خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیا خرج لبنانی‌ها با ایران است؟

نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

«‏ايران كمک‌هاى زيادى به مناطق مسيحى هم‌پيمان حزب الله هم كرده. وقتى سفر كرديم به رأس بعلبك كه مسيحى نشين است در بيشتر خانه‌ها عكس احمدى نژاد، [آیت‌الله] خامنه‌اى و نصرالله را جلوى شيشه‌هاى شراب گذاشته بودند و معتقد بودند ايران از «محور مقاومت» حمايت مى كند.

‏وقتى با فرمانده‌ی مسيحى منطقه صحبت كرديم معتقد بود به رغم اختلاف عقيده با ايران و حزب الله، در بحث حفظ آن مناطق در برابر داعش و همچنين اسراييل اينها هستند که كمك‌هاى زيادى كرده‌اند و به مسيحيان منطقه آموزش داده و سلاح داده‌اند.

‏من به فرمانده توضيح دادم كه همين شرابها در ايران ممنوع است و به خنده گفتم شما عكس آقاى خامنه‌اى و نصرالله را جلوى محصولات حرام گذاشتيد. خنديد گفت اينها موضوعات جدا هستند و اينجا احترام زيادى به اين افراد قائلند و حتى به سلامتيشان مى‌نوشند.

اما اشتباه‌ترين تصور كه اغلب ايراني‌ها دارند اين است كه پول حزب الله و حتى لبنان همه از ايران مى‌آيد. وقتى اين تصور را به رييس اتاق بازرگانى لبنان گفتم قهقهه زد و با اعداد و ارقام نشان داد كه لبنان چه حجم گسترده درآمدى از آفريقا و بعضى كشورهاى عرب دارد.

‏لبنان كشورى است كه تقريبا سه برابر جمعيت داخلش در خارج زندگى مى‌كنند كه در زمان جنگ داخلى رفته‌اند. گروهى در آفريقاى جنوبى معدن دارند و جالب آنكه بيشتر اين معدن‌داران تا جايى كه فهميده‌ام شيعه و اهل جنوبند كه به حزب الله هم كمك مى‌كنند.

‏بخشى ديگر مسيحى و دروز و سنى كه به آمريكا، آفريقا و اروپا رفته‌اند و كار و كاسبي‌هاى خوبی دارند و به واسطه همين‌ها ارز وارد كشور مى‌شود حالا يا براى سرمايه‌گذارى يا براى خانواده مانده در لبنان مى‌فرستند.

‏لبنان روابط تجارى خوبى با كشورهاى عربى هم دارد و البته بخاطر آزاد بودن فضا كلى توريست عرب از كشورهاى خليج فارس جذب مى‌كند كه غالبا ثروتمند هستند. خيلى از شيوخ قطرى و سعودى به طور مثال كنار دريا لوكس‌ترين آپارتمان‌ها را خريده‌اند يا با قيمتى هنگفت اجاره مى‌كنند.

‏خلاصه اينكه خيالتان راحت پول بكيني‌هاى دختران لبنانى از جاى ديگرى تامين مى‌شود نه لزوما از جمهوری اسلامی»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. رئیس اطاق بازرگانی بهتر میداند یا حسن نصراله که اعلام کرد کلیه هزینه های حزب الله را ایران میدهد ؟!
    یا بی بی سی ؟!!!

    17
    4
    1. اصل نوشتن این مقاله محل پرسش است نه حضرات مردم این دیار همه چیز را با گوشت وپوستشان حس میکنند شما دنبال پاسخ های مضحک ومسخره نباشید……..ظاهرا هنوز خواب های طلایی تان را بیداری ای نیست…..

      2
      3
  2. سلام،
    ای نفیسه شیطون ! تونّم ؟ راستشو بگو خیال داری سفری به اینورها داشته باشی و فک و فامیل را ببینی ؟ یا اینکه برای خرید آپارتمان پول کم داری ؟

    4
    2
  3. رييس اتاق بازرگانى لبنان دروغ نگفته. ایران به حزب الله لبنان کمک می کند. نه به کل لبنان!

  4. تو گفتی و ما هم باور کردیم می شود پرسید چرا اصول گریان و تند رو ها با fatf مخالت می کنند برای اینکه معاوم نشود بودجه این کشور از کجا ها سر در می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا