خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«از دل امپراتوری دروغ، امپراتوری فساد سربرآورد»

دکتر «ابوالفضل فاتح» در یادداشتی درباره‌ی وضعیت موجود اقتصادی کشور نوشت:

بسمه تعالی

افشای لیست شرکت های دریافت کننده ارز نشان داد کشور بیش از آن که با بحران ارزی مواجه باشد با بحران عقلی مواجه است. رهبری انقلاب سیاست کلان تدوین می کند، مجلس قانون تصویب می کند، سران قوا پیوسته نشست برگزار می کنند، رییس جمهور کابینه تشکیل می دهد، وزارت نفت برای افزایش چند بشکه نفت چانه زنی های فراوانی با کشورهای رقیب به انجام می رساند، وزارت خارجه با کشورهای مختلفی مذاکره می کند تا بپذیرند در شرایط تحریم در قبال نفت، به ایران ارز اختصاص بدهند، دوباره با کشورهای دیگری مذاکره می شود یا ترفندهای مختلفی به کار بسته می شود تا این ارزها از طریق چند بانک نه چندان معتبر با کاستی هایی به ایران منتقل شود، آنگاه مدیرانی نالایق یا خائن یا شریک دزد و صاحب منافع این ارز را که محصول واگذاری امتیازات فراوان از حیثیت کشور است، به نورچشمی ها یا شرکت های مجعول برای کالاهای غیر ضرور یا در اساس غیر واقعی اختصاص داده اند. این اگر بحران عقلی یا خیانت نیست پس چیست؟

در هر دلار، اشک یتیم و گلوی تشنه خرمشهر و بی خانمانی های سیستان و شکاف دست کارگران کوره پزخانه ها و زنان بی سرپرست و شکم های گرسنه و کلیه های فروخته شده و خون مرزداران و …. مهمتر از همه آبروی دین و میهن نهفته است. باید این ارزهای بر باد رفته حتی اگر کابین زناننشان شده، به خرانه بازگردد، بی عقلان از صحنه ی مدیریت به فوریت استعفا داده و یا کنار بروند و عاملان این دزدی ملی رسوا و به اشد مجازات برسند.

در نوشته قبلی اشاره شد که تحریم ها و فشار جهانی هر چقدر سختگیرانه باشد اما از نظر اقتصادی از شرایط جنگ دشوار تر نیست. تغییر عمده در مولفه های سیاست، مدیریت، نظارت و شرافت و سلامت است. در دوران دفاع مقدس برای اختصاص هر دلار به کالاهای ارزی، سیاست های بسیار سخت گیرانه و متعهدانه ای اعمال می شد و لذا با همه محدودیت ها کشور توانست از آن گردنه ی دشوار عبور کند. متاسفانه در این سالها حاتم بخشی های فراوانی شده و از سوی دیگر نظارت های حقوقی و اطلاعاتی و امنیتی به جای تمرکز بر امور حیاتی بیشتر به حذف سیاسی متمرکز بوده است. فقدان رسانه های آزاد و مستقل و مونوپولی و حزبی گرایی صدا و سیما نیز ناکارآمدی نظارت را افزون ساخت. نتیجه ی سالها بی عدالتی های سیاسی، امروز خود را در فساد و بی تدبیری اقتصادی متجلی ساخته است. انقلاب و نظام متکی بر توده های مردم، در کمال تاسف به انحصار و محاصره آقازاده ها و نورچشمی ها و باندهای سیاسی فاسد و متملق و بی ریشه درآمده است. از دل امپراتوری دروغ، امپراتوری فساد قد علم کرده است. واقعیت های اخیر نشان می دهد، بی تدبیر ها و شکاف های داخلی، شان جهانی ما را تنزل داده و آنان را در مطالبه ی غیر منطقی از ایران جسور کرده است. به جای امتیاز به بیگانه باید درون را اصلاح کنیم و بیش از آنکه نیازمند ارز باشیم نیازمند عقل و شرافتیم.
والسلام
ابوالفضل فاتح
11 تیرماه 1397

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. امپراتورى دروغ ! امپراتورى فساد !
    دست مريزاد واقعاً . من به عنوان هموطن به وجود چنين نويسنده متعهد ، شجاع و دردآشنائى مى بالم. خداوند شما و همكاران حق طلبتان در ساير رسانه ها را براى ما و اين سرزمين نگه دارد.

    1. ثمره دروغ فساداست واین فسادهمه گیر شده همان است که راستگویان هشدارش را دادند واکنون هزینه اش را میپردازند…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا