خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وال استریت ژورنال: آمریکا در پی ائتلاف نظامی اعراب و اسرائیل علیه ایران

وال استریت ژورنال از روزنامه های آمریکایی اعلام کرد که مقامات کابینه “دونالد ترامپ” برای تشکیل یک ائتلاف نظامی با مقامات چند کشور عربی و اسرائیل در حال گفتگو هستند. هدف از تشکیل این ائتلاف نظامی مقابله با ایران است.

به گزارش عصرایران، روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” طی یک گزارش اختصاصی به نقل از مقامات 5 کشور عربی شرکت کننده در این طرح از گفتگو برای تشکیل این ائتلاف نظامی خبر داد و مأموریت آن را تبادل اطلاعات امنیتی با هدف مقابله با دشمن مشترک (ایران) اعلام کرد.

این ائتلاف نظامی عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اردن را شامل می‌شود و احتمال پیوستن چند کشور عربی دیگر به این ائتلاف در آینده نزدیک نیز وجود دارد. اسرائیل نیز نه به عنوان عضو بلکه به عنوان پشتیبان اطلاعاتی ائتلاف مشارکت خواهد کرد.

به گزارش این روزنامه، آمریکا از این ائتلاف پشتیبانی اطلاعاتی و نظامی خواهد کرد. حمایت آمریکا از این ائتلاف فراتر از حمایت از ائتلاف نظامی عربستان سعودی علیه یمن است. آمریکا و اسرائیل بخشی از توافقنامه دفاع مشترک این ائتلاف نظامی نخواهند بود.

یک دیپلمات عرب به وال استریت ژورنال گفته است: مقامات آمریکایی از طریق دیپلمات‌های کشورهای عربی در واشنگتن میزان آمادگی این کشورها برای پیوستن به ائتلاف نظامی را بررسی می‌کنند.

وی اعلام کرده است: نقش اسرائیل در حد کمک اطلاعاتی به این ائتلاف است زیرا اسرائیلی‌ها این کار را به خوبی بلد هستند و در آموزش نیروها و همچنین اعزام نیروی زمینی برای این ائتلاف نقش نخواهند داشت.

روزنامه آمریکایی به نقل از “مقامات سیاسی در منطقه” نوشت: گفتگوها درباره این طرح با حضور دیپلمات‌های عرب در واشنگتن، “جیمز متیس” وزیر دفاع دولت جدید آمریکا و “مایکل فلین” مشاور امنیت ملی ترامپ که اکنون استعفا داده است، آغاز شد و در سفر متیس به کشورهای منطقه در ماه میلادی جاری بررسی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، یمن نخستین میدان به محک گذاشته شدن ائتلاف نظامی جدید خواهد بود به طوری که آمریکا کمک‌های نظامی خود به این ائتلاف در موضوع یمن را افزایش خواهد داد و امنیت دریای سرخ را نیز تامین خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا