خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منتقدانی که نمی‌خواهند دستاورد تیم ملی را ببینند

هفت روز از آن شبی که ساعت چهار بامداد بیش از چهارهزار ایرانی در فرودگاه امام خمینی (ره) به استقبال تیم ملی آمدند می‌گذرد؛ مدت زمانی که به خوبی نشان‌دهنده رفتارهای ضد و نقیض بعضی از منتقدان فوتبال ایران است.

خبرآنلاین در ادامه نوشت: بعد از نمایش خیره‌کننده تیم ملی ایران در دیدار برابر اسپانیا، توقع از ملی‌پوشان فوتبال ایران چنان بالا رفت که اکثر هواداران ایرانی به کمتر از شکست تیم ملی پرتغال با رونالدو رضایت نمی دادند. این انتظار تا حدی بالا رفت که بسیاری از کارشناسان و قدیمی‌های فوتبال ایران با جسارت و شهامت فراوان، تیم ملی ایران را پیروز دیدار حساس شهر سارانسک پیش بینی می کردند. آنچه دوشنبه پیش در روسیه و در شهر کوچک سارانسک اتفاق افتاد، برای فوتبال ایران کمتر از پیروزی نداشت. نخستین تساوی تاریخ فوتبال ایران برابر یک تیم اروپایی در جام جهانی و کسب چهار امتیاز از سه بازی مرحله گروهی جام جهانی نتیجه ای تاریخی بود که هفته قبل در روسیه برای فوتبال ایران به ثبت رسید.

در همان لحظات، رضایت از عملکرد فوق تصور ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی  به قدری بود که منتقد و غیرمنتقد نمی شناخت و در بدترین حالت ممکن منتقدان همیشگی در مقابل این عملکرد سکوت کردند اما تنها پس از ۷۲ ساعت از این بازی و حذف پرتغال و اسپانیا، فضا برای کسانی که در این چند سال تلاش کرده اند همه چیز را در تیم ملی سیاه ببینند باز شد و مدعی شدند که اصلا چه کسی گفته که گروه ایران با حضور مراکش، اسپانیا و پرتغال سخت‌ترین گروه مسابقات بوده است! آنها فراموش کردند که بخش بزرگی از ذهنیتی که درباره رقبای ایران ساخته شد را خود این افراد با تعابیر مختلف و حتی شوخی‌های نابه‌جا علیه بازیکنان و کادر فنی به وجود آوردند، ضمن اینکه به اذعان بزرگترین رسانه ها و کارشناسان دنیا اسپانیا و پرتغال بخت اول و سوم قهرمانی جام جهانی روسیه بودند.

عجیب آنکه این منتقدان همیشگی، کی‌روش را به چهارمیخ کشیدند که “چرا تیم ایران برابر اسپانیا و پرتغال تهاجمی بازی نکرد!” و آن دیگری فریاد می کشید چرا “تیم ملی با سپر” به مصاف منتخب بارسلونا و رئال مادرید رفته است! این انتقادها در شرایطی مطرح شده که آخرین قهرمانی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا به ۴۲ سال قبل برمی گردد و آخرین باری که یک تیم ایرانی موفق شده در لیگ قهرمانان آسیا (جام باشگاههای سابق) به قهرمانی برسد به ۱۸ سال قبل برمی گردد و با هیچ منطقی نمایش تیم ملی ایران برابر مراکش، پرتغال و اسپانیا با واقعیت‌های موجود فوتبال ایران و میزان سرمایه‌گذاری و بودجه ورزش ایران با کشورهای دیگر آسیایی قابل مقایسه نیست، چه برسد به بودجه هایی که کشورهایی مثل مراکش (این کشور نامزد میزبانی جام جهانی ۲۰۲۶ بود)، اسپانیا و پرتغال در فوتبال‌شان هزینه می کنند.

یک هفته بعد از پایان بازی‌های ایران در جام جهانی چیزی که بیش از همه مشخص است اینکه برای یک‌سری از افراد، نمایش تیم ملی در جام جهانی و رضایت بیش از ۸۳ درصدی مردم به گواه نظرسنجی چند روزه برنامه ۲۰۱۸ شبکه سه معیاری برای قضاوت نیست و آنها تحت هر شرایطی و با استفاده از هر موضوعی دوست دارند، دستاوردهای به دست آمده را “هیچ” نشان دهند در حالی که عملکرد، نتایج و رضایت عمومی ایجاد شده در کشور روشن‌تر از چیزی است که نیاز به بازگویی داشته باشد، مگر آنکه کسی نخواهد این واقعیت را ببیند و نتایج و مهمتر از همه عملکرد تیم ملی را اتفاقی عادی و طبیعی جلوه دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا