خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تکذیبیه‌ی شهرداری تهران درباره‌ی یک خبر

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمرانی شهر تهران، زیرمجموعه‌ی شهرداری تهران ، در تکذیبیه‌ای درباره‌ی خبری با تیتر «ترک تشریفات در قرارداد ۵۰ میلیاردی با شرکت‌های خانوادگی» [لینک] توضیحاتی داد که متن کامل آن در پی می‌آید:

 

جناب آقای شفیعیان

مدیر مسوول محترم پایگاه خبری و تحلیلی انصاف نیوز

با سلام و احترام؛

عطف به انتشار خبری خلاف واقع در سایت مربوطه با عنوان ترک تشریفات در قرارداد ۵۰ میلیاردی با شرکت‌های خانوادگی فی مابین سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و شرکت‌ترمیم و توسعه راه (کد خبری شماره ۱۰۹۹۶۴) این سازمان مستند به ماده ۲۳ قانون مطبوعات پاسخ آن را به شرح ذیل اعلام و تقاضای صدور تکذیبیه را دارد:

قرارداد مورد نظر از سوی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تحت شماره ۳۸-۲۹۷۰-۹۶ س ع با موضوع اجرای عملیات تعمیر، ترمیم و بهسازی آسفالت بزرگراههای شهید بابایی و ارتش به مبلغ 50.472.633.429 ریال به مدت ۶ شش ماه و تحت نظارت مهندسین مشاور فرادید با شرکت‌ترمیم و توسعه راه منعقد گردیده است.

ماده ۹ آئین نامه معاملات سازمان اعلام می‌دارد که: به‌طور کلی انجام معاملات خرید خدمات عمده از طریق مناقصه خواهد بود و در مواردیکه بنا به تشخیص مدیر عامل یا کمیسیون معاملات انجام مناقصه میسر و یا به مصلحت نباشد، با تصویب هیئت مدیره می‌توان معامله را به طریق دیگر (از جمله ترک تشریفات) انجام داد. لذا انعقاد قرارداد به روش ترک تشریفات منطبق با قوانین و مقررات حاکم بر سازمان صورت گرفته است.

این قرارداد بر اساس ماده ۹ آئین نامه معاملات سازمان با اخذ و تائیدیه کمیسیون معاملات سازمان و تصویب آن در هیئت مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، به روش ترک تشریفات مناقصه صورت پذیرفته و در تاریخ 1 / 8 / 96 ابلاغ و مبادله گردیده است.

پس با وصف فوق ۱- قرارداد به مبلغ ۵ میلیارد تومان بوده که در گزارش آن پایگاه خبری به‌صورت سهوی یا عمدی آنرا ۵۰ میلیاردی بدون انعکاس واحد پول درج نموده‌اند.

۲- قرارداد پس از اخذ مجوزات لازم و به صورت کاملاً قانونی به‌صورت ترک تشریفات منعقد گردیده است.

3- مدت قرارداد ۶ ماه بوده که در گزارش آن پایگاه خبری به‌صورت سهوی یا عمدی ۵ سال ذکر گردیده است.

۴- شرکت طرف قرارداد با این سازمان یک شرکت خصوصی بوده و روابط افراد تشکیل دهنده شرکتهای خصوصی هیچگونه ارتباطی با نحوه انعقاد قرارداد و یا هیچگونه امتیاز خاصی برای ایشان به وجود نمی‌آورد.

۵- انتخاب شرکتهای طرف قرارداد صرفاً براساس صلاحیت و اهلیت آنها صورت می‌گیرد که در این راستا ثبت شرکتها در اداره کل ثبت شرکتها، صدور کارت صلاحیت آنها توسط سازمان برنامه و بودجه، اخذ کارت الکترونیک شرکت‌های همکار از سوی شهرداری تهران و ارزیابی توان اجرایی کار آنها توسط این سازمان در هر پروژه پاسخگوی کنترل‌های لازم جهت انتخاب پیمانکاران می‌باشد.

۶- در گزارش خبری آمده است که شرکت (ترمیم و توسعه راه)، یک شرکت دولتی بوده و بر این اساس سازمان مهندسی نسبت به واگذاری کار و انعقاد قرارداد به‌صورت ۵ ساله با ایشان اقدام نموده است حال آنکه: این شرکت یک شرکت خصوصی بوده و به هیچ عنوان دولتی نمی‌باشد و علت درج دولتی بودن آن توسط خبرنگار آن پایگاه مشخص نمی‌باشد و مدت آن نیز همانگونه که در ردیف ۳ آمده است ۶ ماه است نه ۵ سال. ضمن اینکه مطابق با آئین نامه معاملات این سازمان دولتی بودن یک شرکت تنها دلیل جهت واگذاری کار به‌صورت ترک تشریفات نمی‌باشد.

علی ایحال با عنایت به مراتب فوق مقتضی است جهت جلوگیری از تبعات حقوقی و کیفری ناشی از انتشار اخبار خلاف واقع، ضمن توجیه خبرنگاران محترم زیر مجموعه جهت انعکاس صحیح موارد بر اساس واقعیات، دستور فرمائید نسبت به چاپ پاسخ در قبال خبر منتشره اقدام گردد.

احسان زرنگی نوش آبادی

مدیر عامل

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا