خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد امام جمعه اصهان از صدور مجوز «ده‌ها کنسرت»

امام جمعه موقت اصفهان گفت:ما با کنسرت مخالف نیستیم بلکه با موسیقی که تحریک‌کننده و گناه است و اختلاطی که در آن رخ می‌دهد مخالف هستیم.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا پیام اصلی و رکن اساسی خطبه‌های نماز جمعه است، از موانع مهم تقوا، حب و محبت به دنیاست، چرا که حب دنیا انسان را شیفته و حریص به دنیا می‌کند، حرص به دنیا تقویت نفس و تضعیف عقل را به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که نفس هر جا تقویت شد، فرمان به جلب منفعت و دفع ضرر از خود دارد و کاری ندارد که جلب منفعت حق‌الناس باشد یا حلال و حرام باشد، افزود: در دین دشمن دنیا مذلت نشده است بلکه حب دنیا مورد مذلت واقع شده است، اگر انسان دنیا را از راه حلال داشته باشد و رعایت حقوق قانونی و شرعی را داشته باشد، مشکلی ندارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) عنوان کرد: بر هر دلی که شیفته و حریص به دنیا است، سکونت تقوا در دلش حرام است و این نشان می‌دهد این 2 مورد با هم در تضاد است، حب دنیا انسان را از آخرت و از سرای عالی و باقی غافل می‌کند و انسان را به دنیای فانی متوجه می‌کند.

وی با بیان این‌که حب دنیا انسان را از عشق به اهل بیت و علاقه به ظهور آخرین نور ولایت غافل می‌کند، در دعایی از خداوند خواست که بین ما و حضرت حجت(عج) آن چنان اتصالی برقرار کند که تنها آن‌ها را دوست داشته باشیم، توصیه تقوا به این علت است که به سرای باقی و بهشت آخرت، توجه داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی، تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی در یک ارتباطی که با امام دهم داشت، عقاید خود را خدمت امام عرضه کرد، منظور از ارتباط با امام معصوم این است که انسان از اخلاق، رفتار و شریعت خود اطمینان داشته باشد و مطمئن باشد این موارد مورد تأیید امام معصوم باشد.

وی با اشاره به این که ارتباط با علما به معنای دیدار با علما نیست، به خطبه‌های چند هفته پیش خود اشاره کرد و گفت: منظور از ارتباط عالم به دیدار عالم رفتن نیست، علما هوس دیدن مسؤولان را ندارند و علما هیچ‌گاه فکر دخالت در امور اجرایی مسؤولان را هم ندارند، بلکه به مسؤولان توصیه می‌کنند همه ابعاد شرعی را رعایت کنید و منظور از ارتباط با علما این است که مطمئن شوید کارهایتان شرعی است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به «اختلاط دختر و پسر، رقص و نوازندگی در مراسمی در کوه صفه: در روز شهادت حضرت حمزه(ع) برگزار شد، تأکید کرد: امضای کدام عالم را برای برگزاری چنین جلساتی دارید؟ آیا انتظار دارید خطیب جمعه از تذکر چنین مسائلی کوتاه بیاید، باید بگویم که این فکر را از سر خود بیرون کنید.

وی با بیان این‌که مسؤولان اگر حمایت مردم، علما و خانواده شهدا را می‌خواهند به وظایف شرعی خود عمل کنند، مطرح کرد: اگر به موازین شرعی عمل کنند قطعاً حمایت مردم، علما و خانواده شهدا را خواهند داشت، اگر مسؤولی بگوید من با رأی مردم آمدم و مردم انتظار تغییر دارند و این تغییر را آلوده کردن شادی مردم با گناه بدانند درست نیست.

امام جمعه موقت اصفهان در همین خصوص ادامه داد: شادی یعنی موفقیت تیم ملی فوتبال ایران که به آن‌ها تبریک می‌گوییم، اما زمانی که به مسؤولان در خصوص آلوده کردن شادی مردم تذکر می‌دهیم سریع می‌گویند که این‌ها با شادی مخالف هستند یا هوس دیدار با مسؤولان را دارند.

وی با بیان این‌که بارها برای این افراد پیغام و تذکر فرستادم، به جلسه‌ای با یکی از مسؤولان استانداری اشاره و یادآوری کرد: از او خواستم که جلوی گناه را بگیرد و گفتم اگر جلوی آن را نگیرد در خطبه‌های نماز جمعه به صورت آتش به اختیار این موارد را مطرح خواهم کرد، اما توجهی نکردند و ظاهراً نمی‌خواستند این مشکلات را حل کنند و از همین رو مسائل را با مردم در میان گذاشتم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که نماز جمعه مظهر وحدت و شرکت همه گروه‌ها و سلایق مختلف است، اذعان کرد: نماز جمعه محل مبارزه با استکبار جهانی و نماد پافشاری روی اصول اسلام است، همه جناح‌ها و گروه‌ها باید احساس آرامش کنند، امام جمعه اصفهان از همه دولت‌ها دفاع کرده‌اند و این وصله‌ها که می‌گویند امام جمعه مدافع فلان دولت است، به امام جمعه نمی‌چسبد.

وی با بیان این‌که مسؤولان باید جهادی، جان بر کف و جوان باشند، تصریح کرد: اگر مسؤولان این 3 ویژگی را داشته باشند مردم از آن‌ها حمایت خواهند کرد، مسؤولان اگر خالص، خاضع در برابر قوانین دین و خاشع در برابر مردم باشند، چنین مسؤولانی مردمی و محبوب خواهند بود.

آیت‌الله مهدوی با بیان این‌که هر چه فریاد داریم باید بر سر آمریکا بکشیم، تأکید کرد: وقتی سخن از آب می‌شود مسؤولان به جای این که در برابر مردم قرار بگیرند به مردم در خصوص اقدامات خود گزارش دهند، همه ما در خصوص آب نگران هستیم، ما وظیفه دفاع از مردم خود را داریم و زمانی که تذکر داده می‌شود مسؤول رفتار خود را اصلاح کند نه این‌که بخواهد توجیح کند و فشار و اختلاف را در جامعه تقویت کند.

وی با بیان این‌که ما از شادی مردم حمایت و دفاع می‌کنیم اما آن چه را که با آن مقابله می‌کنیم کار گناه و خطاست، یادآوری کرد: مسؤولی که در اصفهان مجوز ده‌ها کنسرت را صادر کرده است از کدام عالم اجازه گرفته است، ما با کنسرت مخالف نیستیم بلکه با موسیقی که تحریک‌کننده و گناه است و اختلاطی که در آن رخ می‌دهد مخالف هستیم اما با شادی مخالف نیستیم چرا که دین با شادی مخالفت نکرده است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با بیان این‌که نباید خلق و خوی بد در افکار و رفتار ما وجود داشته باشد، تصریح کرد: شاکله هر کسی طرز فکر اوست، خداوند در قرآن به چنین موضوعی اشاره کرده است و از همین رو باید مرتب بررسی کنیم که آیا اعتقاد ما با حقایق است منطبق است یا نه.

وی با بیان این‌که باید حقیقت را شناسایی کرد و افکار و رفتار خود را با آن منطبق کنیم، مطرح کرد: اگر حقایق را خوب شناختیم در نتیجه تقوا را هم خوب رعایت می کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجتماعات صنفی در روزهای گذشته، تأکید کرد: بازاریان به حق به نوسانات پولی و نوسانات ارزی اعتراض داشتند و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد عده‌ای سودجو، جاسوس و نفوذی که اصلاً بازاری هم نبودند وارد اجتماعات شدند تا بین مردم و مسؤولان فاصله بیندازند و اگر بتوانند آشوب‌هایی را هم ایجاد کرده و از آب گل‌آلود سوءاستفاده‌های خود را داشته باشند.

وی با اشاره به بازگشت آرامش به کمک پلیس، خاطرنشان کرد: اصل مشکل را هر سه قوه و همه مسؤولان باید با کمک مردم حل کنند، دشمن منظورش از تحریم‌ها همین است که کشور را به فروپاشی بکشانند.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به مسؤولان به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، از لزوم برخورد جدی با مفساد اقتصادی گفت و ادامه داد: شنیده‌ام در چین هر ساله چندین هزار نفر مفسد اقتصادی را اعدام می‌کنند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.

وی با بیان این‌که عده‌ای سودجو کالاهای گران‌قیمت و اساسی را تا 10 درصد و حتی بیشتر گران می‌کنند، افزود: کاسبی هم که اجناس خود را بدون افزایش قیمت می‌فروشد وقتی بخواهد یکی از این کالاهای گران‌قیمت را بخرد نمی تواند در نتیجه او هم کالای خود را گران می‌کند، بنابراین مسبب این گرانی آن کسی است که کالاهای گران‌قیمت و اساسی مانند مسکن و خودرو را گران می‌کند، مسؤولان باید با این اقدامات برخورد جدی کنند در حالی که بخشی از کار هم در اختیار خود آن‌هاست.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که حداقل برخورد با مسؤول مفسد این است که برکنار شود و بررسی شود این اموال را از کجا آورده است، یادآوری کرد: وقتی دولت چندین بار اعلام می‌کند ارز دولتی به شرکت‌ها داده است باید بررسی کند که این شرکت‌ها کالا را وارد کرده‌اند یا نه، آیا آن را احتکار کرده‌اند یا نه؟ و آیا آن را با قیمت ارز دولتی به فروش رسانده‌اند یا این‌که با ارز آزاد در بازار فروخته‌اند.

وی با اشاره به خطبه‌های پیشین خود، گفت: از دادستان اصفهان خواستم به مسائل ورود کند و دادستان از اقدامات خود گزارش دهد چرا که مردم انتظار دارند مسؤولان گزارش عملکرد بدهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقشه دشمن برای ایجاد فاصله و اختلاف بین همه مردم، گفت: دشمن به فکر ایجاد نوسانات مالی است پس ما باید به فکر تغییر قیمت‌ها باشیم، دشمن به فکر القای ناکارآمدی نظام است پس وظیفه ماست که موفقیت‌های نظام را برای مردم بگوییم، از عزت ایران و ملت ایران برای مردم بگوییم.

وی با بیان این‌که دشمن به فکر این است که نقاط قوت نظام را از بین ببرد و نقاط ضعف و ناامیدی ایجاد کند، تأکید کرد: دشمن به فکر ایجاد ناامنی در کشور است پس ما باید امنیت را تقویت کنیم، باید مطالبات خود را از مجاری قانونی پیگیری کنیم و مراقب حیله‌های دشمن باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا