خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: ۲۴ساعت چشمم را ببندم یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند

وزیر کشور می‌گوید: به عنوان مسئول امنیت داخلی می گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند ولی ما از نظر دینی و انسانی این کار را نمی‌کنیم و به قوانین و صلح بین‌الملل پایبندیم ولی باید پرسید چرا دیگران به این قوانین پایبند نیستند؟.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر در دنیا وجود دارد،‌ گفت: در حال حاضر تولید مواد مخدر در افغانستان به بیش از ۹۰۰۰ تن می‌رسد و در صورتی که به تولید مواد صنعتی نیز دقت نشود دنیا با خطری جدی روبرو خواهد بود.

وی ضمن تشریح جزئیات حادثه اخیر در مناطق مرزی گفت: در حادثه اخیر بیش از پیش گلوله آر پی جی ۷ شلیک شده و بیش از ۳۵ نفر در عملیات حاضر بودند. آنها مجهزترین سلاح‌ها و وسایل نقلیه دید در شب را داشتند و در عین حال آموزش دیده بودند، این در حالیست که ما پیش از این شاهد چنین چیزی نبودیم. حداکثر سلاح مورد استفاده قاچاقچیان کلاشینکف بود و در صورت مشاهده ماموران فرار می‌کردند، این در حالیست که در حال حاضر در قالب یک اکیپ عملیاتی دست به عملیات می‌زنند.

وی در ادامه اظهار کرد: سه سال گذشته در عرصه‌های بین‌المللی اعلام کردیم که تروریسم و مواد مخدر با هم عمل می‌کنند اما آنها باور نداشتند اما سال بعد این نکته در بیانیه سازمان ملل ذکر شد. در حال حاضر نیز بین قاچاقچیان، اشرار و تروریسم پیوند منحوسی برقرار است. آیا کشورهای اروپایی باز هم می‌خواهند سال بعد به این نکته اشاره کنند؟.

وزیر کشور با اشاره به وقوع ۱۰ هزار درگیری ظرف پنج سال در کشور تصریح کرد: آموزش‌های دینی ما می‌گوید که اگر یک انسان را نجات دهیم یک امت را نجات داده‌ایم و ما با این نگاه با تروریسم مبارزه می‌کنیم. با همین نگاه نیز سه میلیون پناهنده را در کشور پذیرفته‌ایم.

چشمانم را روی هم بگذارم ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب می‌رود

رحمانی فضلی با بیان اینکه افرادی که ادعا می‌کنند می‌خواهند با مواد مخدر مبارزه کنند در زمان تحریم به ما حتی سگ‌های مواد یاب و تجهیزات ایکس‌ری ندادند، اظهار کرد: آنها به بهانه تحریم هیچ کمک مالی نیز به ایران نکردند. به عنوان یک هشدار می‌گویم اگر جمهوری اسلامی به عنوان کشوری معتقد به آموزه‌های دینی با این مسائل برخورد نمی‌کرد و وزیر کشور ۲۴ ساعت چشمانش را روی هم می گذاشت بیش از ۵۰۰۰ تن ماده مخدر از مرزهای ایران به سمت غرب حرکت می‌کرد.

اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸۰۰ شهید و چندین برابر در این راه مجروح شده‌اند اظهار کرد: در سوریه دیدیم که وقتی تعداد اندکی از مهاجران به سمت اروپا رفتند چه غوغایی شد. به عنوان وزیر کشور و مسئول امنیت داخلی می گویم اگر ۲۴ ساعت چشمانم را روی هم بگذارم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می‌روند ولی ما از نظر دینی و انسانی این کار را نمی‌کنیم و به قوانین و صلح بین‌الملل پایبندیم ولی باید پرسید چرا دیگران به این قوانین پایبند نیستند؟.

بیش از ۵۰ میلیون دلار؛گردش مالی قاچاق مواد مخدر در اروپا

اروپائیان اطلاعات شبکه‌های پولشویی را در اختیار ایران نمی‌گذارند

وزیر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ میلیون دلار گردش مالی قاچاق مواد مخدر در اروپا است اظهار کرد: مگر اروپائیان معتقد نیستند باید با پولشویی در قاچاق کالا و مبارزه با تروریسم مبارزه کرد؟ بنابراین باید از آنها پرسید چند شبکه پولشویی شناسایی شده‌اند؟ چرا به ما این اطلاعات را نمی‌دهند. ما می‌گوییم به ما اطلاعات بدهید و درگیر شدن و اقدام را به ما بسپارید.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه حتی یک بند اطلاعات در حوزه مبارزه با مواد مخدر، شبکه‌ها و نقل و انتقالات به ایران داده نشده است، اظهار کرد: در UNODC مطرح کردیم که آماده‌ایم قاچاق مواد مخدر را از مبدأ تا مقصد کنترل کنیم اما تا کنون آمادگی جدی اعلام نشده است. اگر در کشور تولید کننده مواد مخدر امنیت برقرار نکنیم و توسعه و معیشت پایدار ایجاد نکنیم نمی‌توانیم جلوی پناهندگان، تروریسم و قاچاق مواد مخدر را بگیریم. خاستگاه مواد مخدر ناامنی، فقر، جهل و تعصب است. در شرایط ناامنی آموزش شرعیات جایگزین آموزش صلح می‌شود، نقش جامعه جهانی در امنیت افغانستان چیست؟ در سوریه و عراق چه کسانی دست داشته‌اند؟ چه کسانی از ادامه ناامنی در افغانستان سود می‌برند؟.

رحمانی فضلی با بیان اینکه الان همه مسائل به سرعت بین‌المللی می‌شود،‌ گفت: هر نقطه ناامن در جهان یک امکان بالقوه ناامنی در همه جهان است. کسانی که معتقد به حقوق بشر هستند چرا از آن بیرون شده‌اند؟ کسانی که از صلح حرف می‌زنند چرا بر طبل جنگ می‌کوبند؟ کسانی که فطرت‌های پاکی دارند و به دنبال صلح هستند الان باید نگران خلف وعده و بدعهدی و بی وفایی باشند.

وی در ادامه گفت: مگر آنها به عنوان صلح جهانی با ایران متعهد نشدند و برجام را امضاء نکردند؟. مگر جشن نگرفتند و مگر این تفاهم‌نامه را به شورای امنیت نبردند و هزاران مصاحبه انجام ندادند؟ چطور در حال حاضر با بی عهدی و پشت کردن به قوانین بین‌المللی از آن خارج شده‌اند؟. آنها اساس زور و ناامنی را در نگاه بین‌المللی می‌گذارند. ما مردم ایران صلح دوست هستیم و از نظر شرعی مجاز به حمله به دیگران نیستیم.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: در حال حاضر نیز رو به جامعه جهانی باید گفت یکی از حلقه‌های صلح و امنیت را شما باید کامل کنید و آن هم نجات انسان‌ها از دام مواد مخدر است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا