خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همکاری ایران و انگلیس برای استخراج گاز

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم اعلام کرد تولید گاز در میدان مشترک با ایران در دریای شمال را از سرمی‌گیرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از فایننشیال تایمز، میدان مشترک ایران و انگلیس موسوم به “روم” یکی از مهمترین میادین گازی فراساحلی دریای شمال حدود چهار سال پیش به دلیل تحریمها علیه ایران تعطیل شد.
این گروه نفتی تایید کرد که تولید گاز از میدان گازی روم در 250 مایلی سواحل شمال شرقی اسکاتلند از سر گرفته خواهد شد. این میدان تا قبل از تعطیلی در نوامبر 2010 حدود چهار تا پنج درصد مجموع تولید گاز انگلیس را تامین می‌کرد.
آب شدن یخ روابط دیپلماتیک بین ایران و کشورهای غربی باعث شد که دپارتمان انرژی انگلیس در ماه اکتبر سال گذشته اجازه از سرگیری تولید در این میدان را بدهد.
اما مشکلات فنی و ایمنی باعث شده که از سرگیری تولید در آن یک سال به تاخیر بیفتد.
50 درصد سهام میدان روم متعلق به شرکت ملی نفت ایران و 50 درصد ‌آن نیز متعلق به بریتیش پترولیوم است. این میدان در سال 1977 کشف شده است.
بریتیش پترولیوم اعلام کرد که دو الی چهار روز طول می‌کشد تا جریان گاز از این میدان برقرار شود.
این شرکت نفتی انتظار دارد که تولید اولیه در میدان روم روزانه 50 میلیون فوت مکعب باشد و ظرفیت تولید در این میدان در بالاترین سطح به 300 میلیون فوت مکعب در روز برسد.
دپارتمان انرژی و تغییرات جوی انگلیس اعلام کرد: دولت این کشور از سرگیری تولید گاز در میدان روم که برای اجتناب از مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از نابودی ارزش این میدان و نقش مهم آن در تولید سالانه گاز انگلیس لازم است، حمایت می‌کند.
درآمد متعلق به ایران از تولید گاز در این میدان تا زمان لغو کامل تحریمها در حسابی در انگلیس مسدود خواهد بود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا