خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جام جهانی همه چیز درباره مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی

نها هشت بازی تا پایان جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است.

به گزارش ایلنا، مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2018 به اتمام رسید و بعد از برگزاری هشت مراتن جذاب، تکلیف هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی مشخص شدند. تیمهایی که باید در روز های جمعه و شنبه به مصاف هم بروند و برای رسیدن به نیمه نهایی بایکدیگر به رقابت بپردازند. حالا تنها 8 مسابقه تا پایان جام بیست و یکم باقی مانده است. هشت دیدار تا مشخص شدن قهرمان جام روسیه.

نتایج بدست آمده در مرحله یک هشتم نهایی:

فرانسه 4-3 آرژانتین

پرتغال 1-2 اروگوئه

اسپانیا 1-1 روسیه(3-4)

کرواسی 1-1 دانمارک(3-2)

برزیل 2-0 مکزیک

بلژیک 3-2 ژاپن

سوئد 1-0 سوئیس

کلمبیا 1-1 انگلیس(3-4)

آمار و ارقام هشت بازی انجام شده:

×هر هشت بازی این مرحله گل داشت و هیچ کدام از آنها با نتیجه بدون گل به اتمام نرسید. 24 گل به ثمر رسید و میانگین 3 گل در هر بازی به بار نشست.

×دیدار دو تیم فرانسه و آرژانتین 7 گل داشت و به همراه دو بازی تونس بلژیک و انگلیس پاناما پرگل ترین بازی جام بوده است. از طرفی بازی سوئد و سوئیس هم که یک بر صفر شد کم گل ترین بازی این مرحله بود.

×6 تیم اروپایی و دو تیم از آمریکای جنوبی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کردند. تنها نماینده‌ کونکاکاف و اسیا از دور مسابقات کنار رفتند. دو نماینده از آمریکای جنوبی حذف شدند و در نهایت 4 تیم هم از اروپا مجبور به حذف شدند.

×سه بازی از هشت مسابقه این مرحله به ضربات پنالتی کشیده شد و 5 بازی هم در 90 دقیقه خاتمه پیدا کرد. هیچ گلی در اوقات اضافه زده نشد و همه باز یهایی که به پنالتی رسید؛ در 120 دقیقه با نتیجه 1-1 تمام شده بود.

1

×تیمهای ملی سوئیس و مکزیک تنها تیمهایی بودند که در این مرحله موفق به گلزنی نشدند.

×از بین هشت تیم صعود کننده 6 تیم در مرحله گروهی هم سرگروه شده بودند و دو تیم دیگر در گروه خود دوم شده بودند. روسیه و انگلیس این دو تیم را تشکیل می دهند.

×هر دو تیم گروه اول و هفتم توانستند به مرحله یک چهارم برسند و در عوض هر دو تیم گروه های دوم و هشتم هم از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

×بلژیک و اروگوئه تنها تیمهای جام هستند که 100 درصد مسابقات خود را در جریان مسابقه با برد پشت سر گذاشته اند. به جز این دو تیم تیمهای فرانسه، کرواسی و برزیل نیز هنوز هیچ شکستی را در کارنامه خود نداشته اند.

×از بین تیمهایی که به یک چهارم رسیده اند روسیه، کرواسی، بلژیک و سوئد سابقه قهرمانی ندارند ولی 4 تیم دیگر یعنی اروگوئه(دو بار)، برزیل(5بار)، انگلیس(یک بار) و فرانسه(یک بار) جام را بالای سر برده اند.

×از بین هشت تیم صعود کرده به این مرحله، تنها بلژیک با یک سرمربی غیر بومی به این مرحله رسیده است. روبرتو مارتینز اسپانیایی تنها کسی است که توانسته این کار مهم را انجام دهد.

× در بازی های این مرحله 7 گل در نیمه نخست زده شد و 17 گل در نیمه دوم از خط دروازه ها عبور کرد. 3 گل از روی نقطه پنالتی زده شد و یک بار هم گل به خودی به ثمر رسید. 18 گل با پا زده شد و 6 گل با سر. 5 گل از بیرون محوطه وارد دروازه تیمها شد.

×بیشترین گل رد و بدل شده حدفاصل دقیقه 46 تا 60 زده شد(7گل). بعد از آن حدفاصل دقیقه 61 تا 75 شش گل به ثمر رسید. در 15 دقیقه ابتدایی هم 5 گل وارد دروازه شد. در 15 دقیقه پایانی هم شاهد 4 گل بودیم. از دقیقه 31 تا 45 فقط دو گل را مشاهده کردیم و نکته جالب این بود که حدفاصل دقیقه 31 تا 45 هیچ گلی زده نشد.

×در 4 بازی اخر این مرحله هیچ گلی در نیمه اول به ثمر نرسید. یعنی بعد از گل دقیقه 4 مانژوکیچ به دانمارک، در حال حاضر 4 بازی است که در نیمه اول هیچ گلی به ثمر نرسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا