خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ساختار شبکه ائمه جمعه چگونه کار می‌کند؟

تازه‌ترین شماره دوهفته‌نامه سیاسی فرهنگی «روبه‌رو» با تیتر اصلی «دستور جمعه» منتشر شد. بررسی ساختار تشکیلاتی «شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور» موضوعی است که روبه رو برای اولین بار و در یازدهمین شماره خود به آن پرداخته است.

به گزارش ایسنا، «شبکه تقوی» بخش نخست پرونده سیاسی این شماره است که به بررسی نحوه عملکرد شبکه امامان جمعه کشور اختصاص یافته و این سوال مطرح شده که آیا تریبون‌های نماز جمعه به رسانه سراسری محافظه‌کاران تبدیل شده است؟

در ادامه همچنین گزارش‌هایی درباره نقش‌آفرینی تاریخی شورای سیاستگذاری و چارت ساختاری شورا و اعضای آن در سراسر کشور منتشر شده است. 3 دهه سیاست‌ورزی «سید رضا تقوی» رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به همراه گفت وگویی با این عضو ارشد محافظه‌کاران و پرچمدار ائتلاف اصولگرایان در ادامه پرونده آمده است.

تقوی در گفت‌وگوی اختصاصی با «روبه رو» ضمن تشریح سازوکار انتخاب و نظارت بر ائمه جمعه تاکید کرده است که «مدیریت ائمه جمعه پادگانی نیست.»

«جمعه‌های سیاسی» بخش دوم پرونده تحقیقی روبه رو درباره شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است، امامان جمعه شیراز، اصفهان و همچنین سه تن از روحانیون کشور در گفت و گو با این نشریه نظرات خود را درباره ساز وکار انتخاب موضوعات در خطبه‌های نماز جمعه و نحوه موضع گیری برخی امامام جمعه مطرح کرده اند.

گزارش «نبرد تریبون‌ها» نیز به بررسی سه سال چالش محافظه‌کاران با دولت روحانی از تریبون نماز جمعه پرداخته و نحوه موضع‌گیری از تریبون‌ها علیه مسائلی مانند برجام، FATF و کنسرت‌ها را به تفصیل مطرح کرده است.

«روبه روی پدران و برداران بامروت» گزارش دیگر روبه رو است که واکنش فعالان سیاسی و اعضای هیات دولت به انتقادهای امامان جمعه را بررسی کرده است.

گزارش «حلقه معتمدان» نیز در ادامه این پرونده سوابق سیاسی تعداد زیادی از امامان جمعه مشهور کشور را در اختیار خوانندگان قرار داده است.

بخش پایانی یازدهمین شماره مجله اصلاح‌طلب روبه رو گزارشی مفصل و تحقیقی درباره حضور پررنگ سیاست در سخنان امامان جمعه و سخنرانان پیش از خطبه‌های نمازهای جمعه تهران است که به تفکیک موضوعات سیاسی مطرح شده در تمام نماز جمعه‌های تهران از ابتدای سال 1392 تا نیمه نخست سال 1395 را بررسی کرده است.

یازدهمین شماره دوهفته نامه سیاسی فرهنگی روبه رو با سردبیری سروش فرهادیان و مدیرمسئولی پوریا سوری با قیمت 7هزار تومان در باجه های مطبوعاتی و کتابفروشی های معتبر سراسر کشور و همچنین به صورت آنلاین در سایت این نشریه به آدرس www.rouberou.ir در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا