خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دردسر تازه هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی

موضوع استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی‌اش برای ارسال پیام‌های کاری بار دیگر برای او دردسرآفرین شده است. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که قرار است بخشی از حدود ۱۵ هزار ایمیل کلینتون منتشر شود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از دویچه وله، در تب و تاب کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون موضوع استفاده او از ایمیل شخصی‌اش برای فرستادن نامه‌های الکترونیکی کاری بار دیگر مسئله‌ساز شده است.

کلینتون در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ که در رأس وزارت خارجه آمریکا قرار داشت، از ایمیل شخصی برای ارسال پیام‌ها و نامه‌هایی الکترونیکی که حاوی اطلاعات مهم هستند، استفاده کرده بود.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) چندی پیش استفاده هیلاری کلینتون از ایمیل شخصی برای ارسال نامه‌های مزبور را “اقدامی بسیار بی‌دقت” خوانده بود، اما از توصیه برای تعقیب قضایی کلینتون در این ارتباط خودداری ورزیده بود.

دادستان کل آمریکا نیز در اوائل ماه ژوئیه اعلام کرده بود که توصیه پلیس فدرال آمریکا را در این‌باره می‌پذیرد و علیه کلینتون اعلام جرم نمی‌شود.

اما موضوع ایمیل‌ها اکنون بحث تازه‌ای را به دنبال داشته و حال یک قاضی دادگاه فدارل آمریکا از وزارت خارجه آمریکا خواسته است که امکان انتشار این ۱۴ هزار و ۹۰۰ ایمیل را بررسی کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که بررسی این ایمیل‌ها جهت انتشار، تا پایان سپتامبر سال جاری به اتمام خواهد رسد. قرار است که ایمیل‌های کاملا شخصی کنار گذاشته شده و مضامین خصوصی و محرمانه نیز با رنگ سیاه پوشانده شوند.

انتشار ایمیل‌های تازه از هیلاری کلینتون که ممکن است در ماه اکتبر روی دهد، بدون شک فرصتی مناسب برای دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری، خواهد بود تا در آستانه برگزاری انتخابات به رقیب دمکرات خود حمله برد.

اگر چه هیلاری کلینتون هم‌اکنون در نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ پیشی گرفته است، اما جنجال‌هایی از این دست می‌تواند بر سرنوشت او در انتخابات تاثیرگذار باشد. انتخابات آمریکا در روز ۸ نوامبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

بحث بنیاد کلینتون

در این بین سازمان محافظه‌کار “دیده‌بان قضایی” اقدام به انتشار ۷۲۵ صفحه ایمیل متعلق به یکی از دستیاران هیلاری کلینتون به نام “هما عابدین” کرده است.

برخی از این ایمیل‌ها نیز اکنون بر کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون سایه انداخته است. در شماری از این ایمیل‌ها که به “بنیاد کلینتون” (متعلق به بیل کلینتون) مرتبط هستند، این ظن را برمی‌انگیزند که افرادی که به این بنیاد کمک مالی کرده‌اند، راحت‌تر توانسته‌اند با کلینتون به عنوان وزیر خارجه آمریکا ارتباط برقرار کنند.

برای نمونه ولیعهد بحرین که تلاش او برای گرفتن وقت از هیلاری کلینتون از راه‌های عادی بی‌نتیجه مانده بوده، به بنیاد کلینتون متوسل شده و اقدام او از این راه ثمربخش بوده است. آنگونه که شبکه ان‌بی‌سی نیوز گزارش داده، ولیعهد بحرین همزمان با این مکاتبات مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به بنیاد خیریه کلینتون کمک کرده است.

حال دونالد ترامپ، رقیب کلینتون نیز از دادستانی آمریکا خواسته است تا درباره کمک‌های مالی بین‌المللی به بنیاد کلینتون و امکان تاثیر آن بر تصمیم‌های هیلاری کلینتون در مقام وزیر خارجه ایالات متحده تحقیق کند.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، اعلام کرد که در صورت پیروزی همسرش در انتخابات ریاست جمهوری بنیاد کلینتون از دریافت کمک‌های خارجی چشم خواهد پوشید و خود او نیز از هیئت امنای این بنیاد کناره خواهد گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا