خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش روزنامه افراطی در تحریک اقوام: استیضاح در زاهدان!

روزنامه ی افراطی وطن امروز که در موضوع مذاکرات هسته ای گاف داده بود، اینبار دست بر مساله ای قومیتی گذاشته و در گزارشی که می تواند تبعات امنیتی در منطقه ی سیستان و بلوچستان به همراه داشته باشد، به بهانه ی رقابت های سیاسی، موضوعاتی تحریک آمیز را مطرح کرده است.
به گزارش انصاف نیوز، در این گزارش ادعای «ارتباط تروریست‌های تکفیری با مدارس برخی واسطه‌های آزاد‌کردن مرزبان‌ها» منتشر شده که در کنار ادعاهای واهی نسبت به عملکرد دولت (استاندار) در این مدت کوتاه در منطقه، نیت نویسندگان آن را صرفا سیاسی نشان می دهد؛ نیتی که در خوش بینانه ترین حالت، شاید بدون درک نتیجه اتخاذ شده باشد.
در پی دو ترور اخیر در سیستان و بلوچستان، یکی از نمایندگان اصولگرای منطقه در مجلس نیز در بیانیه ای عملکرد دولت تدبیر و امید را زمینه ساز شتاب گرفتن ترور در این منطقه خوانده و به شدت به آن تاخت؛ بیانیه ای که با پاسخ یکی از سایت های محلی مواجه شد. [لینک]
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان اما روز شنبه با صدور بیانیه‌ای در باره ی شهادت دو تن از کارمندان دولتی در منطقه ی سرباز، ضمن «محکوم نمودن این جنایت»، “هوشیاری” و “حفظ وحدت” مردم استان را خواستار شد.
افزایش فشار بر علی اوسط هاشمی استاندار جدید و نیز کنایه هایی به مولوی عبدالحمید که به گفته ی مسوولان، از واسطه ی آزادی مرزبانان بود، سنگ اندازی خطرناک و زودهنگام افراطیون جلوی پای دولتی است که هنوز یک سال از روی کار آمدن آن نگذشته است؛ اما با توجه به حساسیت موضوعی که دستمایه قرار گرفته می تواند نتیجه ای ضد وحدت در منطقه داشته باشد که دود آن به چشم همه می رود.
متن کامل بدون دخل و تصرف گزارش این روزنامه با تیتر «استضاح در زاهدان» در پی می آید:
«
 صبح دیروز پیکر شهید محمدرضا صیادی، کارمند ثبت‌احوال شهرستان سرباز از مقابل مسجد جامع زاهدان روی دستان مردم خشمگین تشییع شد. محمدرضا صیادی، کارمند ثبت‌احوال بخش سرباز ظهر روز پنجشنبه در حین انجام وظیفه در محل کار توسط افراد مسلح ناشناس مورد هدف 5 گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. صیادی که از سال 1388 به استخدام ثبت احوال بخش سرباز درآمده بود، دارای دو فرزند 3 ساله و 45 روزه بوده است. اگرچه قاتل بلافاصله با همراهی دیگر همدست خود از محل حادثه متواری شده اما رسانه‌ها و مسؤولان استان معتقدند ردپای جریان تکفیری وهابی در این ماجرا به چشم می‌خورد. چندی پیش باقیمانده‌های گروهک ریگی در بیانیه‌ای کارمندان غیربومی منطقه بلوچستان را تهدید به قتل کردند. مردم استان سیستان و بلوچستان بویژه مردم زاهدان در کنار این موضوع اما معتقدند برخی سهل‌انگاری‌ها در مواجهه با باقی‌مانده‌های ریگی باعث گستاخ‌شدن تروریست‌های تکفیری شده و این جنایت یکی از نشانه‌های گستاخی آنهاست.
به گزارش «وطن امروز»، صبح دیروز و در جریان مراسم تشییع شهید صیادی، مردم خشمگین زاهدان شعارهایی را علیه  استاندار سیستان و بلوچستان سر دادند. مردم زاهدان معتقدند سهل‌انگاری‌های دولتی و برخی اقدامات آنان سبب رسمیت یافتن تروریست‌ها و رهبران آنها شده و در نتیجه آنان دست به اقدامات گستاخانه‌ای زده و خواهند زد.  روز گذشته و در جریان تشییع پیکر شهید صیادی بیانیه‌ای با امضای جنبش جوانان انقلابی استان سیستان و بلوچستان منتشر شد که در آن انتقادات صریحی علیه مسؤولان دولتی مطرح شده بود. جوانان انقلابی استان سیستان و بلوچستان در این بیانیه رفتار مسؤولان دولتی نسبت به اشرار و تروریست‌ها را عامل گستاخی آنها در شدت بخشیدن به اقدامات تروریستی خود دانسته‌اند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «سال‌هاست شیعه و سنی استان شاهدند چگونه مزدوران شیطان با توحش محض سیاست خبیث تفرقه میان مسلمین را دنبال می‌کنند. سال‌هاست مردم استان داغ عزیزانشان را در سینه دارند. سال‌هاست شاهدند چگونه جماعتی تکفیری و وهابی با پیروی از فرامین شیطان به بهانه‌هایی دروغین مردم استان را داغدار می‌کنند. جماعتی که نه زن می‌شناسند و نه مرد! نه کودک، نه بزرگ و نه شیعه، نه سنی!… اما روی صحبت ما با آن کسانی است که دشمن را گستاخ‌تر کردند. خطاب ما به آن آقایانی است که به‌راحتی و در جهت اهداف سیاسی خود حاضر می‌شوند مشتی وحشی بی‌صفت را به رسمیت بشناسند و برای رسیدن به هدف با آنها مذاکره کنند!  آقایان پاسخ دهند: مگر شما مدعی نبودید با این شیوه امنیت در استان برقرار خواهد شد؟ آیا وعده امان‌نامه شما به مشتی تروریست وحشی باعث گستاخ‌شدن دیگر گروهک‌های تروریستی نمی‌شود؟».
به گزارش عصر هامون، در این بیانیه همچنین با اشاره به انفجار انتحاری در مسجد امیرالمومنین علی(ع) زاهدان که با رشادت شهید گلدوی تلفات آن به حداقل رسید، ارتباط تروریست‌های تکفیری با مدارس برخی واسطه‌های آزاد‌کردن مرزبان‌ها مورد اشاره قرار گرفته و آمده است: «دلمان می‌گیرد وقتی می‌شنویم عده‌ای از مسؤولان مساله وهابیت در استان را توهم می‌خوانند…  چه کسی هست که نداند عامل انتحاری مسجد علی‌بن ابیطالب زاهدان در کدام حوزه به‌اصطلاح علمیه درس خوانده است؟… امروز آنچه بیش از هر چیز بر ما سخت می‌گذرد نگاه سیاسی به مسائل استان می‌باشد. امروز قدرت در دستان کسانی است که امنیت و مسائل قومی و مذهبی بازیچه اهداف سیاسی‌شان شده است. کسانی که احساسات پاک مردم سنی استان را در جهت تحقق اهداف سیاسی خود تحریک می‌کنند. والا شما قضاوت کنید اگر مساله درد مردم و مشکل معیشت مردم استان می‌باشد، پس چگونه است که برخی از همین آقایان عملکرد بی‌نظیر سردار شهید شوشتری را برنمی‌تابند. مگر اقدامات شهید شوشتری غیر از حرکت در جهت زدودن محرومیت از استان بود. پس چرا تاب نیاوردند؟!»
کارمندان سرباز کار نمی‌کنند؟
اما همزمان در شهرستان سرباز، همان شهرستانی که طی 2 هفته اخیر، 2 نفر از کارمندان دولت هدف گلوله تروریست‌ها قرار گرفته و شهید شدند، اوضاع غیر عادی گزارش می‌شود. اخبار دریافتی «وطن امروز» حاکی است دیروز برخی کارکنان ادارات بخش‌های کلات و پیشین شهرستان سرباز کار خود را تعطیل کرده و قصد لغو قرارداد را داشته‌اند. نگرانی این کارمندان از ناامنی ایجاد شده نسبت به کارمندان دولتی بویژه کارمندان شیعه غیربومی است. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی نیاز به یک اقدام سریع برای ایجاد امنیت در این منطقه احساس می‌شود.
»
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا