالات چیست، گوگل است.

یک کلمه کلیدی را تایپ کنید، نتایج جستجو را به پایین اسکرول کنید تا به «افراد نیز جستجو کردند» برسید. در اینجا سوالات بزرگی را خواهید یافت که مردم برای پاسخ به آنها به گوگل مراجعه می کنند.

شما می توانید پاسخ آنها باشید. بروید محتوای عالی بسازید که به این سؤالات پاسخ دهد و به خوبی در مسیری قرار خواهید گرفت که در موضوعاتی که می دانید به هدف شما علاقه مند است، یک مرجع باشید.

2. در پینترست جستجو کنید تا ایده‌های موضوعی جدید پیدا کنید

بخش زیادی از مخاطبان من در Pinterest هستند، بنابراین من از پر کردن خودکار ابزار جستجو در Pinterest برای یافتن کلمات کلیدی جالب تر استفاده می کنم. اینکار برای محتوایی است که ممکن است قبل از استفاده از جستجوی کلمات کلیدی سنتی تر در نظر نگرفته باشم. پلتفرم هایی مانند Ahrefs.

این محتوا نه تنها در پینترست عملکرد خوبی خواهد داشت، بلکه می دانم که مخاطبانی نیز به این موضوع علاقه مند هستند. و، من می‌توانم شانس اینکه آنها روی سایر مطالب جالب در وب‌سایت من کلیک کنند، افزایش دهم.

3. نظارت کنید که محتوای شما چگونه بر تبدیل ها تأثیر می گذارد

بله، باید عملکرد محتوا را با نگاه کردن به معیارهایی مانند زمان در صفحه، نرخ پرش و موارد دیگر اندازه‌گیری کنید. اما اگر نظارت نداشته باشید که کدام قسمت از محتوا واقعاً باعث ایجاد تبدیل می شود، نمی دانید چه محتوایی نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند.

برای انجام این کار، با فعال کردن ردیابی تجارت الکترونیک در Google Analytics یا تعیین یک هدف بر اساس آنچه می خواهید مخاطبان خود انجام دهند، شروع کنید. سپس، از گزارش تبدیل کمکی استفاده کنید تا ببینید کدام نوع محتوا باعث تبدیل می شود.

البته این بیشتر کار دیجیتال مارکترها است تا کارشناسان تولید محتوا، اما خب اگر شما نیز به این حیطه علاقه مندید اما دانش لازم را ندارید، نگران نباشید زیرا با تهییه دوره جامع دیجیتال مارکتینگ می توانید صفر تا صد را آموزش ببینید.

محتوا تقریباً همیشه مهمترین بخش است. با استفاده از گزارش تبدیل‌های کمک‌شده، می‌توانید ببینید که کدام قطعات در طول سفر کاربر مشارکت دارند و آن قسمت ها را تقویت کنید.

4. بهترین عملکرد خود را بسازید

بهترین نکته من برای تولید محتوایی که خوانندگان واقعاً از آن لذت ببرند این است که ببینند در حال حاضر چه رتبه‌ای دارند و چیز بهتری بنویسند. اگر محتوای طولانی (مانند راهنماهای جامع) برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی خوبی کسب می کند، یک راهنمای جامع ایجاد کنید و آن را برجسته کنید.

از آنچه در حال حاضر به خوبی عمل می کند به عنوان پایه استفاده کنید، سپس یک لایه ارزش دیگر اضافه کنید. این می تواند چیزی شبیه اضافه کردن یک راهنمای PDF قابل دانلود رایگان برای تکمیل پست وبلاگ باشد.

5. با مخاطبان هدف خود مصاحبه کنید

بهترین راه برای تولید محتوایی که نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند، مصاحبه با مشتریان فعلی است. با آنها صحبت کنید و چالش های پیش روی آنها را دریابید. موضوع داغ صنعت خود را که همه در مورد آن صحبت می کنند، کشف کنید. هنگامی که بدانید این موضوعات چیست، می توانید محتوایی تولید کنید که مستقیماً به سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهد.

6. از ابزارهای شنیداری جستجو استفاده کنید

برای تولید محتوایی که نیازهای مخاطب هدف شما را برآورده می کند، فقط بهترین حدس خود را انجام ندهید. برای درک آنچه مخاطبان شما واقعاً می خواهند بخوانند، از ابزارهای شنیداری جستجو مانند Answer The Public استفاده کنید.

Answer The Public به داده های تکمیل خودکار موتورهای جستجو مانند Google گوش می دهد، سپس لیستی از سؤالات، حروف اضافه و مقایسه مخاطبان را ایجاد می کند.

7. با استفاده از “AIDA” روی نقاط درد مشتری تمرکز کنید

مشتریان نیازهای متعددی دارند. نیازها اغلب به‌عنوان معیارهای «باید» و «خوب است» دسته‌بندی می‌شوند. اما در نهایت، همیشه یک نیاز وجود دارد که درد ایجاد می کند. این همان چیزی است که باید در محتوای خود به آن بپردازید.

چگونه این کار را انجام می دهید؟ با مدل اثبات شده AIDA، مخفف عبارت:

  • توجه
  • علاقه
  • میل
  • عمل

ابتدا، با نشان دادن اینکه نیازهای مشتری را درک می کنید و راه حل خوبی دارید، توجه مشتری را جلب کنید.

دوم، با جزئیات در مورد راه حل خود علاقه ایجاد کنید و به کاربر نشان دهید دقیقا چگونه مشکل خود را حل کند.

سوم، با نشان دادن اینکه کاربر پس از خرید راه حل شما چقدر زندگی او آسان تر می شود، میل ایجاد کنید. حالت “برای بودن” مشتری را ایجاد کنید.

و در آخر، کاربر را وادار کنید تا از طریق دمو، تماس رایگان، دانلود یا خرید اقدام کند.

8. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که با هدف جستجوی کاربر هماهنگ باشند

قبل از ایجاد محتوای خود، ابتدا خواننده ایده‌آل آن را در یکی از سه دسته هدف جستجوی کاربر دسته بندی کنید:

  • جستجوگران اطلاعاتی
  • جستجوگران تجاری
  • جستجوگران تراکنشی

جستجوگران اطلاعاتی منفعل ترین و گسترده ترین هستند – [آنها] به صورت آنلاین در چندین صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) به صورت آنلاین برای درک بهتر یک موضوع جستجو می کنند.

جستجوگران تجاری در مرحله بعدی قرار می گیرند و [متشکل از کاربران] به دنبال بهترین راه حل برای سؤالات یا مشکلات خود هستند – نه فقط اطلاعات.

در نهایت، جستجوگران معاملاتی افرادی هستند که به طور خاص برای خرید چیزی در حال حاضر آنلاین هستند.

هنگامی که مکان خواننده خود را در این سه دسته شناسایی کردید، می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را بر این اساس دسته‌بندی کنید. هدف جلب علاقه آنها و برآورده کردن نیازهای آنها در محتوای خودتان است.

با انجام این کار، قیف های بالا، وسط و پایین را شناسایی کرده‌اید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران هنگام تعامل با محتوای شما، آنچه را که نیاز دارند پیدا می کنند.

9. یک منبع موثق باشید

ما اهمیت تولید محتوای با کیفیت را هنگام ساختن برنامه بازاریابی خود می بینیم، بنابراین بر هدف جستجوی مخاطبان خود تمرکز می کنیم. شما می توانید کاربران را به وب سایت خود جذب کنید، اما اگر به سؤالات آنها پاسخ نمی دهید یا نیازهای آنها را برآورده نمی کنید، متوجه خواهید شد که آنها به سرعت از صفحه بیرون میروند.

کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و به ارزش صفحات تان بیافزایید. کسب و کار خود را به عنوان یک منبع موثق در صنعت خود تبدیل کنید.

10. از فضاهایی بازدید کنید که مشتریان شما در آنجا سوال می پرسند

فضاهایی که مشتریان ایده‌آل شما در آن زمان می گذرانند را پیدا کنید. یک گزینه عالی این است که به گروه‌های فیس‌بوک بپیوندید. افراد آن گروه ها چه سؤالاتی می پرسند؟ آیا موضوعات تکراری وجود دارد؟

Quora یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به ذهن مخاطبان هدف خود برسید.

مکان دیگری برای الهام گرفتن این است که با تیم خدمات مشتری خود صحبت کنید. چه سوالاتی را بیشتر از مشتریان یا مشتریان بالقوه دریافت می کنند؟ آیا به نظر می رسد که بین اطلاعات موجود در وب سایت و سؤالاتی که بیشتر می شنوند، ارتباط قطعی وجود دارد؟

11. شکاف های محتوا و رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را انجام دهید. این به شما کمک می کند موضوعات و کلمات کلیدی را پیدا کنید که افراد در جستجوی آن هستند یا درباره آنها صحبت می کنند. به خصوص زمانی که محتوای موجود زیادی در مورد آن وجود ندارد.

انجام این کار به شما ایده هایی برای محتوایی می دهد که نیازهای مخاطب هدف شما را برآورده می کند که در حال حاضر به آن پرداخته نمی شود. خواندن نظرات و سوالات رسانه های اجتماعی و دیدن آنچه در رسانه های اجتماعی ترند است، به تولید ایده‌های محتوایی که نیازهای مخاطب هدف را برآورده می کند نیز کمک می کند.

محتوایی بسازید که با خوانندگان شما ارتباط برقرار کند

نکات مربوط به تولید محتوا در بالا، شما را در ارتباط با مشتریان احتمالی بهتر تجهیز می کند. یک محتوای کامل محتوایی است که نیازهای مشتریان شما را بیان کند.

اگر هر خواننده بتواند ارزشی را در آنچه ایجاد کرده‌اید بیابد، پس می‌دانید که آماده هستید دکمه «انتشار» را بزنید و با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

هنگام ایجاد محتوای بعدی خود از این نکات ایجاد محتوا به عنوان راهنما استفاده کنید و ببینید که چگونه بر کسب و کار کوچک شما تأثیر می گذارد.

فراموش نکنید که یک محتوای خوب، می تواند رتبه بهتری در گوگل کسب کند و در نهایت منجر به فروش مستقیم یا غیرمستقیم (از طریق بازاریابی محتوا) شود.

البته کسب جایگاه سایت در موتورهای جستجو فقط در ساخت محتوای عالی منتهی نمی شود بلکه باید به خوبی آن را بهینه سازی کنید. در این راستا و برای آموزش و یادگیری نحوه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، ما به شما دوره جامع سئو پانامارکتینگ را پیشنهاد می کنیم.

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا