خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از برگزاری دومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی

دومین سالگرد فوت عباس کیارستمی با سخنان و انتقاداتی درباره‌ احکام صادر شده برای پرونده پزشکی این هنرمند و همچنین قرائت بیانیه‌ای انتقادی از طرف بنیاد کیارستمی برگزار شد.

به گزارش ایسنا مراسم دومین سالگرد درگذشت عباس کیارستمی پنج‌شنبه عصر ۱۴ تیرماه‌ماه با حضور هنرمندان در آرامگاه وی در توک مزرعه در منطقه لواسان تهران برگزار شد.

در این‌ مراسم بیانیه‌ای از طرف بنیاد کیارستمی در دومین سالگرد فوت این هنرمند که در هشت بند نوشته شده است توسط باربرد گلشیری پسر هوشنگ گلشیری، الهه خسروی همسر محمدرضا رستمی(خبرنگار) و همچنین مینا اکبری به نمایندگی از بنیاد کیارستمی خوانده شد.

از مهترین قسمت‌های این بیانیه مربوط می‌شود به بند ۴ آن که به احکامی که در توبیخ پزشک خاطی صادر شده است.

در پایان مراسم هم پوستری که بیانیه این بنیاد روی آن درج شده توسط هنرمندان حاضر در این مراسم امضا شد. بهمن فرمان‌آرا، اصغر فرهادی، همایون ارشادی، تهمینه میلانی و … از جمله افرادی بودند که این پوستر را امضا کردند.

امیر پوریا که اجرای این سالگرد را بر عهده داشت در سخنانی بیان کرد: با گذشت دو سال و چند ماه از اولین عملی که روی او انجام شد هنوز معلوم نیست که در این عمل‌های صورت گرفته چه خطاهایی صورت گرفته است و در کدام بخش‌ها بود. این بی اطلاعی از روند درمان اصلی‌ترین هدف آن چیزیست که این برنامه به آن اختصاص پیدا می‌کند و فقط اعتراض به حکم صادر شده نیست. او در شرایطی این جهان را ترک کرد که کارهای بیشمار کلید نزده و ناتمام داشت. او همیشه می‌گفت تا زمانی که کسی کار ناتمام دارد نخواهد مرد.

در بخش‌های مختلف این مراسم نیز تکنوازی سه تار و تکنوازی ویالون‌سل به یاد این هنرمند اجرا شد و درپایان نیز قطعه موسیقی “هوا بس ناجوانمردانه سرد است” اخوان ثالث که از جمله موسیقی‌های مورد علاقه عباس کیارستمی بود، پخش شد.

از جمله هنرمندان و چهره‌هایی که در این مراسم حضور داشتند می‌توان به اصغر فرهادی، سیروس الوند، بهمن فرمان‌آرا، همایون ارشادی، رضا کیانیان، رضا درمیشیان، محسن امیریوسفی، پریسا بخت‌آور، مسعود کیمیایی، تهمینه میلانی، سیف الله صمدیان، مصطفی زمانی، سحر دولتشاهی، حبیب رضایی، بابک کریمی، حامد بهداد، جاسم غضبان‌پور، هوشنگ گلمکانی، نیکی کریمی و … اشاره کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا