خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بولتون: انتظار نتیجه‌ی خاصی را از دیدار ترامپ و پوتین ندارم

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد، انتظار ندارم که در دیدار آتی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین نتیجه خاصی حاصل شود یا تصمیم خاصی اتخاذ گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (چهارشنبه) پس از دیدارش با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درباره دیدار آتی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، اظهار کرد: فکر نمی‌کنم که ما لزوما انتظار نتیجه یا تصمیم خاصی را داشته باشیم. به نظر من بسیار مهم است که پس از یک مقطع زمانی این امکان به وجود می‌آید که رهبران دو کشور با یکدیگر ملاقات رودررو داشته باشند.

بولتون در ادامه تصریح کرد که با لاوروف درباره موضوعات مختلفی نظیر کنترل تسلیحاتی، تداوم دوجانبه پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد گفت‌وگو کرده است.

وی اضافه کرد، هدف مذاکرات اخیر او دستیابی به نتیجه نبوده بلکه فراهم آوردن زمینه لازم برای دیدار آتی ترامپ و پوتین بوده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار کرد: به نظر من واقعیت این نشست به خودی خود قابل تأمل است. من این مساله را رد نمی‌کنم که آنها به توافق‌های ملموسی دست پیدا کنند اما موضوعات مختلفی برای سخن گفتن وجود دارد.

این مقام آمریکایی گفت که احتمالا نشست مقدماتی دیگری پیش از برگزاری نشست سران کشورش و روسیه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: واشنگتن و مسکو به طور همزمان تاریخ برگزاری این دیدار را اعلام خواهند کرد.

بولتون گفت: ترامپ از من خواست که بیایم و با مقام‌های روسی درباره احتمال نشست او و پوتین صحبت کنم.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهوری آمریکا متوجه است که تصمیم به برگزاری این دیدار انتقادهایی به دنبال خواهد داشت اما به نظرم او به درستی بر این باور است که دیدار دوجانبه او و پوتین چیزی است که باید به رغم انتقادهای سیاسی انجام دهد.

به گفته مشاور امنیت ملی آمریکا، ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده از جمله مواردی است که ممکن است در دیدار آتی پوتین و ترامپ مورد بررسی قرار گیرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سفرش به مسکو با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه دیدار کرد. یوری اوشاکوف، مشاور سیاست خارجی رییس‌جمهوری روسیه پس از این دیدار از توافق مسکو و واشنگتن برای برگزاری دیدار دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و همتای روس او خبر داد.

وی اظهار کرد، این دیدار در کشور ثالث مورد توافق دو طرف انجام خواهد شد و برای تمهیدات مربوط به آن چند هفته دیگر زمان لازم است.

مشاور سیاست خارجی کرملین تصریح کرد، دو طرف زمان و مکان برگزاری این دیدار را فردا (پنج‌شنبه) اعلام خواهند کرد و در حال کار روی سایر جزئیات هستند.

اوشاکوف با بیان این که این دیدار از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بود، اضافه کرد: این دیدار نه تنها برای روسیه و آمریکا بلکه برای اوضاع بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است. فکر می‌کنم این دیدار رویداد بین‌المللی اصلی تابستان خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود این دیدار پس از حضور ترامپ در نشست سران ناتو و سفرش به انگلیس در ماه آینده، انجام شود. یک مقام‌ ارشد آمریکایی از پایتخت فنلاند به عنوان گزینه محتمل برای مکان برگزاری این دیدار یاد کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا