خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مرعشى: اكنون وقت «هو» كردن رييس جمهور نيست

«سید حسین مرعشی»،  سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

حسین مرعشیمن به مجموعه موضع گیری‌هایی که نظام و به‌طور خاص شخص آقای رییس جمهوری بعد از خروج امریکا از برجام اتخاذ کردند، انتقاد دارم. تکلیف ایران بعد از خروج امریکا از برجام بسیار روشن بود و هست؛ به این معنی که تصمیم قاطع ما که صریح و قاطع باید اعلام می‌شد، باید این می‌بود که برجام را با ۱+۴ ادامه می‌دهیم. ما پس از خروج امریکا حرف حساب و مطالبه بحقی داشتیم، یعنی انتظار داشتیم ۱+۴ مابه‌ازای خروج امریکا را تقبل و تعهد بکند، اما ما به جای این اقدام، در مسیری افتادیم که در آن، بیش از آنکه به اروپا فشار بیاوریم، به اقتصاد خودمان فشار آوردیم.

صحبت‌های رییس جمهوری بعد از خروج امریکا به این صورت بود که ایران چند هفته صبر می‌کند تا ببیند اروپا و سایر کشوها چه کار می‌کنند. این مطالب به‌همراه مباحثی که حول «اف.ای.تی.اف» شکل گرفت، علامت‌های منفی به بازار ایران داد مبنی بر اینکه ممکن است ایران از برجام خارج شود. درحالی که در صورت تمایل ایران برای خروج از امریکا، می‌بایست درست روز خروج، تبعات این تصمیم را می‌پرداختیم، نه اینکه مانند امروز، اقتصاد ایران فشارهایی را تحمل بکند، درحالی که هنوز مشخص نیست از برجام خارج می‌شویم یا خیر. بنابراین دقیقاً اهداف ترامپ را محقق کردیم، به این معنی که به اقتصاد خود شوک وارد کردیم و موضع ترامپ را تقویت کردیم. او می‌خواست بعد از خروج از برجام به اقتصاد ایران شوک وارد کند.

اکنون وقت «هو» کردن رییس جمهوری نیست، وقت زیر سؤال بردن دستاوردهای مهم نیست، وقت داد زدن سر یکدیگر نیست، بلکه وقت داد زدن سر ترامپ تنهایی است که فقط «نتانیاهو» و «بن سلمان» متحد او هستند. حتی اگر ایران می‌خواهد مذاکره‌ای در سطح بین‌المللی داشته باشد، این مذاکره را باید با اروپا یا ۱+۴ داشته باشد.

آقای روحانی باید اعمال مسوولیت‌های خود به‌عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران را جدی‌تر بگیرد. آقای روحانی باید بپذیرد که کشور دیگر در یک شرایط عادی نیست. آقای روحانی باید با مردم حرف بزند، باید با قشرهای مختلف مردم، با سیاسیون نشست‌هایی را برگزار و مشورت کند، آقای روحانی باید به رهبری نزدیک‌تر شود. زیرا امروز روز وحدت برای مقابله با ترامپ است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کسی قصد هو کردن رییس جمهور را ندارد مگر همان اطرافیان خودش. در خصوص برجام هم هنوز مردم و نظام منتظر خوش و بش های آقای ظریف با اروپا هستند و هیچکس هم مانع آنها نشده است. وضعیت نابسامان اقتصادی ما هم بیشتر ریشه در ناکارآمدی مسئولان و سودجویی ها دارد نه خروج ترامپ از برجام. مگر امریکا در دو سال گذشته وارد برجام شده بود که خروجش مشکلات اقتصادی کنونی را بوجود آورده باشد مشکل را در هیات دولت جستجو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا