خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست آمریکا از روسیه برای حذف نفت ایران

وزیر انرژی آمریکا روز سه‌شنبه در حاشیه کنفرانس گاز جهان در واشنگتن با همتای روسی خود دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود از نواک برای عرضه بیشتر نفت به بازار درخواست کنند.

به گزارش ایسنا، با وجود روابط تیره ای که میان آمریکا و روسیه حاکم است، واشنگتن ممکن است مسکو و سایر تولیدکنندگان نفت را برای گسترش توافق اخیرشان برای افزایش تولید تحت فشار قرار دهد، زیرا آمریکا به دنبال قطع دست ایران از بازار نفت جهان است.

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، روز سه شنبه با الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در واشنگتن دیدار خواهد کرد. هر دوی آنها قرار است در کنفرانس گاز جهان سخنرانی کنند.

نوواک پیش از سفر به آمریکا، چند روز قبل ریاست مشترک دیدار وین میان تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک را برعهده داشت. در این دیدار توافق شد نفت بیشتری به بازار عرضه شود.

تحلیلگران می‌گویند: این توافق از تولید کنندگان خواسته کمتر از یک میلیون بشکه در روز عرضه بیشتر به بازار داشته باشند. با این حال عربستان سعودی می‌گوید حدود یک میلیون بشکه در روز به بازار عرضه خواهد کرد. روسیه نیز در ابتدا افزایش عرضه به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز به بازار را پیشنهاد کرده بود.

نواک اواخر هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی اظهار کرد: این افزایش فعلا کافی است.

اما وزیر انرژی آمریکا روز گذشته به خبرنگاران گفت: افزایش تولید توافق شده، کمتر از میزانی است که برای جلوگیری از کمبود عرضه لازم است افزایش پیدا کند.

تحلیلگران انتظار دارند تحریم‌ها علیه ایران تا پایان امسال بر عرضه حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز به بازار جهانی تاثیر بگذارد. اما اختلالات دیگر مایه نگرانی است. به عنوان نمونه، ونزوئلا تولیدش را امسال و تا ماه مه حدود نیم میلیون بشکه در روز کاهش داد. لیبی نیز به دلیل حملات مسلحانه که به دو پایانه صادراتی بزرگ این کشور صورت گرفت،   با کاهش صادراتش به میزان ۴۵۰ هزار بشکه در روز در ژوئن مواجه شد. همچنین اختلال غیرمنتظره عرضه ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت کانادا به دلیل مشکلات انتقال وجود داشته که ممکن است تا ماه میلادی آینده ادامه پیدا کند.

روسیه از قدرت دیپلماتیک خود و روابط نزدیکش با ایران برای جلب موافقت تهران با توافق تولید جدید استفاده کرد. ایران خواستار صدور بیانیه اوپک برای محکومیت تحریم‌های آمریکا بود، اما موفق به چنین کاری نشد. تحریم‌ها علیه ایران و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای مورد مخالفت روسیه بود.

نواک در مصاحبه با شبکه “سی ان بی سی: درباره مشکلات تحریم‌های ایران صحبت کرد.  روسیه نیز به دلیل بحران اوکراین و ادعای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت تحریم قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا