خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار وزیر کشور عربستان با اوباما و شرمن

وزیر کشور عربستان سعودی در سفر به آمریکا، با رئیس جمهور و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش فارس، «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» وزیر کشور عربستان با سفر به آمریکا، با «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور و «جو بایدن» معاون اول او دیدار کرد.
این دیدار صبح جمعه برگزار شد و «عادل بن احمد الجبیر» سفیر عربستان در واشنگتن و «جوزف وستوال» سفیر آمریکا در ریاض در آن حضور داشتند.
بنا بر گزارش روزنامه الشرق الاوسط، یک مقام مسئول در کاخ سفید اعلام کرد که محمد بن نایف با اوباما درباره مسائل منطقه خاورمیانه و مشارکت عربستان در ائتلاف آمریکا موسوم به ائتلاف بین المللی علیه داعش، صحبت کردند.
اوباما در این دیدار راهبرد خود در قبال داعش را تشریح کرد و به اوضاع کنونی در یمن و سوریه پرداخت و در ادامه از نقش عربستان در کمک به آمریکا در منطقه تقدیر کرد.
بنا بر این گزارش، وزیر کشور عربستان سعودی همچنین قبل از دیدار با اوباما، در محل اقامت خود در واشنگتن، با «وندی شرمن» قائم مقام موقت وزارت خارجه آمریکا نیز دیدار کرد.
شرمن از مذاکراه کنندگان ارشد تیم مذاکره کننده آمریکا در مذاکرات هسته ای است که در هفته جاری (دوشنبه و سه شنبه) با تیم مذاکره کننده ایرانی در «ژنو» سوییس دیدار خواهد کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا