خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نماینده‌ی ایران در اوپک: قیمت نفت با ادامه توئیت‌های ترامپ بالاتر می‌رود

روابط عمومی وزارت نفت از پاسخ نماینده ایران در هیات‌عامل اوپک به توییتهای ترامپ خبر داد.

 حسین کاظم‌پور اردبیلی نوشت: آقای رئیس‌جمهوری(دونالد ترامپ)، ممکن است از شما بپرسم درباره چه موضوعی صحبت می‌کنید؟ سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) ظرف ۳۰ سال گذشته دخالتی در تعیین قیمت‌های جهانی نفت خام نداشته، بلکه این بازارهای مالی و هاب‌های منطقه‌ای برای انواع نفت خام شاخص است که بر تحولات قیمتی تاثیر می‌گذارد؟!

وی افزود: ایلات متحده آمریکا، تولیدکنندگان بزرگ و مؤسسان اوپک را تحریم می‌کند و در عین حال از آن‌ها می‌خواهد که قیمت‌های نفت خام را کاهش دهند؟!

نماینده ایران در هیات‌عامل اوپک ادامه داد:‌ با توئیت‌های پیاپی و مذموم شما قیمت‌های جهانی نفت خام ۱۰ دلار افزایش یافته، خواهشمند است به این رویه پایان دهید، در غیر این صورت قیمت‌های جهانی نفت‌خام بالاتر می‌رود!

کاظم‌پور اردبیلی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد: عالیجناب، آن حجم از نفت‌خام برای اجابت خواسته شما در بازارهای جهانی موجود نیست. شما آن دسته از اعضای اوپک را که ادعا می‌کنید از آنها حمایت می‌کنید، تحت فشار گذاشته‌اید. شما به واقع با این رفتار اعتبار و حاکمیت آنها را زیر سوال می‌برید. ما انتظار داریم مودبانه‌تر برخورد کنید.

وی با یادآوری این‌که برادران مسلمان ما در عربستان‌سعودی، ملتی تحصیل‌کرده و بالغ هستند که اجازه نمی‌دهند شما با آنها این‌گونه رفتار کنید و به آن دستور دهید، تصریح کرد: شما می‌گویید این یک جاده دو طرفه است؟! ما هم در این بزرگراه قرار داریم.

کاظم‌پور اردبیلی تاکید کرد: آقای رئیس جمهوری ممکن است ما اختلاف سلیقه‌هایی با برادران‌مان در عربستان‌سعودی داشته باشیم اما یاد گرفته‌ایم چگونه کنار هم زندگی کنیم. شما می‌خواهید این اختلاف‌ها را تشدید کنید. من توصیه می‌کنم به سرعت فردا(جمعه ۱۵تیرماه) به مذاکرات وین ملحق شوید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا