خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیش نویس قطعنامه شورای امنیت درباره غزه

انگلیس، فرانسه و آلمان با ارائه پیش نویس قطعنامه جدیدی به شورای امنیت خواهان لغو محاصره نوار غزه و آتش بس فوری در این منطقه شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان پیش نویس قطعنامه جدیدی را به شورای امنیت ارائه دادند تا حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه متوقف شود.
براساس پیش نویس این قطعنامه جدید هرچه سریع تر آتش بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین باید اجرا شده و محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی لغو شود. همچنین پیش نویس مذکور خواهان بازگشایی تمام گذرگاه های نوار غزه و ایجاد ساز و کار لازم برای نظارت بر روند آتش بس و ورود کالاهای اساسی به نوار غزه و بازگرداندن کنترل این منطقه به تشکیلات خودگردان فلسطین است.
این پیش نویس از بان کی مون دبیر کل سازمان ملل می خواهد تا موارد مذکور را در قطعنامه شورای امنیت بگنجاند تا مذاکرات صلح میان دو طرف اسرائیل و فلسطین در قاهره از سر گرفته شود.
دیپلمات های غربی معتقدند که این طرح با هدف جلب حمایت 15 کشور عضو شورای امنیت ارائه شده است چرا که پیشتر طرح ارائه شده از سوی اردن با اعتراضاتی از سوی اعضای شورای امنیت به ویژه آمریکا روبه رو شده بود.
آلمان، فرانسه و انگلیس همچنین پیشنهاد دادند تا کمیته نظارت سازمان ملل بر روند آتش بس تشکیل شود.
این طرح همچنین خواهان تحریم سلاح در نوار غزه به جز مواردی که به تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه داده شده است، شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا