خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش «آسوشیتدپرس» از اعتراضات امروز: بازار از قدیم در دست اصولگرایان است

آسوشیتدپرس ریشه ناآرامی‌های امروز تهران را در مطالبات مخالفان دولت روحانی جست‌وجو کرده و نوشت: برخی اصولگرایان تندرو خواستار انتخابات جدید یا جایگزینی دولت غیر نظامی روحانی با دولتی نظامی شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از «آسوشیتدپرس»، تظاهرات برنامه ریزی نشده امروز منجر به تعطیلی بازار بزرگ تهران شد. این اعتراضات نشان دهنده ناآرامی‌های زیر پوست ایران در شرایط خروج آمریکا از برجام است.

این رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه هنوز مسبب این اعتراضات مشخص نیست، نوشت: برخی رسانه‌های داخلی ایران، اعتراضات بازار بزرگ را خروش ناشی از بالا رفتن قیمت ارز در بازار سیاه علی رغم تلاش دولت برای کنترل نرخ ارز خوانده اند.

«آسوشیتدپرس» نوشت: بازار تهران به طور سنتی مرکز اصولگرایان سیاست ایران است و همچنان علی رغم ساخته شدن مال ها و مراکز خرید متعدد یکی از نیروهای اقتصادی کشور باقیمانده است.

این رسانه در ادامه این گزارش با اشاره به اعتراضات سراسری دی ماه نوشت: به گفته تحلیل گران، اصولگرایان تندرو موج اولیه اعتراضات را از مشهد و علیه دولت روحانی آغاز کرده بودند. دولت روحانی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. روز دوشنبه «ولی الله سیف» رییس بانک مرکزی ایران گفته بود دولت برنامه دارد که بازار موازی ای برای مبارزه با بازار سیاه درست کند.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: برخی اصولگرایان تندرو خواستار انتخابات جدید یا جایگزینی دولت غیر نظامی روحانی با دولتی نظامی شده اند.

«آسوشیتدپرس» با اشاره به برخی رسانه‌های نزدیک به نیروهای نظامی ایران نوشت: این رسانه ها معتقدند دولت در برابر تهدیدات نظامی کمر خم کرده و پای میز مذاکره باز خواهد گشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا