خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«هیئت دولت و خانواده‌هایشان پیشقدم عرضه طلا به بازار شوند»

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت و دولتی‌ها باید رفتارهای خود را اصلاح کنند و بعد مردم را دعوت به کاری کنند. نوبخت و دیگر مسئولان به جای اینکه از مردم بخواهند کاری کنند از خودشان و خانواده‌شان و از هیئت دولت بخواهند پیشقدم این اقدامات شوند.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اینکه مردم پول‌ها و طلاهای خود را به بازار وارد کنند تا از شرایط رکود فعلی فاصله بگیریم، گفت: همواره در هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب همیشه افرادی سودجو و رانت‌خوار  پشت بعضی چهره‌های سیاسی وجود دارند که همیشه هم در همه دولت‌ها حضورشان به نوعی حس می‌شود. حضور این افراد نشان‌دهنده ضعف نظام سیاسی در ایران و عدم شفافیت است، این مسئله باعث شده برخی از حامیان کاندیدا در ایران یک ریال خرج کنند و ده‌ها میلیارد سود داشته باشند.

وی ادامه داد: اینکه چهره‌ها و گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در وارد کردن سرمایه‌های خود به بازار پیشقدم شوند، قطعا به نفع مردم است اما مهم‌تر از آن اعتمادی است که مردم نسبت به آنها و مسئولان از دست داده‌اند.

عضو حزب اتحادملت با بیان اینکه فقط بیان اسامی افراد شاخص سیاسی که سرمایه خود را به بازار وارد کرده‌اند کافی نیست، خاطرنشان کرد: اگر امروز می‌بینیم مردم در صف خودرو قرار گرفته‌اند بیش از اینکه نشان دهد مردم به حرف امثال آقای نوبخت گوش کرده‌اند یا نه، نشان‌دهنده این است که مردم از شرایط آینده هراس دارند.

وی اضافه کرد: بعضی از اطرافیان رئیس‌جمهور از افرادی هستند که خودشان به بی اعتمادی مردم به مسئولان دامن زدند.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه دولت باید تصمیم بگیرد در کاهش هزینه‌های خودش چه اقداماتی لازم است انجام دهد، گفت: نمی‌شود کشور در اوج سختی و مشکلات باشد اما وزیر کشور با پرواز اختصاصی رفت‌وآمد کند.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور در خصوص اعلام لیست افرادی که ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری کرده‌اند، گفت: بعضی وزرا در اولین فرصت به دستور روحانی عمل کردند، اما بیشتر وزرا که در واقع مهم‌ترین کار آنها باید اعلام این لیست باشد، در انتشار آن تعلل می‌کنند.

تاجرنیا خاطرنشان کرد: درحال حاضر مردم در گفتارهای خود مدام تاکید بر تغییر دارند و مقصر بخشی از این گفتار، وزرا و افرادی هستند که به آن دامن زدند. دولت و دولتی‌ها باید رفتارهای خود را اصلاح کنند و بعد مردم را دعوت به کاری کنند. نوبخت و دیگر مسئولان به جای اینکه از مردم بخواهند کاری کنند از خودشان و خانواده‌شان و از هیئت دولت بخواهند پیشقدم این اقدامات شوند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که قشر زیادی از مردم در حال حاضر فقط امورات جاری خود را می‌گذرانند، اکنون خرید سکه فقط توسط چند نفر انجام می‌‌شود. این بدان معنا است که بخش عظیمی از ثروت کشور در جای دیگر و در دستان کسان دیگری است، مردم وقتی نبینند دولت برای اصلاح امور قدمی برمی‌دارد قطعا اعتماد نمی‌کنند و به توصیه‌های دولت هم گوش نمی‌دهند و اگر گاهی هم دیده می‌شود به حرف دولت عمل می‌شود به این دلیل است که مردم می‌ترسند شرایط از وضع موجود بدتر شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: دولت باید از خودش شروع کند، الان سوال جدی که وجود دارد در خصوص وزارت صنعت معدن و تجارت است که در اعلام اسامی افرادی که ارز خریداری کرده‌اند تعلل می‌کند، به عنوان مثال شرکت مخابراتی تازه تاسیس که نهایتا ۲ ماه از تاسیس آن زمان گذشته است بالغ بر ۲۶ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده است، این شرکت چه رانتی دریافتی می‌کند؟ چه کسانی پشت صحنه آن هستند؟ این‌ها مسائلی هستند که نیاز به شفاف‌سازی دارند و حتی اگر به دولت فشار می‌آورند باید در جهت شفاف‌سازی آن اقدام کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با درخواست نوبخت از مردم برای اوردن طلا و دلارهایشان به بازار یاد محمدرضا رحیمی در بحران 91 افتادم که از پتروشیمی ها التماس می کرد که دلارهایشان را بیاورند داخل که البته نتونست و در نهایت گفت ما ارز پتروشیمی را در بیرون تهاتر کنیم و ال آخر! انچه که وجه مشترک است دو بحران ارزی است و آنچه که وجه افتراق است این است که در دو دولت مختلف اتفاق افتاده ودر ان یکی تحریم های بین المللی محقق شده بود در این یکی تحریم های صرفا دولت امریکا فقط طرح شده است. آنچه که مسلم است منشا ایجاد بحران هرچه باشد القای بی ثباتی به اقتصاد است چیزی که مهمترین عامل عدم تحقق اهداف برجام هم شده بود. البته جمع کردن بساط رانت و مفتخوری هزینه های سنگین دارد کما اینکه شاید ریشه بخشی از بحران موجود همین موسسات مالی و اعتباتری باشند که بی گمان چیزی جز کانون رانت و فساد نیستند ممکن است هزینه هایی هم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا