خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کیم جونگ اون «دستاوردهای پدر و پدربزرگ» را کنار زد

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در اقدامی بی‌سابقه که نشان دهنده عبور او از پدر و پدربزرگش به عنوان رهبران سابق این کشور است، با ایجاد تغییراتی در متن سوگندنامه ملی این کشور دستاوردهای این دو رهبر سابق را کم اهمیت نشان داده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه تلگراف انگلیس نوشت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و در عین حال رهبر حزب حاکم کارگران این کشور متن جدیدی برای سوگندنامه ملی این کشور ارائه کرده که در آن دستاوردهای کیم جونگ ایل، پدر و کیم ایل سونگ، پدربزرگ خود که قبل از او رهبر این کشور بودند را مورد بی اعتنایی قرار داده و پارگراف‌هایی به دلخواه خود به آن اضافه کرده و بخش‌هایی را حذف کرده است.

متن سوگندنامه ملی کره شمالی بیشتر یک نوع تبلیغات برای شستشوی مغزی است که به تعریف و تمجید از خاندان کیم می‌پردازد و در طول 40 سال گذشته تغییری نکرده بود.

قرائت این سوگند برای همه شهروندان کره شمالی الزامی بوده و نخستین بار در دهه 1970 هنگامی که کیم ایل سونگ به قدرت رسید به کار گرفته شد. در صورتی در کره شمالی یک شهروند در مراسم قرائت سوگند حضور پیدا نکند به عنوان خائن قلمداد خواهد شد.

کارگران، دانشجویان و نیروهای مسلح در مراسم‌های ملی در کره شمالی می‌بایست این سوگندنامه را قرائت کنند.

این سوگندنامه از مردم کره شمالی می‌خواهد ایدئولوژی دو رهبر اول را پیروی کنند سپس شنوندگان ملزم می‌شوند که “تا ابد زندگی‌شان را جوری وقف کنند که تاکید کند به جز برای دستاوردهای کیم ایل سونگ، کیم جونگ ایل و حزب کارگران کره هیچ ارزشی ندارد.”

منابع محلی گفتند: این سوگند در چهار دهه اخیر تغییر نکرده اما کیم جونگ اون دستور به بازبینی آن داده است. سوگند جدید تعداد بندها را از 10 به 5 بند کاهش داده است.

در متن ادیت شده این سوگندنامه مدح و ستایش رهبران سابق حذف شده و تنها به “اراده و روح” رهبران قبل از او به میزان مختصری اشاره و آن را تصدیق می‌کند. به جای آن کیم جونگ اون یک پارگراف بزرگ را به اعلام وفاداری به رهبری خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا