خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز | استفاده از تکنولوژی VAR در مجلس

روزنامه ایران در ستون طنز خود نوشت: «وقتی در بازی ایران و اسپانیا داور درخواست ویدئوچک داد و گل ایران مردود اعلام شد، بسیاری از ایرانی‌ها به این ابزارِ دردسرساز ناسزا گفتند و حتی دربه‌در ‌دنبال صفحه اینستاگرامش گشتند. برخی هم می‌گفتند که بی‌خود نبود استفاده از ویدئو قبلاً ممنوعیت داشت؛ چرا که چنین روزهایی را می‌دیدند ولی ما فکر می‌کنیم استفاده از ویدئوچک به ضررمان شد، چون یک تکنولوژی خارجی است. اگر ما آن را بومی‌سازی کنیم و در مکان مناسب مورد استفاده قرار دهیم، در خیلی از مسائل به دردمان می‌خورد. تصور کنید اگر چنین سیستمی در مجلس وجود داشت چقدر به نفع همه ما بود.

مثلاً برخی از نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه‌‌ انتخابی‌شان وعده‌هایی می‌دهند که مردم عاشق‌شان می‌شوند و بدون توجه به سابقه این عزیزان با اشتیاق به آنها رأی می‌دهند اما وقتی فرد مذکور وارد مجلس شد، به طور کامل فراموش می‌کند که چه قول‌هایی داده. به همین خاطر مردم در این مواقع می‌توانند برای یادآوری حرف‌های گذشته درخواست ویدئوچک بدهند. البته چون این عزیزان به شدت معتقدند وعده را کی داده، کی عمل کرده، صد بار هم تصاویر را نشان‌شان بدهید قبول نمی‌کنند و می‌گویند فتوشاپ است.

به تازگی برخی نمایندگان در یک عملیات محیرالعقول و شجاعانه پرچم آمریکا و برجام را آتش زدند. حتی در این راه دستشان هم سوخت. گفته می‌شود همسران این بزرگواران درخواست ویدئوچک داده‌اند تا متوجه شوند که کدام‌شان مجهز به فندک و دیگر وسایل آتش‌زا بوده‌اند. البته در فیلم‌هایی که از آن لحظه انتشار پیدا کرد این مسأله مشخص شد. حتی این عزیزان جیب همسرانشان را گشتند و آلت جرم را پیدا کردند. در واقع درخواست ویدئوچک فقط برای آن بوده که نمایندگان مذکور اصرار داشتند که فندک مال آنها نبوده و راننده تاکسی‌ در جیبشان گذاشته‌ است.

دیده شده که برخی از نمایندگان امضایشان را پای بعضی از نامه‌ها کتمان کرده‌ یا وقتی در مورد بررسی طرحی از آنها سؤال می‌شود ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. اگر سیستم ویدئوچک در مجلس وجود داشته باشد می‌توان دلیل این اتفاق‌ها را بررسی کرد. نتایج چک ویدئوها احتمالاً از یکی از موارد زیر فراتر نخواهد رفت: یا نماینده مذکور در حال چرت زدن بوده و خستگی کاری یک روز سخت را درمی‌کند، یا به پروژه‌ سیصد میلیونی بازسازی دستشویی سر می‌زند، یا در اینستاگرام دابسمش موزه لووِر را می‌بیند. بزرگترین حسن سیستم ویدئوچک این است که می‌توان نماینده‌های ساکت مجلس را از مجسمه‌شان تشخیص داد. این گونه وقتی پلک زدند مشخص می‌شود و خانواده‌ای از نگرانی درمی‌آید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا