خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع فاطمه حقیقت جو از دفاعش از موضع رهبری

«فاطمه حقیقت جو» نماینده‌ی اصلاح طلب مجلس ششم که سالهاست مقیم آمریکاست، در یادداشتی از موضع چند روز پیش خود در دفاع از شروط رهبری برای ادامه‌ی برجام، دفاع کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت خانم حقیقت جو در کانال تلگرامی خود با عنوان «پاسخ به ف. م» در پی می‌آید:

آقای ف م در یادداشت فاطمه حقیقت جو لابی شناس و خامنه ای پرور به تعریض نوشتار من در خصوص شروط آقای خامنه ای برای مذاکره با اروپا برای حفظ برجام پرداخته است. نوشتار من در کانال تلگرام ام در اینجا منتشر شده است. [لینک به یادداشت اول]

لازم می‌دانم نکاتی  در خصوص یادداشت وی به شرح زیر را مرقوم نمایم:

1.  ابتدا لازم می‌دانم به خلاصه یادداشتم بپردازم. آن نوشتار شامل ۴ نکته است: اول، یکی از اصول مذاکره طرح مطالبات حداکثری در مذاکره و تدوین کف مطالبات برای تحقق مذاکره برد-برد می باشد تا به هنگام چانه زنی متقابل دستکم حداقل‌ها فراهم شود. با این اصل، شروط آقای خامنه ای قابل درک و درست می‌باشد زیرا وظیفه وی به عنوان رهبر مملکت طرح مطالبات حداکثری است و یقینا با تیم مذاکره کننده کف مطالبات نیز تعیین شده است. نکته دوم، تاکید بر منافع مشترک بین اروپا و ایران است. اروپا چه منافعی در این مقطع تاریخی با توجه به سیاست خارجی دولت ترامپ دارد و چگونه این منافع را با منافع ایران می توان گره زد تا مذاکرات برد-برد فراهم شود. نکته سوم، اساسا برجام مربوط به برنامه هسته ای ایران است. توان دفاعی موشکی ایران و قدرت منطقه ای بودن ایران و رقابتهای منطقه ای بین ایران و عربستان بخشی از تفاهم نامه برجام نبود از این منظر نیز وقتی سخن از حفظ برجام بمیان می اید روشن است که طرح برنامه موشکی ایران و سیاستهای منطقه ای ایران خارج از تفاهمنامه است. نکته چهارم، لابی های ضعیف ایران در اروپا و امریکا  در مقایسه با نمونه لابی عربستان و مثال مناقشه یمن به عنوان نمونه لابی قدرتمند عربستان سعودی را طرح  نموده ام.

2.  ف م با ذکر مقدمه‌ای بطور تلویحی ادعا می‌کند که من لابی جمهوری اسلامی هستم. سوال اصلی من اینست: مرز بین دفاع منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی ایران، درد و رنج مردم که بخشی حاصل تحریمهای کمر شکن می باشد با منافع جمهوری اسلامی در چیست؟ به عبارت دیگر، چه زمانی تحت چه شرایطی کسانی که مخالف جمهوری اسلامی هستند حاضرند به فکر منافع ملی ایران باشند؟ آیا به صرف مخالفت با جمهوری اسلامی تمام منافع ایران باید نادیده گرفته شود؟ چه زمانی ملی گرا خواهید شد؟ اگر بخواهیم از مثال کشتی (که در مثل مناقشه نیست) استفاده کنیم آیا به صرف اینکه یک ادم نانجیبی  در کشتی نشسته است و ما دلمان می خواهد ان فرد را غرق کنیم باید کشتی را سوراخ کنیم و برایمان مهم نیست تمام سرنشینان کشتی به قعر اقیانوس روند؟ آیا من چون در مقاله ای از یک موضع آقای خامنه ای دفاع کرده ام یعنی لابی جمهوری اسلامی هستم؟ آيا اقای اردشیر زاهدی داماد شاه و سفیر ایران در واشنگتن، داریوش همایون وزیر شاه و اکبر اعتماد رییس سازمان انرژی هسته ای شاه هم که گاهی از امنیت و منافع ملی دفاع کردند لابی جمهوری اسلامی هستند؟ خیر اینان شخصیت‌های وطن دوستی هستند که ایران امنیت ملی و منافع ملی آن را فراتر از رژیم‎های ایران زمین می‌دانند و حاضر به دشمنی بر هر قیمتی نیستند.

3.  ف. م چون امکان محاجه و نقد منطقی در خصوص نوشتار من را ندارد با طرح مسایل شخصی نگارنده قصد تخریب شخصیت دارد. پوشش یا عدم پوشش چادر و روسری من یا نوع ازدواج من چه ربطی به استدلال من در خصوص تفاهمنامه برجام  دارد. افزون بر آن به طرح دروغ و اتهامات ناروا می‌پردازد از جمله اینکه من در ابتدای انقلاب خواهان حجاب اجباری برای دانشجویان بودم. منی که در ابتدای انقلاب ده ساله بودم  چگونه می‌توانستم خواهان حجاب اجباری برای دانشجویان بوده باشم؟ من وقتی نماینده مجلس بودم از حق زنان برای انتخاب پوشش دفاع کرده ام و این مطالب منتشر شده است و مستندات آن موجود است. شما که به نادرست اتهام می زنید من خواهان حجاب اجباری بودم مستندات آن چیست؟

ایکاش گفتگوی منطقی جایگزین  استیلای عقده بر عقیده شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا