خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از اعتراضات امروز در بازار

ایلنا نوشت: برخی با ایجاد ناآرامی در بازار بزرگ تهران به دنبال تعطیلی کامل بازار هستند و در این راستا نیز تاکنون توانسته‌اند برخی از اصناف را با خود همراه کنند. تعطیلی‌های بازار همواره برای بیان دیدگاه‌های صنفی بازاریان درخصوص مسائل اقتصادی چون مالیات ها و رکود بوده و کمتر رنگ و بوی سیاسی به خود دیده است.

برخی از بازاریان تهران صبح امروز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار، گرانی نرخ ارز و کمبود مشتری با بستن مغازه‌های خود دست از کار کشیدند.

همچنین برخی افراد با ایجاد ناآرامی در بازار بزرگ تهران خواستار بسته شدن سایر مغازه‌ها در اعتراض به وضعیت نابسامان اقتصادی شدند و مردم عادی را که در بازار حضور داشتند با مشکل مواجه کردند.

بر اساس این گزارش بازار کیلویی‌ها، پارچه فروش‌ها، ملی، کفاش‌ها، سبزه میدان، عباس آباد ، طلا فروش‌ها و ارز فروش‌ها برای حفظ امنیت خود و اموالشان مجبور به بستن مغازه‌هایشان شده‌اند.

مهمترین موضوع در حال حاضر کنترل اوضاع است

محسن همدانی نسج (معاون سیاسی و امنیتی استاندار) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعطیلی بازار تهران گفت: در حال برگزاری جلسه شورای تامین استان برای بررسی وضعیت بازار تهران هستیم، البته هنوز جلسه تشکیل نشده و قرار است تشکیل شود.

وی با بیان اینکه پلیس در محدوده بازار حضور دارد، گفت: مهمترین موضوع در حال حاضر کنترل اوضاع است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: باید خواسته‌های بازاریان را بشنویم و ببینیم چه خواسته‌هایی دارند و به نسبت آن یا باید پاسخگوی مشکلات باشیم یا اینکه دوستان صبر کنند تا مشکلات حل شود.

حضور نیروی انتظامی برای بازگرداندن آرامش به بازار

عبدالله اسفندیاری مسئول هیات‌امنای مرکزی بازار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به التهابات امروز در بازار بزرگ گفت: در حال حاضر بازار به صورت کامل تعطیل نشده است اما بخش عمده آن تعطیل شده و نیروی انتظامی اوضاع را تحت کنترل دارد و جمعیت متفرق شده است.

وی با بیان اینکه التهاب هنوز به پایان نرسیده است، گفت: اعتراضات امروز صبح از ساعت 10 آغاز شد و جمعیت از بازار کوچک تا بازار کیلویی، پارچه‌فروشی حرکت کردند و در بازار مولوی متوقف شدند.

مسئول هیات‌امنای مرکزی بازار تهران در خصوص مطالبات کسبه افزود: مطالبه کسبه بحث رکود بازار، تغییرات ارز، گمرکات و قوانین واردات بوده و در حال حاضر وزرا و مسوولان در این خصوص در حال تصمیم گیری هستند.

اسفندیاری با بیان اینکه کسبه فقط به دنبال برآوردن خواسته‌هایشان در چارچوب نظام هستند، افزود: در حال حاضر جلسه‌ای در فرمانداری با حضور آقای فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران برگزار شد و بی‌تردید ایشان با وزرا در تماس هستند.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل و صبر و خویشتن‌داری و آرامش کسبه می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. انصاف نیوز شما تیتر دیگران رو زدید,از شما بعنوان یک سایت حرفه ایی بعید بود لطفا خودتون از اون پشت میز گدایی و رانت دولتی و بیت المال بیاید بازار ببینید بازار به چه فلاکتی افتاده به چه روزی افتاده حتما باید بریم گدایی تا شما ابلهان بفهمید وضعیت چقدر خرابه,حتما باید بعد سی سال آبروداری بیفتیم زندون تا شما […] هرچی تواون کله سیاسی پوکتون هست بریزید بیرون چون شش ماه اجاره خونه ندادیم,چون شش ماه زن و بچه هامون رنگ گوشت و مرغ ندیدن,لعنت به شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا