خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وضع بحرانی یمن

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که از زمان شروع جنگ یمن بحران غذایی در این کشور به بالاترین سطح خود رسیده است به گونه‌ای که 19 میلیون یمنی از گرسنگی رنج می‌برند.
به گزارش المیادین، سازمان ملل گزارش داد که بیش از 19 میلیون تن در یمن از گرسنگی رنج می‌برند و از این میان بیش از 160 هزار تن در آستانه قحطی هستند. استفان دوجاریک، سخنگوی این سازمان به خبرنگاران گفت: تمامی آمارها حکایت از این دارد که گرسنگی در یمن اکنون در بالاترین سطح خود از سال 2015 (94ش) است. وی خاطرنشان کرد: کاهش اعتبارات، توانایی کمک به نیازمندان را با مشکل مواجه می‌کند.
دوجاریک در همین راستا گفت: در دسامبر گذشته، برنامه جهانی غذا مجبور شد جیره 8 میلیون تن را به دلیل کمبود بودجه کاهش دهد همینطور ماه گذشته نیز مجبور شد دور دیگری از کاهش را انجام دهد.
سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که به ترتیب اکنون 5 میلیون نفر، کمتر از نیمی از نیازهای روزانه خود و همینطور 3 میلیون نفر، کمتر از یک سوم نیازهای خود را دریافت می‌کنند.
وی افزود: بیش از 8 میلیون زن و کودک در یمن به کمک غذایی نیاز دارند و بیش از 500 هزار کودک از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.
وی تاکید کرد که به دلیل کاهش کمک رسانی‌ها تا ژوئیه، یونیسف ممکن است مجبور شود درمان بیش از 50 هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید را متوقف کند. همچنین در ماه آینده، یونیسف کار خود را برای تامین آب سالم و بهداشت برای 3.6 میلیون تن متوقف خواهد کرد.
دوجاریک در همین راستا بیان کرد که کاهش کمک رسانی‌ها به فعالیت این سازمان در آموش نیروهای یمنی درباره جمع‌آوری مین‌ها تاثیر می‌گذارد به گونه‌ای که این آموزش‌ها تا ماه ژوئیه متوقف خواهد شد که در این صورت 2 میلیون کودک و خانواده‌هایشان در معرض خطر قرار می‌گیرند.
همچنین در زمینه مراقبت‌های بهداشتی، تا ماه ژوئیه حمایت‌های بهداشتی بیش از 2.6 میلیون کودک و زن را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا